
Ja onnea uudelle kiesille. Tollanen pieni sähköauto olis kyllä itsellä korkealla kakkosauton paikalle jos sellaista tartteis. Kilpailijoina olis varmaan sähköpyörä ja avo-


...eli myönsivät alennuksen ihan muutenkin, ilman vaihdokkia kenties? Jos näin, niin Uotisen kahdella sanalla 'ei huono'!YlimysN kirjoitti: ↑Ti Maalis 02, 2021 15:14Kiitoksia, mielenkiinnolla odotetaan mitä tuleman pitää. ABB:n Terra AC on varmaan kotiin se latauspistoke johon päädynlauriolio kirjoitti: ↑Ti Maalis 02, 2021 13:07Onnea hankinnan johdosta ja kärsivällisyyttä odotukseenYlimysN kirjoitti: ↑Ti Maalis 02, 2021 12:52Ite kävin just eilen kans tilaamassa uuden täyssähkön, tosin ite otin volkswagenilta sen e-Up! style ja kaikilla lisävarusteilla mitä sai... Osittain tilasin ihan vaan kokeilunhalustakin, siks otin tollasen edullisemman pään kiesin mutta kuitenkin siedettävällä WLTP matkalla
Toimitus joskus toukokuussa, tänään tuli vahvistus tilauksesta.
Vähän mietityttää, mutta toisaalta eiköhän tuonkin kanssa opi elämään![]()
Taisin katsella jostain mainoksesta, että hinnasta sai nyt romutuspalkkion kanssa 4500e pois. Näköjään netis sama: https://www.volkswagen.fi/fi/kampanjat/ ... lkkio.html. Toi on taas jo aika tuntuva alennus![]()
Joo valtion hankintatuki 2000 € ja romutuspalkkio 2500, mutta en laittanut mitään autoa romutukseen.
Tämä kokemus tukee hyvin omaa ajatusmaailmaani, että pääosin pärjäisin vallan pitkälle hidaslatauksella kotioloissa sähköauton kanssa, kun latausajat saa helposti olla niin pitkiä. Muutenkin näen sähköteknisiä plussapuolia virran kurissa pitämisessä, niin vastaava toimintatapa olisi hyvin todennäköisesti oma pääasiallinen valintani.lauriolio kirjoitti: ↑Ti Maalis 02, 2021 16:26Ite oon vielä toistaiseksi pärjännyt Leafin omalla 10A laturilla (ostin käytettynä toisenkin, että on autossa yksi kyydissä ja toinen "kiinteällä asennuksella") ja Konaa latailen keskimäärin 8A virralla aikoinaan Leafin kaupantekijäisinä tulleella 6-16A säädettävällä
Iso akku osaltaan mahdollistaa hitaan latauksen, toinen mahdollistaja on akun kokoon nähden ”pienet” päiväetapit. Nintendo liikkuu 30-60km päivässä ja 10A ehtii lataamaan aina täyteen yön aikana. Konan akkukin tulisi öiden aikana täyteen 16A latauksella, jos joka päivä kävisin Turku-konttorilla (12hx3,5kW=42kWh > 160km*0,15kWh/km = 24kWh tällee stetson-harrison-metodilla). Itse asiassa 10A lataus ois aikalailla justiin sopiva.aero kirjoitti: ↑Ti Maalis 02, 2021 16:35
Tämä kokemus tukee hyvin omaa ajatusmaailmaani, että pääosin pärjäisin vallan pitkälle hidaslatauksella kotioloissa sähköauton kanssa, kun latausajat saa helposti olla niin pitkiä. Muutenkin näen sähköteknisiä plussapuolia virran kurissa pitämisessä, niin vastaava toimintatapa olisi hyvin todennäköisesti oma pääasiallinen valintani.
Rommitommi kirjoitti: ↑Ti Maalis 02, 2021 09:47Ja toki dataa on vielä suht vähän, mutta ainakaan nykyisen tiedon valossa sähköautot palavat harvemmin kuin polttomoottorikäyttöiset autot, mutta jostain syystä sähköautojen palaminen on se, josta saadaan isoja otsikoita aikaan.
Tilastojen mukaan siis joka kolmas palanut sähköauto palaa kahdesti eli useammin kuin vain kertaalleen palavat normaalit autot.
Raportoithan sitten kun saat.YlimysN kirjoitti: ↑Ti Maalis 02, 2021 12:52Ite kävin just eilen kans tilaamassa uuden täyssähkön, tosin ite otin volkswagenilta sen e-Up! style ja kaikilla lisävarusteilla mitä sai... Osittain tilasin ihan vaan kokeilunhalustakin, siks otin tollasen edullisemman pään kiesin mutta kuitenkin siedettävällä WLTP matkalla
Niin meilläkin. Kysyin, että "hankitaanko sinulle joku pieni sähköauto, kun työmatka on noin 23 km / sivu?".