Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
En tiedä miten tää toimii Fordissa, mutta olettaisin systeemin olevan pääpiirteissään samanlaisen kaikissa töpselihypriideissä. Eli Mitsussa 12v akun tarkoitus on stereoiden parkkihuudattelun lisäksi ainoastaan antaa sähkö järjestelmän käynnistämiselle, jonka jälkeen ajoakku syöttää sähköä dc/dc-konverttetilla 12v järjestelmään, eli valoille, stereoille ym elektroniikalle. Samalla siis se 12v akkukin alkaa latautua, kun systeemin jännite nousee sinne 14 voltin pintaan.
Miniakkua ladataan korkeajännitejärjestelmästä myös aina kun auto on latauksessa tai esim kun esilämmitystä käytetään ajoakusta.
Polttomoottorissa ei ole 12v starttimoottoria, vaan se käynnistetään ajoakun sähköllä, eli se miniakku ei sitä perinteistä virtapiikkiä koskaan näe, eikä miniakun heikko varaustaso tai kunto estä polttomoottorin käynnistymistä, kunhan auton järjestelmä saadaa ensin vain käyntiin.
Varmaankin näistä syistä monissa töpseliautoissa on ihan onnettoman kokoinen 12v akku, kun siltä ei niin kauhean ihmeellisiä vaadita. Laitapa autoon vielä Webasto, niin voit istua sitten lämpimässä autossa ihmettelemässä sitä joulukuusta
Ajoakun ei kuuluisi koskaan päästä niin tyhjäksi, ettei polttista saada pyöräytettyä käyntiin, eli auto itse huolehtii siitä että akun varauksen vajottua tietyn rajan alle, moottori käynnistetään ja ajoakkua aletaan ladata. Moottorin käymisellä ei kuitenkaan ole varsinaista yhteyttä miniakun lataamiseen, koska polttomoottorissa ei ole myöskään 12v laturia vaan miniakku latautuu ajoakusta aina kun auton järjestelmä on käynnissä. 12v akun lataamisen kannalta on siis se ja sama ajetaanko autolla vai seisooko se paikoillaan vaikka polttis seis.
Jos ajoakku pääsee jostain syystä niin tyhjäksi että moottoria ei saada käyntiin, pitää se tietenkin ladata töpselistä, mutta tässä tilanteessa voi ajatella että autossa on oikeasti vikaa, eikä kyse ole vain tyhjenyyneestä akusta. Eri asia tietenkin jos auto on seissyt tyyliin vuoden lataamatta ja käyttämättä, koska akuthan kyllä purkautuu hiljalleen itsestään.
Summa summarum, se riittää, että 12v akusta saa ehkä joitain kymmeniä ampeereja siihen järjestelmän käynnistämiseen, sen jälkeen ei pitäisi ongelmia olla. Paitsi taas seuraavalla käynnistyskerralla, jos 12v akku on oikeasti sökö tai se ei ehtinyt tai muuten pystynyt latautumaan edellisellä käyttökerralla. Esim. jos miniakku jäätyy tyhjänä, niin auto tai miniakku kannattaa hoitaa lämpimiin sisätiloihin lataukseen siinä vaiheessa kun auton sammuttaa. Ihan samat toimenpiteet kuin tavan auton akun kanssa siis.
Kehnommastakin akkubuusterista voisi luulla saavan sen verran virtaa että järjestelmä käynnistyy, joten kyllähän sellaisen mukana pitäminen on ihan hyvä idea, jos lähtöjä tulee paljon kylmästä. Itsellä hätävarana kotona moottoripyörän akku talviseisonnassa hyllyssä, luulis että sillä saa homman pyörimään jos tarve on. Toisaalta auto kotona melkein aina latauksessa, joten todennäköisemmin se käynnistysongelma iskee jossain muualla.
Optiman Yellow Topeja mitsuttelijat on kärsämöihinsä asennelleet ja olleet ilmeisen tyytyväisiä. Mitsussa akkutila on ahdas, joten isoa akkua sinne ei saa, Fordissa taitaa koko varapyöräkotelo olla pyhitetty 12v akulle, joten sinnehän vois laittaa vaikka traktorin patterin
Miniakkua ladataan korkeajännitejärjestelmästä myös aina kun auto on latauksessa tai esim kun esilämmitystä käytetään ajoakusta.
Polttomoottorissa ei ole 12v starttimoottoria, vaan se käynnistetään ajoakun sähköllä, eli se miniakku ei sitä perinteistä virtapiikkiä koskaan näe, eikä miniakun heikko varaustaso tai kunto estä polttomoottorin käynnistymistä, kunhan auton järjestelmä saadaa ensin vain käyntiin.
