900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
- maverick999
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
- Paikkakunta: Rauma
Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
Pitäisköhän tästä olla huolissaan!? Annoin käydä paikallaan tyhjää jonkin aikaa niin huomasin että tulee vähän kuplaa paisariin. Mielestäni se loppu vähän ajan päästä kyllä, eikä nestettä ainakaan katoa ja se on ihan oikeen väristä. Pinta on kylmänä min/max puolivälissä. Samoin öljyä ei häviä ja on öljyn väristä.
Eihän vaan ”pääse” kantta avaamaan...
Eihän vaan ”pääse” kantta avaamaan...
Juuri nyt ei SAABia
- maverick999
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
- Paikkakunta: Rauma
Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
Ja vielä tuosta tihkuvasta venttiilistä, vasemman kuvan mukainen systeemi joka oikeassa kuvassa myös ympyröity vihreällä lienee "vanha" ja oikean kuvan systeemi uusi. Ja tuo violetti venttiili on se vuotava. Se siis pitänee ohittaa yhdistämällä hanalle tuloletkut (punaiset) toisiinsa ja hanalta lähdöt (siniset) toisiinsa.
Viimeksi muokannut maverick999, Ma Helmi 01, 2021 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juuri nyt ei SAABia
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24288
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
Joko sä sen termarin vaihdoit
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
Joo. Ohitus kuten arvelitkin.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
- maverick999
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
- Paikkakunta: Rauma
Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
En vielä. Nyt kattelin että ei pulputa enää. Eikä tosin vuoda se venttiilikään kone lämpimänä. Kaikki normaalia.
Mikä lie ilmakupla ollut jossain.
Viimeksi muokannut maverick999, Pe Heinä 22, 2022 08:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Juuri nyt ei SAABia
Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
Lämpimällä kelillähän sen sitten tarkemmin huomaa jos 1 pytyn ja öljykanavan välistä tai muualta kansipahvi vuotaa. Meillä kaikkiin sen on joutunut vaihtamaan kun edelliset omistajat kerran sen polttavat ja tekevät kansiremontin huonosti ei puhdista paikkoja kiristävät vääriin momentteihin kun öljyä lohkon kierteitten pohjalla ym. toivotaan kuitenkin että ei olisi siinä mitään, ei tuo vielä kovin pahalta näytä. Isällä puolimiljoonaa ajettu 99 aina huolehtinut että jäähdytys ja flekti toimii ja alkuperäinen kansipahvi paikallaan. Onnea projektiin hienon värinen yksilö!
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
- maverick999
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
- Paikkakunta: Rauma
Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
Kiitos. Itse tykkään kans väristä. Taitaa olla nocturne blue.PM99 kirjoitti: ↑To Tammi 28, 2021 04:51Lämpimällä kelillähän sen sitten tarkemmin huomaa jos 1 pytyn ja öljykanavan välistä tai muualta kansipahvi vuotaa. Meillä kaikkiin sen on joutunut vaihtamaan kun edelliset omistajat kerran sen polttavat ja tekevät kansiremontin huonosti ei puhdista paikkoja kiristävät vääriin momentteihin kun öljyä lohkon kierteitten pohjalla ym. toivotaan kuitenkin että ei olisi siinä mitään, ei tuo vielä kovin pahalta näytä. Isällä puolimiljoonaa ajettu 99 aina huolehtinut että jäähdytys ja flekti toimii ja alkuperäinen kansipahvi paikallaan. Onnea projektiin hienon värinen yksilö!
Juuri nyt ei SAABia
- maverick999
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
- Paikkakunta: Rauma
Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
Tänään oli vikakoodin lukua.
Uudemmista 900 OG:issa on takapenkin alla liitin, jonka yksi nasta pitää maadottaa ohjeen mukaan. (Vanhoissa OG:issa kai sitten liitin on konehuoneen oikeassa poskessa)
Askartelin lukulaitteen. Piuhan väliin kytkin ja jos on nössö kuten allekirjoittanut, myös sulake.
Auto pystyy tallentamaan viisi vikakoodia. Saadakseen ne ulos maadotusviritys laitetaan liittimen nastan ja rungon väliin. Kytkin off-asentoon (eli ei maadota). Sen jälkeen:
1. Auton virta päälle tai käyntiin (CE-valo todnäk palaa jos auto yhtä huonossa kunnossa kun meikäläisellä)
2. Kytkin ON (maadotus vetämään) (CE-valo sammuu ja sen jälkeen antaa lyhyen väläyksen. Tämä tarkoittaa että eka koodi on tulossa)
3. Kytkin OFF
4. CE antaa pitkän väläyksen, tämä aloittaa ekan koodin. Pitkän väläyksen jälkeen tulee 5 sarjaa lyhyitä väläyksiä (koodi) ja lopuksi pitkä väläys
5. Kytkin taas ON (CE-valo lyhyt väläys)
6. Kytkin OFF
7. Seuraava koodi tulee jälleen pitkien väläysten välissä
Toista tämä max 5 kertaa
Jos ei ole viittä vikakoodia, tulee vain kaksi pitkää välkkyä (välissä ei koodia). Jos koodin (pitkän välkyn) jälkeen ei paina kytkintä ON - OFF edellinen koodi toistuu.
