



Ajonopeus n. 80 km/h ja lämpötila ulkona -4 astetta. (jos mitenkään asiaan vaikuttaa!!!)
Itse taidan kyllä uskoa tuohon tieturiin enemmän...


Ja auto on -88 vuoden CC tonnari 2.0 T
Näinhän se on, johan tuo katin ohjekirjakin sanoo, jotta mene tankille jos matkaa jäljellä alle 50km kerran oli 42km ja tankkiin meni 61L joten aika lopullahan tuo oli vaan onneks ei loppunut.Jope kirjoitti:Jos käynnistit auton mäessä, ensimmäinen bensamäärän mittaus osoitti jotain liian pientä.
Seuraavalla kierroksella sitten tuli oikea tilanne. EDU kuuntelee samaa arvoa, kuin bensamittari, joten molemmat ovat yhtä luotettavia.
Ja itse luotan CSE:ssä noiden näyttämään kuin neuvostoliittoon, koskaan ei ole pettänyt, bensa ei ole ikinä loppunut kesken, jos on ollut kaksinumeroinen lukema EDU:n dest to tank-arvauksessa.
En ole tainnut kovin montaa kertaa tosin tuota jäljelläolevaa lukemaa päästää alle 80:n, bensapumpun ikäkin lyhenee jos ajaa aina höyryillä.
Jos se noin tekee vaikket nollaa välillä niin sun EDU:ssa on jotain vikaa.9000 cs -94 kirjoitti:SAAB:n logiikka on hieman petänyt jäljellä olevan ajomäärän näytössä. Olettavat esim, että ajan seuraavan 1/2 tankillista mittaushetken kulutuksella, vaikka parempi arvaus olisi jakaa tankin benssiinimäärä keskikulutuksella.
Tilanne näkyy räikeästi noustaessa 20 km mutkatietä alpeille, jäljellä oleva ajomäärä pienenee nopeasti ja sittei huipulta laskeuduttaessa jäljellä oleva ajomäärä nousee max. näyttöön 999 km.
Luulisi Ruotsissa olevan sen verran vuoria, että ruotalainenkin insinööri ymmärtäisi kuskin ajavan tankillisen likimain keskikulutuksella eikä hetkellisellä kulutuksella.