Varmaankin näistä syistä monissa töpseliautoissa on ihan onnettoman kokoinen 12v akku, kun siltä ei niin kauhean ihmeellisiä vaadita. Laitapa autoon vielä Webasto, niin voit istua sitten lämpimässä autossa ihmettelemässä sitä joulukuusta
Ajoakun ei kuuluisi koskaan päästä niin tyhjäksi, ettei polttista saada pyöräytettyä käyntiin, eli auto itse huolehtii siitä että akun varauksen vajottua tietyn rajan alle, moottori käynnistetään ja ajoakkua aletaan ladata. Moottorin käymisellä ei kuitenkaan ole varsinaista yhteyttä miniakun lataamiseen, koska polttomoottorissa ei ole myöskään 12v laturia vaan miniakku latautuu ajoakusta aina kun auton järjestelmä on käynnissä. 12v akun lataamisen kannalta on siis se ja sama ajetaanko autolla vai seisooko se paikoillaan vaikka polttis seis.
Jos ajoakku pääsee jostain syystä niin tyhjäksi että moottoria ei saada käyntiin, pitää se tietenkin ladata töpselistä, mutta tässä tilanteessa voi ajatella että autossa on oikeasti vikaa, eikä kyse ole vain tyhjenyyneestä akusta. Eri asia tietenkin jos auto on seissyt tyyliin vuoden lataamatta ja käyttämättä, koska akuthan kyllä purkautuu hiljalleen itsestään.
Summa summarum, se riittää, että 12v akusta saa ehkä joitain kymmeniä ampeereja siihen järjestelmän käynnistämiseen, sen jälkeen ei pitäisi ongelmia olla. Paitsi taas seuraavalla käynnistyskerralla, jos 12v akku on oikeasti sökö tai se ei ehtinyt tai muuten pystynyt latautumaan edellisellä käyttökerralla. Esim. jos miniakku jäätyy tyhjänä, niin auto tai miniakku kannattaa hoitaa lämpimiin sisätiloihin lataukseen siinä vaiheessa kun auton sammuttaa. Ihan samat toimenpiteet kuin tavan auton akun kanssa siis.
Kehnommastakin akkubuusterista voisi luulla saavan sen verran virtaa että järjestelmä käynnistyy, joten kyllähän sellaisen mukana pitäminen on ihan hyvä idea, jos lähtöjä tulee paljon kylmästä. Itsellä hätävarana kotona moottoripyörän akku talviseisonnassa hyllyssä, luulis että sillä saa homman pyörimään jos tarve on. Toisaalta auto kotona melkein aina latauksessa, joten todennäköisemmin se käynnistysongelma iskee jossain muualla.
Optiman Yellow Topeja mitsuttelijat on kärsämöihinsä asennelleet ja olleet ilmeisen tyytyväisiä. Mitsussa akkutila on ahdas, joten isoa akkua sinne ei saa, Fordissa taitaa koko varapyöräkotelo olla pyhitetty 12v akulle, joten sinnehän vois laittaa vaikka traktorin patterin
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Tänään taas semisti haastava keli kartanon mäellä. Aamulla heitin kersan hevoshommiin. Kotimatkalla ei mitään jakoja mäkeä ylös etuperin. Koska koipi on poikki, ei huvittanut koikkelehtiä puolta mäkeä ylös keppien kanssa. Siispä kävin kääntämässä auton ja pakilla kokeilemaan. Luistoneston poistin myös, en kyl tiiä, että toimiiko se edes pakilla Eka yritys jäi vajaa kaksi autonmittaa vajaaksi. Toisella pakituksella nousi just ja just omalla paikalleen.
Komensin sisälle päästyäni akan lumitöihin lapioimaan loskat pois mäestä, kuten herrasmiehen kuuluukin tehdä. Iltapäivällä sitten kersaa hakemaan ja taas yritys keula edellä mäkeä ylös. Kurvaus pihatielle meni penkkaa hipoen ja just ja just jaksoi kavuta ylös asti vaikka oli luistonestoki päällä. Vähn raskaampi tuo on tota mäkeä kyntämään vs. Skeida, mutta kyllä tuollakin näköjään just ja just pärjäilee talviliukkailla.