Itsellä oli ekana koodina 12231, joka ilmeisesti tulee aina jos auto ei ole käynnissä luvun aikana. Kaksi seuraavaa koodia liittyivät vakuumivuotoon/lambdaan/maffiin. Neljäs ja mun auton viimeinen koodi oli injector failure, joka ohjeen mukaan on yleinen ja siihen ei yleensä tarvi kiinnittää huomiota.
Nyt sitten nykäisin koko CE-polttimon pois kunnes alan tehdä asioille jotain. Kaikki kyllä tuntuu toimivan hyvin. Yhden haperon alipaineletkun jo vaihdoinkin.
Uudemmista 900 OG:issa on takapenkin alla liitin, jonka yksi nasta pitää maadottaa ohjeen mukaan. (Vanhoissa OG:issa kai sitten liitin on konehuoneen oikeassa poskessa)
Askartelin lukulaitteen. Piuhan väliin kytkin ja jos on nössö kuten allekirjoittanut, myös sulake.
Auto pystyy tallentamaan viisi vikakoodia. Saadakseen ne ulos maadotusviritys laitetaan liittimen nastan ja rungon väliin. Kytkin off-asentoon (eli ei maadota). Sen jälkeen:
1. Auton virta päälle tai käyntiin (CE-valo todnäk palaa jos auto yhtä huonossa kunnossa kun meikäläisellä)
2. Kytkin ON (maadotus vetämään) (CE-valo sammuu ja sen jälkeen antaa lyhyen väläyksen. Tämä tarkoittaa että eka koodi on tulossa)
3. Kytkin OFF
4. CE antaa pitkän väläyksen, tämä aloittaa ekan koodin. Pitkän väläyksen jälkeen tulee 5 sarjaa lyhyitä väläyksiä (koodi) ja lopuksi pitkä väläys
5. Kytkin taas ON (CE-valo lyhyt väläys)
6. Kytkin OFF
7. Seuraava koodi tulee jälleen pitkien väläysten välissä
Toista tämä max 5 kertaa
Jos ei ole viittä vikakoodia, tulee vain kaksi pitkää välkkyä (välissä ei koodia). Jos koodin (pitkän välkyn) jälkeen ei paina kytkintä ON - OFF edellinen koodi toistuu.
Itsellä oli ekana koodina 12231, joka ilmeisesti tulee aina jos auto ei ole käynnissä luvun aikana. Kaksi seuraavaa koodia liittyivät vakuumivuotoon/lambdaan/maffiin. Neljäs ja mun auton viimeinen koodi oli injector failure, joka ohjeen mukaan on yleinen ja siihen ei yleensä tarvi kiinnittää huomiota.
Nyt sitten nykäisin koko CE-polttimon pois kunnes alan tehdä asioille jotain. Kaikki kyllä tuntuu toimivan hyvin. Yhden haperon alipaineletkun jo vaihdoinkin.
Viimeksi muokannut maverick999, Pe Heinä 22, 2022 08:12. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Juuri nyt ei SAABia
- maverick999
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
- Paikkakunta: Rauma
Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
Ei löytynyt imuvuotoja starttisprayllä.
Putsasin myös ilmamassamittarin. Aika puhtaalta sekin näytti.
Putsasin myös ilmamassamittarin. Aika puhtaalta sekin näytti.
Juuri nyt ei SAABia
Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
Auto pystyy tallentamaan viisi vikakoodia. Saadakseen ne ulos maadotusviritys laitetaan liittimen nastan ja rungon väliin. Kytkin off-asentoon (eli ei maadota). Sen jälkeen:
1. Auton virta päälle tai käyntiin (CE-valo todnäk palaa jos auto yhtä huonossa kunnossa kun meikäläisellä)
2. Kytkin ON (maadotus vetämään) (CE-valo sammuu ja sen jälkeen antaa lyhyen väläyksen. Tämä tarkoittaa että eka koodi on tulossa)
3. Kytkin OFF
4. CE antaa pitkän väläyksen, tämä aloittaa ekan koodin. Pitkän väläyksen jälkeen tulee 5 sarjaa lyhyitä väläyksiä (koodi) ja lopuksi pitkä väläys
5. Kytkin taas ON (CE-valo lyhyt väläys)
6. Kytkin OFF
7. Seuraava koodi tulee jälleen pitkien väläysten välissä
Toista tämä max 5 kertaa
Jos ei ole viittä vikakoodia, tulee vain kaksi pitkää välkkyä (välissä ei koodia). Jos koodin (pitkän välkyn) jälkeen ei paina kytkintä ON - OFF edellinen koodi toistuu.
