Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1646
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Juu ois! Aina välillä on myynnissä ollut torsen-Alfa 156:ia Saabistakin tutulla 1.9 diisselikoneella ja ne kyl kiihottaa jotenkin :heart_eyes:.

Tosin alkaahan tuo 159:kin olla jo melkein inhimillisen hintainen näemmä.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Kyllä mää kehtaan väittää että 159 on paitsi kaunis, myös kiva ajaa, vaikka moni pidemmän linjan alfisti meinaakin että se on raskas ja järeä eikä samalla tapaa herkkä kuin vanhemmat Alfat. Se on vähän sellanen saappihenkinen norsu, mutta nelivetona se on balettia tanssiva norsu. Ja tuo viispyttydiesel on moottorina mukava, dpf-dieseliksi yllättävän raikas laite ja menee ihan kohtuulukemilla.

Suosittelen tutustumaan jo ihan sen vuoksi, että avoimin silmin maailma on avarampi ja mielenkiintoisempi paikka :)

156 Q4 on vastaava torsen-toteutus tosiaan. Niitä on tarjolla Sportwagonia, joka on melko harvinainen (lie 1 Suomessa) ja korotettua, yleisempää Crosswagonia. Crossissa on kai mm. iskareissa jotain saatavuushaasteita joten pieni varaus on ainoan käyttöauton kohdalla järkevää, mutta eipä niitä iskareita samaan tahtiin paukukaan kuin NG-kolkin nivomatteja.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3584
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Tämmöistä se on kartano-Vollella liikennöivän arkipäivä. Tai no, tilipäivä tänään, niin oli varaa käydä laittamassa tankki täyteen :D
Kuva

Litrahinta just alle 1.6 euroa. Ei edes kallista.

Tietokone esitti optimistisen arvion, vieressä on toteutunut edellisellä tankillisella, joten en usko tietokonetta, taaskaan. Laskutikku näyttää keskikulutukseksi 11.2 litraa. Ajotietokone väitti että 11.6. Samoin päin ollut aina, eikös nämä yleensä vedä kotiinpäin ! Volvo on inhorealistinen poikkeus, vai onko se niin, että todellinen on aina positiivinen yllätys ja siten omistamisen iloa vahvistetaan. Mene ja tiedä.
Kuva

Matka jatkuu. Työrupeama olisi taas pariksi päivää ohi, huomenna voisi antaa Saabin akulle taas vähän virtaa ja ajella sen pois tallista, musta tilalle ja perehdyn takarekisterikilven kiinnitykseen, josko sen saisi pysymään niin, ettei valahda kallelleen kun laittaa takaluukun kiinni... Keskiviikkona voisi ajella Motonettiin ja Marmorille ja noutaa öljyä ja suodattimia ja mahdollisesti huoltaakin, kun on auto lämmin ja öljyt juoksevia reissun jäljiltä. Lämpöä ei liiemmin luvata, mutta niukasti plussaa päivällä ja auringon pitäisi pilkistää, niin eiköhän siinä tarkene.

Sitten tuleekin pari pakkaspäivää ja lunta tupaan, jonka jälkeen ilmeisesti aletaan kallistua vahvasti kevään puolelle. Sitä odotellessa.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3584
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Pieniä positiivisia asioita päivään. Tuli Traficomilta mustan verolappu. No ei siinä haluttu kuin 50e syyskuuhun saakka. Kas kun viime syksyn Lagunasta oli 135e sisällä jo etumaksuna. Hyvä, hyvä.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3584
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Ja kuten aina, maailmalla on tapana tasata tilit. Jos äskeinen viesti oli positiivinen, niin no.

Kuva

Kuusi päivää ajamatta, mustasta aukesi ovet ihan normaalisti ja sisävalo syttyi, virtalukkokin heräsi eloon, mutta starttiin ei virtaa riittänyt. Kävin käynnistämässä Saabin, joka muuten oli ollut niillä sijoillaan yli kaksi viikkoa vaikkakin olin ladannut akkua reilut kolme tuntia, ajoin viereen ja annoin kaapeleilla virtaskaa.