Komensin sisälle päästyäni akan lumitöihin lapioimaan loskat pois mäestä, kuten herrasmiehen kuuluukin tehdä. Iltapäivällä sitten kersaa hakemaan ja taas yritys keula edellä mäkeä ylös. Kurvaus pihatielle meni penkkaa hipoen ja just ja just jaksoi kavuta ylös asti vaikka oli luistonestoki päällä. Vähn raskaampi tuo on tota mäkeä kyntämään vs. Skeida, mutta kyllä tuollakin näköjään just ja just pärjäilee talviliukkailla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Kyl tuos on taivaspaikka juu vahvasti tiedos jos joka kotiinpaluu on taisteluu
Saisko sitä tietä helposti oikaistuu et vähä helpottuis?
Nyt kun kerranki lunta on niin nelivetoo piti käydä ponnistamassa vielä aika taval jyrkemmässä mäessä mitä ei ole ollenkaan aurattu. Ei helpolla noussu mut nousi kumminki
Saisko sitä tietä helposti oikaistuu et vähä helpottuis?
Nyt kun kerranki lunta on niin nelivetoo piti käydä ponnistamassa vielä aika taval jyrkemmässä mäessä mitä ei ole ollenkaan aurattu. Ei helpolla noussu mut nousi kumminki
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Talvi on Fordilla taistelua
Mulla oli aikanaan ekana autona vm. 1982 Escort, josta kaasu hirtti kiinni talvisin
Ilmeisesti vaijeriin kuoreen meni kosteutta, joka jäätyi aiheuttaen kaasun kiinnihirttämisen.
Oli muuten "kiva" tunne jossain kurvissa, kun oli hellittämässä jalkaa kaasupedaalilta, niin ei se vaikuttanut mihinkään Montaa kertaa meinasi mennä kurvi suoraksi
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Mulla oli puolestaan ekana autona vm -86 Escort. Sille oli talvella ominaista vetää ikkunat entistä pahemmin huuruun, ennen kuin Kenttiläinen suvaitsi lämmetä. Ei ihme, että parempiin varustetasoihin sai lämmitettävän tuulilasin jo silloin. Talvirenkaat oli luultavasti kivikovat Hakkapeliitta 9:t, jolla sopivasti mutkaan tultaessa sai takaveto-Ekkerin fiiliksiä.Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ma Tammi 25, 2021 07:06Talvi on Fordilla taistelua
Mulla oli aikanaan ekana autona vm. 1982 Escort, josta kaasu hirtti kiinni talvisin
Ilmeisesti vaijeriin kuoreen meni kosteutta, joka jäätyi aiheuttaen kaasun kiinnihirttämisen.
Oli muuten "kiva" tunne jossain kurvissa, kun oli hellittämässä jalkaa kaasupedaalilta, niin ei se vaikuttanut mihinkään Montaa kertaa meinasi mennä kurvi suoraksi
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Siinä olisi kunnon "Ford": https://tekniikanmaailma.fi/jos-suomala ... attaa-sen/
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Ja meidän toinen voortti ( niitä taisi olla kaiken kaikkiaan 5kpl peräkkäin ) se ampui öljyntäyttökorkin pois talvella.
Johan oli konehuone kunnossa aina tämän jälkeen, syy oli liian kylmä termostaatti jonka johdosta kone kävi liian kylmänä,
ja huohotinputket jäätyivät umpeen.
fiaskosta ruostui pellit saumaus aineen alta, jopa ilmoitettiin maahantuojalle tästä ongelmasta.
Mutta eipä ne välittäneet näin pienistä ongelmista.
Kulkine oli 3vuotta vanha.
**noin monen voortin jälkeen siellä yläkerrassa odottanee vip tasoinen majoitus**
Johan oli konehuone kunnossa aina tämän jälkeen, syy oli liian kylmä termostaatti jonka johdosta kone kävi liian kylmänä,
ja huohotinputket jäätyivät umpeen.
fiaskosta ruostui pellit saumaus aineen alta, jopa ilmoitettiin maahantuojalle tästä ongelmasta.
Mutta eipä ne välittäneet näin pienistä ongelmista.
Kulkine oli 3vuotta vanha.
Mutta se ei ollutkaan ruostunut sisältä ulospäin.Puhkiruostumattomuustakuu
Normaalin takuun lisäksi Ford-autoille myönnetään maksimissaan 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu. Se korvaa korirakenteiden sisäpuolelta aiheutuvan läpiruostumisen kun koritarkastukset suoritetaan ohjelman mukaisesti.