Tässä koodit
Itsellä oli ekana koodina 12231, joka ilmeisesti tulee aina jos auto ei ole käynnissä luvun aikana. Kaksi seuraavaa koodia liittyivät vakuumivuotoon/lambdaan/maffiin. Neljäs ja mun auton viimeinen koodi oli injector failure, joka ohjeen mukaan on yleinen ja siihen ei yleensä tarvi kiinnittää huomiota. Tuossa omassa kyllä joku suutin naputtaa.
Nyt sitten nykäisin koko CE-polttimon pois kunnes alan tehdä asioille jotain. Yhden haperon alipaineletkun jo vaihdoinkin. Pitänee käydä kaikki läpi ja sen jälkeen ilmamassamittarin putsaus. Jos ne ei poista vikoja, taitaa lambda mennä vaihtoon...
Tämäpä onkin mielenkiintoinen juttu Olen kyllä kuullut og satkun vikakoodien luvusta mutta nyt sai hirman informaatiota enemmän.
1. Auton virta päälle tai käyntiin (CE-valo todnäk palaa jos auto yhtä huonossa kunnossa kun meikäläisellä)
2. Kytkin ON (maadotus vetämään) (CE-valo sammuu ja sen jälkeen antaa lyhyen väläyksen. Tämä tarkoittaa että eka koodi on tulossa)
3. Kytkin OFF
4. CE antaa pitkän väläyksen, tämä aloittaa ekan koodin. Pitkän väläyksen jälkeen tulee 5 sarjaa lyhyitä väläyksiä (koodi) ja lopuksi pitkä väläys
5. Kytkin taas ON (CE-valo lyhyt väläys)
6. Kytkin OFF
7. Seuraava koodi tulee jälleen pitkien väläysten välissä
Toista tämä max 5 kertaa
Jos ei ole viittä vikakoodia, tulee vain kaksi pitkää välkkyä (välissä ei koodia). Jos koodin (pitkän välkyn) jälkeen ei paina kytkintä ON - OFF edellinen koodi toistuu.
Tässä koodit
Itsellä oli ekana koodina 12231, joka ilmeisesti tulee aina jos auto ei ole käynnissä luvun aikana. Kaksi seuraavaa koodia liittyivät vakuumivuotoon/lambdaan/maffiin. Neljäs ja mun auton viimeinen koodi oli injector failure, joka ohjeen mukaan on yleinen ja siihen ei yleensä tarvi kiinnittää huomiota. Tuossa omassa kyllä joku suutin naputtaa.
Nyt sitten nykäisin koko CE-polttimon pois kunnes alan tehdä asioille jotain. Yhden haperon alipaineletkun jo vaihdoinkin. Pitänee käydä kaikki läpi ja sen jälkeen ilmamassamittarin putsaus. Jos ne ei poista vikoja, taitaa lambda mennä vaihtoon...
Tämäpä onkin mielenkiintoinen juttu Olen kyllä kuullut og satkun vikakoodien luvusta mutta nyt sai hirman informaatiota enemmän.
Viimeksi muokannut PM99, Ti Helmi 02, 2021 08:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
Toisilta sivustoilta sisällön lainaaminen kuvakaappauksena ei ole kovin tyylikästä. Ainakin lähteen voisi mainita.
http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm
http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
- maverick999
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
- Paikkakunta: Rauma
Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
Niinhän se taitaa olla, otin pois. Tuohon lainattuun edelliseen viestiin en voi vaikuttaa. Samalla periaatteella poistan nuo kaaviotkin.jus kirjoitti: ↑Ma Helmi 01, 2021 19:32Toisilta sivustoilta sisällön lainaaminen kuvakaappauksena ei ole kovin tyylikästä. Ainakin lähteen voisi mainita.
http://www.swedishwrench.com/flashcode.htm
Viimeksi muokannut maverick999, Ma Helmi 01, 2021 21:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juuri nyt ei SAABia
- maverick999
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
- Paikkakunta: Rauma
Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
PM99 kirjoitti: ↑Ma Helmi 01, 2021 18:14Tuli palaute noista toiselta sivulta otetuista kuvista, viitsitkö poistaa tuon edellisen viestin lainauksen niin ei sitten kummittele k.o. kuvat tässä ketjussa? Poistin jo omat.maverick999 kirjoitti: ↑La Tammi 30, 2021 18:29Tänään oli vikakoodin lukua.
Tämäpä onkin mielenkiintoinen juttu Olen kyllä kuullut og satkun vikakoodien luvusta mutta nyt sai hirman informaatiota enemmän.
Juuri nyt ei SAABia
Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
Toivottavasti lainauksien poisto onnistui
Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
- maverick999
- "Turbo"
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ti Joulu 29, 2020 12:32
- Paikkakunta: Rauma
Re: 900 OG talvikäyttis ja kesäprojekti
Juu näköjään. Nyt on ainakin korrektia toimintaa
Juuri nyt ei SAABia