Mustan akussa on merkintä, että on uusittu viime kuussa. Parkkiin vedettiin 60 km reissun jälkeen. Mitähän paskaa tää nyt on. Kadottaa virtaa johonkin ? Laturi ei lataa ? Akku viallinen ? Tuusulaan tarttis ajaa jos haluaa uuden takuuseen.

Annoin auton käydä lämpimäksi, asentelin odotellessa FM-lähettimen paikoilleen ja säädin vähän audiota, poistin cd-vaihtajasta 5 cd-levyä edellisen omistajan musaa ja ajelin talliin. Korjasin takarekisterikilven kiinnityksen, vasen puoli ei oikein nappaa kiinni, vaihdoin ruuvin vähän laajempaan halkaisijaltaan, tuntuu nyt pysyvän. Tsekkasin ohjekirjan ohjein vaihteistoöljyt, ok, moottoriöljy oli alakolmanneksessa, joten lisäsin puoli litraa, vaikka sitten vaihtuisi huomenna.

Mallailin siinä vähän samalla, saisiko öljynsuodattimen sittenkin vaihdettua yläkautta. Mullahan on se Hondan suodattimeen sopiva avaaja johon saa räikän. Kyllä se hattu räikän kanssa suodattimen päälle meni niin, että näköyhteys on. Täytyy vaan varoa pakosarjaa ja moottoria, ettei polta itseään. Kun saa räikällä alkuun, pystyy kädellä pyörittämään irti. Öljyastia vaan auton alle. Pystyy tekemään imuvaihdon tähänkin, täytyy huomenna harjoitella. Välillä voi vaihtaa alakautta, mutta testataan nyt Accordiinkin, miten hyvin tuo imuvaihtaja poistaa öljyn moottorista ja vaihteistosta.

Nyt on akkulaturi kiinni mustassa, saa olla yön yli. Ajelen kaupunkireissun huomenna sillä, eiköhän tässä viisastu tuon virtatilanteen suhteen kun aika kuluu. Täytyy kyllä se akkuboosteri hankkia, joka on ollut listalla jo pitkään. Hieman näppärämpi kuin tuo kaapeleilla touhuaminen, varsinkin, jos sattuu tien päällä. Pitää ostaa semmonen kompaktin kokoinen. Jos jollakulla on valtavan hyviä käytännön kokemuksia hyvästä ja tottakai halvasta, niin saa kertoa. Motonetista varmaan haen, siellä on aika laaja valikoima.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Mittaa:
-Jännite vaikka tupakansytkältä auton käydessä
-Jännite akulta (navoista) auton käydessä
-Jännite akun -navan ja moottorin välistä
-Jännite auton sammutuksen jälkeen
(jätä konepeitto auki mutta varmista että sitä haisteleva kytkin luulee sen olevan kiinni ja sulje ovet)
-Jännite seuraavana päivänä auton sammutuksen jälkeen

Kahden ekan pitäisi täsmätä toisiinsa, jos eroaa niin akun liitokset on heikot
Akun navoissa latausjännite pitäisi olla lähellä 14V luokkaa, jos alle 13V niin laturi ei lataa
Kolmannen pitäisi olla 0, jos ei ole niin maakaapelit kuntoon
Kahden viimeisen pitäisi olla hyvin lähellä toisiaan, jos ei ole niin joku syö sähköä akusta pois.

Jos akusta katoaa sähkö auton nukkuessa, niin ota akku irti autosta (on hyvä idea turvata auton sähköissäolo toisella akulla) ja mittaa jännitekato vuorokauden aikana - jos akku hukkaa sähköä irrallaan, on se rikki.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Välillä itsekki miettiny boosterin hommaamista mut toisaalta päätynyt vaan välillä mittailee tämän tyylisellä et lataako https://m.motonet.fi/fi/tuote/9501149/C ... x-USB-24-A

Boosteri maksaa saman kuin uusi akku.