**noin monen voortin jälkeen siellä yläkerrassa odottanee vip tasoinen majoitus**
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Aikanaan 2000 luvun alussa erään entisen työnantajani talouspäälliköllä oli työsuhdeautona hopeanharmaa Ford Focus farkku.9000CD23T kirjoitti: ↑Ti Tammi 26, 2021 07:21Ja meidän toinen voortti ( niitä taisi olla kaiken kaikkiaan 5kpl peräkkäin ) se ampui öljyntäyttökorkin pois talvella.
Johan oli konehuone kunnossa aina tämän jälkeen, syy oli liian kylmä termostaatti jonka johdosta kone kävi liian kylmänä,
ja huohotinputket jäätyivät umpeen.
fiaskosta ruostui pellit saumaus aineen alta, jopa ilmoitettiin maahantuojalle tästä ongelmasta.
Mutta eipä ne välittäneet näin pienistä ongelmista.
Kulkine oli 3vuotta vanha.Mutta se ei ollutkaan ruostunut sisältä ulospäin.Puhkiruostumattomuustakuu
Normaalin takuun lisäksi Ford-autoille myönnetään maksimissaan 12 vuoden puhkiruostumattomuustakuu. Se korvaa korirakenteiden sisäpuolelta aiheutuvan läpiruostumisen kun koritarkastukset suoritetaan ohjelman mukaisesti.
**noin monen voortin jälkeen siellä yläkerrassa odottanee vip tasoinen majoitus**
Kyseinen rouva oli aika huoleton tapaus, eikä hirveästi välittänyt mistään käytössä olevistaan kulutushyödykkeistä. Auto oli varmaan tuskin kaksi vuotta vanha, kun takaluukku alkoi kukkia alaosastaan melko pahasti. Olisi varmaan mennyt takuun piikkiin, mutta ei koskaan vienyt autoa korjattavaksi, ajoi vain
Entisenä Fordistina (Saabilla vuodesta 1996 lähtien) ei kylläkään kaipaa yhtään Fordia. No joku Mustang voisi olla hieno, mutta siinäpä se.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Entinen pomo joskus ei mielestään kerennyt viemään tdi-golffia huoltoon vaan ajeli hetken aikaa niin että ajotieturi pimputteli huollontarpeesta. Ei kai se muuten niin vakavaa olisi, mutta noitahan vedettiin LL-huolloilla oletuksena, joten kun vihdoin pääsi hoitoon, oli edellisestä huollosta hennot 50tkm. Joku parikymppiä myöhemmin auto lähtikin turbon vaihtoon...Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Tammi 26, 2021 11:28Kyseinen rouva oli aika huoleton tapaus, eikä hirveästi välittänyt mistään käytössä olevistaan kulutushyödykkeistä. Auto oli varmaan tuskin kaksi vuotta vanha, kun takaluukku alkoi kukkia alaosastaan melko pahasti. Olisi varmaan mennyt takuun piikkiin, mutta ei koskaan vienyt autoa korjattavaksi, ajoi vain
Huoletonta on joidenkin työsuhdeautoilu, kun ei oo penniäkään kiinni.
OT: Mustanginkin nimi on pilattu. O Tempora, O Mores. https://www.ford.com/suvs/mach-e/ - sähkö on IMO ihan ok vielä, mutta että SUV...Turbo Sensonic kirjoitti: ↑Ti Tammi 26, 2021 11:28Entisenä Fordistina (Saabilla vuodesta 1996 lähtien) ei kylläkään kaipaa yhtään Fordia. No joku Mustang voisi olla hieno, mutta siinäpä se.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Se voi taas tulla autoharrastajille yllätyksenä, mutta jotkut autoilijat ei oikein edes tiedä että autoa pitää huoltaa muulloinkin kuin silloin kun se hajoaa. Muistan opiskeluaikana kun yhdellä kaverilla oli 343 Volvo, joka hajoili koko ajan. Kerran sitten vein kaverin Volvoineen TAK:n tallille ja totesin että tehdääs nyt ekana perushuolto ja etsitään mikä mättää kun kone ei käy kunnolla jne. Aloin puhua öljyvaihdosta, niin kaveri totesi että ne on jo vaihdettu. Kyselin että koska, niin ei kaveri osannut kertoa, mutta joskus on vaihdettu. Siinä sitten lisää jutellessa kaveri alkoi päivittelemään että pitääkö niitä öljyjä olla koko ajan vaihtamassa?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Totta, sen takia tuokin golffi tosiaan joka käynnistyksellä iski punavaloa tauluun että huoltoaika meni jo. Se vaan ei riitä kun ratin takana istuu sopivan dynaaminen menestyjä
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Aikoinaan entinen työkaverini vei focuksen normaali huoltoon.
Yllätys olikin suuri kun huollossa sanottiin että nokkapelti ovet ja takaluukku pitää vaihtaa..
Yllätys olikin suuri kun huollossa sanottiin että nokkapelti ovet ja takaluukku pitää vaihtaa..
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Sitten kun arvoisat Saabistit pääsette yli noista vähintään 15 vuotta vanhoista ongelmista (jotka Ford muuten hoiti mallikelpoisesti, esim. vaihtamalla ne ruostuvat luukut ihan mukisematta) tai takaveto-escortin talviajo-ominaisuuksista ja alatte perehtymään Fordin tarjontaan, niin tulette yllättymään. Tekevät juu vähän turvallisen tylsää muotokieltä noissa/näissä isommin myyvissä malleissaan, mutta kilpailijoihin nähden tilat, varustelu ja hinta on vähintäänkin kohdillaan. Fordilla yleensä ajettavuuskin on ihan OK tasolla, niin siinä on aika vaikea mitään järkisyitä alkaa tiskiin latomaan, miksi Ford olisi "huono" valinta (tunnesyyt ja historian lehtien havinat sitten erikseen).
Jo vain tämän patterikugan kanssa ei mennyt Fordilla hommat ihan putkeen, mutta ei jäänyt asiakkaan tappioksi tämäkään. Kompensaatioita on jaettu (rahaa/bensakortteja) ja uusi patteri vaihdetaan kaikille autonsa ennen luovutuskieltoa saaneille. Mitenköhän esimerkiksi Bemari-kuskeilla, joilla ihan sama homma niiden tiettyyn aikaväliin valmistettujen plugareiden akkujen kanssa? En tiedä, mutta onkohan mahtanut tulla mitään "good-williä" tai kompensaatiota BMW:n toimesta, vai vaihtavatko vaan akuston takaisinkutsulla ilman mitään korvausta, ellei asiakas sitä erikseen ala vaatimaan? Eli siinä mielessä Ford ainakin yrittää tässäkin tapauksessa palvella asiakastaan ja korvata ns. "menetyksiä". Parannettavaa toki prosessissa olisi ollut (mm. kommunikaatio aika kuraa), mutta jotain sentään kuitenkin tekevät ihan oma-alotteisesti, eivätkä yritä lakaista ongelmia maton alle.
Jo vain tämän patterikugan kanssa ei mennyt Fordilla hommat ihan putkeen, mutta ei jäänyt asiakkaan tappioksi tämäkään. Kompensaatioita on jaettu (rahaa/bensakortteja) ja uusi patteri vaihdetaan kaikille autonsa ennen luovutuskieltoa saaneille. Mitenköhän esimerkiksi Bemari-kuskeilla, joilla ihan sama homma niiden tiettyyn aikaväliin valmistettujen plugareiden akkujen kanssa? En tiedä, mutta onkohan mahtanut tulla mitään "good-williä" tai kompensaatiota BMW:n toimesta, vai vaihtavatko vaan akuston takaisinkutsulla ilman mitään korvausta, ellei asiakas sitä erikseen ala vaatimaan? Eli siinä mielessä Ford ainakin yrittää tässäkin tapauksessa palvella asiakastaan ja korvata ns. "menetyksiä". Parannettavaa toki prosessissa olisi ollut (mm. kommunikaatio aika kuraa), mutta jotain sentään kuitenkin tekevät ihan oma-alotteisesti, eivätkä yritä lakaista ongelmia maton alle.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Villellä taisi mennä tunteisiin, hillitkää nyt! Nojoo, ei-ylihinnoitelluista autoista Ford olisi se joka kiinnostaisi hiukan, etenkin Puma, mutta sitä mokomaa ei kait saa nelivetona?
Viimeksi muokannut ng900aero, To Tammi 28, 2021 08:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Ford Kuga 2,5 PHEV. Taivaspaikkaa varmistelemassa, osa 2
Fordisti ja Opelisti saa aina olla perustelemassa valintaansa. Opelhan tällä aiheella ihan leikittelikin mainoksissaan.
Kaveri just päivitteli, että pitäis viedä BMW taas Laakkoselle. Vuosi sitten vaihdettu EGR-jäähdytin vuotaa taas jäähdytysnestettä.
Kaveri just päivitteli, että pitäis viedä BMW taas Laakkoselle. Vuosi sitten vaihdettu EGR-jäähdytin vuotaa taas jäähdytysnestettä.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00