^Tiiä villityksestä, mutta väittävät, että esim. tuo Skodan 1.5 ACT on ihan varsin suunniteltu tuolle öljylle. Sama ollut esim. Fordissa jo vuodesta 2011-12, eli Ecoboostiin vaan 5w-20, muuta ei kärsi laittaa kun pata on sille tehty. Tiedä sitten kustaanko tässä taas köyhää silmään, mutta noin ne väittää.
^^Järkevin olis varmaan joku 2008-2009 edellisen polven Prius, semmonen parisataa väännetty johonkin 6-7 tonnin pirtaan. Mutta, omaan käyttöön se paksi on vaan liian pieni, ei siellä sakemanni viihdy, kun se tuosta kasvaa. Kun on belggarinkin kanssa jo vähän niin ja näin. Sitten ajattelin vähän etiäppäin, ei ole ihan helpoimmasta päästä vaihdettava enää, eikä varsinkaan vähän ajan päästä. Jos on vanha taksi, niin pitää sitten oikeasti katsoa, että missäpäin ja missä ajossa on liikkunut. Työkalu se on kumminkin ja jos ajoa piisaa, niin kunnossa on pidetty. Tietenkin on kuskeja ja on kuskeja, ynnä miten moni käsi on ohjastanut. No, arpapeliä se on käytetyn kanssa aina. Toisaalta joku 200 työnnetty vm.18 kiinnostaa paljon enemmän kuin vaikkapa 130 ajettu vm.13. Autot ei tykkää vuosista, paitsi mun
, se on tullut todettua. Auriksessa ja Avensiksessa tekee tosi paljon vm.15 tullut uudenaikaisempi näyttösysteemi toimintoineen, se vanha pikkuruutu on kylllä omaankin silmään jo perin ankea ilmestys. Jos itselleen pidempiaikaisen kipon nyt pitkästä aikaa meinaa hankkia, niin ei ihan mitä tahansa vessaa viitsi tuohon ottaa, pitää sitten olla vähän mukavuuksia. Se taannoinnen -16 mallinen Auris oli hyvä auto, joten ei jäänyt hampaankoloon. Ainoa virhe oli ottaa se osarilla, kun ei vaan pysty olemaan velkaa.
Noita Auriksen hybridi-farkkuja on nyt markkinat pullollaan ja olen ollut havaitsevinani, että hintataso on hieman laskusuunnassa, vastoin yleistä trendiä. Toisaalta vähäruokainen ja pieniveroinen Toyotan farkku varmaan kelpaa kuluttajille vielä pitkään, joten ei liene vaikea vaihdettava/myytävä sitten, kun tulee jotain mielenkiintoisempaa markkinoille. Itse ajattelin, että jos sille tielle lähden, niin pysyn noissa Toyoissa käyttiksen suhteen tulevaisuudessa. Siellä on RAVia ja Camrya tyrkyllä sitten käytettynä vuosien kuluttua. Miksei Corollakin kaksilitraisena. Jos oikein haluaisi repäistä, niin RAVistin olisi se mitä haetaan, mutta ovatpahan aivan tol-kut-to-man hävyttömissä hinnoissa. Herranpieksut, millaisia hintoja niistä pyydetään.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634