Aerolta tulikin jo hyvät ohjeet.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 603
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Olikos siellä kojelaudassa vielä bt-palikka paikoillaan? Näissähän se on tupannut menemään huonoksi ja tyhjentelemään akkua. Löytyy keskeltä kojelautaa kun irroittaa palasen missä keskisuulakkeiden kehykset. Myös akun maadoitus koriin ja moottorin maadoitus kannattaa vänkärin puolelta tsekata. Toki nämä taisikin jo olla tiedossa.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3584
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Kiitos aero seikkaperäisistä ohjeista ! Meikä on aika vähän guru noissa virta-asioissa, joten rautalankamalli on sopiva. Pitää ostaa vissiin yleismittari, en ole koskaan tarvinnut :D

Mullahan ei ole koskaan tämmöistä X:ää ollut, joten joosepin huomio bt-palikasta on hyvä, en ollut tietoinen tuollaisesta. Maapisteet tsekkaan joka tapauksessa. Eipä ole virtojen katoaminen ollut ongelma aikaisemmissa Accordeissa, joten ollaan sinällään uuden äärellä. Toki voi olla, että tuo onneton 45 Ah:n akku oli susi jo autoon asennettaessa...

Itse asiassa mullahan on tuo toinen Roidmi:n fm-lähetin jouten ja siinä saa kännykän näytölle akun varauksen ym. Voisihan sitäkin kurkata.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja TTH »

Uusi akku ei kaupan hyllyltä koskaan ole täysi (paitsi jossain täyden palvelun akkutalossa). Jos vain limpattu uusi akku paikoilleen ilman latausta, niin hyvinkin mahdollista että on vain päässyt tyhjäksi. Monesti on saanut puoli päivää ladata juuri ostettua akkua että on ollut täysi.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3584
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Tuota mietin ihka ensimmäisenä, taannoin kun Volvon akun vaihdoin, pelitti toki heti hyvin, mutta kun sain huoltolatauksen tehtyä, tuli siihen eloa selkeästi enemmän. Jos on akku työnnetty konehuoneeseen, auto on seissyt ajamatta vaihtoautohallissa ja meikä ajaa kotiin 60km, jonka jälkeen viikon ajamatta, niin lopputulos voi olla tuo. Laitoin klo 14 lataamaan 4A Defan, kun kävin 19.30 tsekkaamassa, vilkutteli vielä 4/5 kohdalla, eli kovasti tekee töitä.

Laitoin virrat päälle niin, että tuli tupakansytyttimeen eloa, Roidmi kertoi kännykän kautta akun jännitteeksi "normal" ja 13.17V. Akun lataus toki siis käynnissä samaan aikaan. Tsekkaillaan huomenna kun otan Defan irti, että mitä näyttää. Samaten tarkkaillaan lukemaa matkalla kaupunkiin, kaupassakäyntien jälkeen ennen käynnistystä ja kotona. Saa jotain kuvaa, että mitä tapahtuu tai ei tapahdu.

Googlaamalla totesin, että vaikka itsellä ei Hondissa ole virtojen kanssa ollut ongelmia, niin maailmalla kyllä on probleemia riittänyt.

Tämä vesseli mainittiin ehkä yleisimpänä syynä siihen, että Honda tyhjentää akun kun selkänsä kääntää.
Kuva

Paikallistin ja irrotin, heiluttelin ja tutkailin, päällisin puolin vaikutti olevan kunnossa. Jos oikein ymmärsin, tuo on rele, joka ohjaa ilmastoinnin magneettikytkintä. Sillä on tapana juuttua päälle, eli syöttää virtaa kytkimelle koko ajan ja sitä kautta tyhjää patterin.

Näissäkin näyttää olevan radiovikaa, eli kun tehdasasenteinen radio hyytyy, alkaa sytyttää ja sammuttaa itseään vaikka on virrat pois ja sitä kautta hyydyttää akun. Sen toteamiseksi ei viitsi yöpyä autossa tai hankkia riistakameraa. Ehkä aloitan noista helpommista ja nypin sulakkeen kerrallaan irti kun on mittari kiinni akun navassa jne.

Edellinen auto kun kadotti virtojaan oli Opel Rekord vm.1984, joskus vuonna n. 1992. Siinä oli syynä hapettunut maakaapeli, joka täräytti virran maihin kun näytti virta-avainta. Sen jälkeen en muista, että olisi joutunut tämäntyyppistä mysteerivikaa metsästämään. Mutta, joo, kuten todettua, voihan syypää olla akkukin. Ei ole eka kerta, kun hyllystä tulee viallinen akku heti kättelyssä. Seuratkaa kanavaa, tämän jännempää tuskin tulee edes telkusta...
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7360
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Kyllä yleismittari on hyvä olla, kattoo vaan et on 10A asteikko ja mieluusti joku perusmallin sulake sille.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 3584
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

Oikein asiallinen ja taiten käytetty vapaapäivä tänään, toistaiseksi.

Kävin aamulla ottamassa mustan akun pois latauksesta, Defa oli hoidellut homman loppuun ilman virheilmoituksia. Aamutoimien jälkeen lähdin kaupunkireissuun, tupakansytyttimessä oleva Roidmi ilmoitti akun jännitteeksi 12.52 V ennen starttia, kun kytkin virrat päälle. Startatessa jännite laski 11.5 V ja laturi alkoi kohtapuoliin työskennellä 14.2 V teholla.

Matkalla kaupunkiin lataili 13.9 - 14.2 V koko matkan. Neljän pysähdyksen taktiikalla jännite oli ennen uutta starttia 12.7 V nurkilla joka kerta. Kaikki vaikuttaa siis aivan siltä miltä pitääkin. Ostin Motonetista yleismittarin ja tsekkasin sillä kokeeksi muiden autojen lukemat levossa olevien autojen akunnavoista.

Saab: Seissyt yli 24 tuntia, 12.62 V
Harmaa: Seissyt yli 48 tuntia, 12.57 V
Volvo: Seissyt yli 48 tuntia, 12.67 V
Skoda: Seissyt n. 6 tuntia, 12.55 V

Kaikkien akku näyttäisi olevan iskussa siellä 90% nurkilla.

Kävin hakemassa mustalle huollon mahdollistavat tarvikkeet.
Kuva

Neljä litraa otin varmuuden vuoksi automaattivaihteistoöljyä, hiton kallista tavaraa, täytyy jatkossa katsoa löytyykö tuota jostain muualta, kuin marmorilta, se hinta on nyt koeponnistettu. Otin myös litran ohjaustehostimen nestettä, kun se edellinen meni harmaaseen. Vaihdetaan tähänkin kevään kuluessa.

Motoxin öljyä en ole koskaan kokeillut, joten testataan nyt, pysyykö Accordin koneessa. Tuo 5L pakkauskoko on kätevä, kun Hondaan ei neljä riitä, en halunnut A1/B1 tai A5/B5 öljyjä, ovat toki suositeltuja, mutta aika litkuja noin paljon ajettuun, ennemmin tätä A3/B3 tavaraa, joka on myös sallittujen listalla.

Imulla otin vaihteistosta sen mitä tuli, etukäteen mietin, että jos 2L tulee, niin on hyvä. Ilmoitettu tilavuus laatikossa on 2.8L, mutta mitä noita kommentteja netistä luin, niin alle kahta on saatu aika usein.
Kuva

Lopputulos 2.2L ulos, riittää minulle. Eiköhän tuo asiansa aja, kun tasaisin väliajoin tekee. Mittasin tarkalleen saman määrän uutta nestettä laatikkoon, ajoin ulos tallista, ronksuttelin muutaman kerran vaihteet läpi ja annoin auton käydä lämpimäksi. Sitten talliin, auto sammuksiin ja n. 90 sekunnin päästä öljytason tarkastus. Oli just siellä missä pitää, Hondan ohjeiden mukaisesti tsekattuna.

Tuollaisen pitkäkaulaisen tratin ostin ihan tätä varten, oli aika kätevä. Itse asiassa ostin sen Volvoa varten, jossa vaihteistoöljyn tikku on todella alhaalla ja hankalassa paikassa, mutta näppärä se oli Hondankin kohdalla.
Kuva

Tuossa paperilla tahrat tuoreesta nesteestä ylempänä ja 2v/40tkm koneessa pyörinyttä alempana.
Kuva

Moottorin öljynsuodattimen vaihto onnistui yläkautta loppujen lopuksi aika näppärästi. En tiedä miksi olin sitä mieltä, että ei onnistu. Nostin oikeaa puolta tunkilla ylös sen verran, että sain astian auton alle ottamaan vastaan suodattimesta valuneen öljyn. Aika vähän sitä valui, 2/3 oli suodattimessa kun nostin sen ylös. Ei huono. Ei tarvitse auton alle könytä enää öljyn + suodattimenvaihdon takia.

Nimittäin imuhommat moottoriöljyn osalta sopivat tälle koneelle todella hyvin. Rakenne on sellainen, että kaikki tulee ulos yläkautta.
Kuva

Accordille on huoltotäytöksi merkitty 4.2 litraa. Sain ulos 4.5 litraa ja suodattimesta pari desiä päälle, eli n. 4.7 litraa.
Kuva

Viimeksi kun harmaaseen vaihdon alakautta, määrä mitä lisäsin oli jotakuinkin sama. Lisäsin tässä vaiheessa 4.5 litraa ja tikku näytti just sen pari desiä vajaalta. Tsekataan huomenissa ja lisätään ylämerkkiin. Jää muutama desi sitten lisäysöljyä, jos sattuu Motox maistumaan !

Raitisilmansuodattimen ja moottorin ilmansuodattimen vaihdoin myös, aika turha homma, kummatkin olivat hyvässä kunnossa, sanotaan 80-90%. No, vaihdoin kuitenkin, onpahan vuodeksi tehty. Hyvältähän tuo vaikutti, huoltomerkinnät näyttävät pitävän paikkansa ihan omin silminkin nesteistä ja suodattimesta todettuna.

Kun lopetin hommat tsekkasin vielä yleismittarilla mustan akun varauksen, mittari näytti 12.92 V. Kurkkaan huomenna töihin lähtiessä mitä on 12 tunnin aikana tapahtunut, samaten tsekkaan huomenna illalla, onko virtaa paennut jonnekin. Perjantaina olisi tarkoitus startata mustalla töihin.

Kustannukset tämän huollon osalta:

1. Automaattivaihteiston öljynvaihto, 52.08e
2. Moottorin öljynvaihto + suodatin, 32.89e
3. Raitisilmasuodatin + moottorin ilmansuodatin, 26.8e
Yhteensä: 111.77e
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 603
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Redlinen D6:sta ovat käyttäneet korvaavana tuotteena honduun oem lootaöljylle. Ja Castrolin jotakinjotakin mikä pitänee tarkistaa kuiteista koska omastakin sitä löytyy aikaisemman omistajan toimesta. Jos suuremmat kuluerät kiinnostaa huolloissa niin lootan päältä ulkopuolelta löytyy askin öljynsuodatin. Löytyy hieman penkomalla. Hinta muistaakseni ~90€ huiteilla oulun wetteriltä kysyttäessä. Ebaysta huomattavasti huokeammin..

Pitääpä itsekin kokeilla moottorin öljynsuodattimen irroitusta yläkautta. En tiedä miksi en ole moista ajatellutkaan aiemmin. Ilmeisesti päähän iskostunut ajatus siitä että moiset hommat hoidetaan pitkällään :facepalm_man:
"Hevoseton" mies on huoleton mies
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin

Viesti Kirjoittaja aero »

Ainakin akku on kapasiteetiltaan iskussa, jos starttijännite kyykkää noin vähän. Latausjännitekin näyttää hyvältä, joten jäljelle jää heikko liitos kaapeloinnissa (todennäköisesti maapuolella jos ylipäätään on), itsepurkautuva akku, vuotovirta autossa tahi tyhjän akun syndrooma.

Mittaas tosiaan vielä myös latausjännite sieltä akun navoilta kun perjantaina starttaat.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin