Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
https://yle.fi/uutiset/3-12021893
Villejä veikkauksia, nouseeko menoveten hinta, kuinka nopeasti kun nyt ois ”lupa” rokottaa kunnolla Ja paljonko. 2,50, 3.-.
Paljonko betoniviidakkojen vihervasemmistolaiset kehtaa haja-asutus/maaseudun kansalaisia kurittaa välttämättömästä liikkumisesta?
Onko viina-auto vaihtoehto patterikikottimelle? Ei tarvitse uutta rakentaa, vanhalla raudalla voi ajaa= ympäristöteko sekin?
Vai onko e85 käyttäjä epäilyttävä, koska voi käyttää myös pahaa bensaa? Pitäisikö flexfuel kieltää, jotta uusi patteripeli alkaisi kiinnostaa myös vanhalla saastuttavalla bensarohmo :lla ajavaa?
Mitä tapahtuu e85:lle? Urakalla on monta vuotta kampanjoitu muutossarjoja oikein tuen kanssa.
Saatavuus tavaralle edelleen aika heikko, eli joutuu kääntämään rattia/suunnittelemaan reitin etukäteen, jos meinaa viinalla ajaa.
Alkaako Neste tehdä e85:sta, silloin hinta varmaan pomssahtaa samaan tai vähän pääle 95e, koska erikoistekniikkaa ja ympäristö
Nesteen brosyyrissä e85 mainitaan, mutta imho antaa aika huonon kuvan siitä. Vaarallistakin
https://www.neste.com/sites/default/fil ... s_2015.pdf
Absi on jo ilmoittanut vähentävänsä tarjontaa. Nostaako se st1:n hintaa, koska monopolia pukkaa…
Itse en oikein noista ladattavista jaksa innostua, juuri kun puhelimen patteri on saatu riittämään edes pari päivää. Nyt tarvisi jonottaa ensin kaupan pihassa lataukseen ja sitten jonotetaan kassalla. Sen jälkeen vielä vetelehditään kauppakeskuksessa että paristo riittää juuri ja juuri kotiin… mutta olipa halpaa ajamista
Villejä veikkauksia, nouseeko menoveten hinta, kuinka nopeasti kun nyt ois ”lupa” rokottaa kunnolla Ja paljonko. 2,50, 3.-.
Paljonko betoniviidakkojen vihervasemmistolaiset kehtaa haja-asutus/maaseudun kansalaisia kurittaa välttämättömästä liikkumisesta?
Onko viina-auto vaihtoehto patterikikottimelle? Ei tarvitse uutta rakentaa, vanhalla raudalla voi ajaa= ympäristöteko sekin?
Vai onko e85 käyttäjä epäilyttävä, koska voi käyttää myös pahaa bensaa? Pitäisikö flexfuel kieltää, jotta uusi patteripeli alkaisi kiinnostaa myös vanhalla saastuttavalla bensarohmo :lla ajavaa?
Mitä tapahtuu e85:lle? Urakalla on monta vuotta kampanjoitu muutossarjoja oikein tuen kanssa.
Saatavuus tavaralle edelleen aika heikko, eli joutuu kääntämään rattia/suunnittelemaan reitin etukäteen, jos meinaa viinalla ajaa.
Alkaako Neste tehdä e85:sta, silloin hinta varmaan pomssahtaa samaan tai vähän pääle 95e, koska erikoistekniikkaa ja ympäristö
Nesteen brosyyrissä e85 mainitaan, mutta imho antaa aika huonon kuvan siitä. Vaarallistakin
https://www.neste.com/sites/default/fil ... s_2015.pdf
Absi on jo ilmoittanut vähentävänsä tarjontaa. Nostaako se st1:n hintaa, koska monopolia pukkaa…
Itse en oikein noista ladattavista jaksa innostua, juuri kun puhelimen patteri on saatu riittämään edes pari päivää. Nyt tarvisi jonottaa ensin kaupan pihassa lataukseen ja sitten jonotetaan kassalla. Sen jälkeen vielä vetelehditään kauppakeskuksessa että paristo riittää juuri ja juuri kotiin… mutta olipa halpaa ajamista
Re: Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
Myy autot pois ja kävelee. Tosin seki voidaan varmaan kattoa "autotuloksi" kun se raha ei mene autoiluun. Eli veroa ja kustannusten nousua pukkaa liikuit millä hyvänsä .
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
Täällä stadissa on etanolin hinta nyt jo parissa paikassa yli 1,30 ja tämä johtuu ihan puhtaasti siitä että kilpailu on vähenemässä . ABC myy tankkeja tyhjäksi ja ST1 saa kyniä sen jälkeen mitä tahtoo
Re: Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
Ei se tuhottomasti nouse, jonkinverran kylläkin. Nestemäisten kilometrien hinta pyritään täsmäämään tasolle, jolla töissäkäynti kannattaa vielä kohtuu pienilläkin tuloilla, koska sitä korkeampi hinta olisi kansantaloudellinen katastrofi. Jos kotona makaamisesta jää enempi kouraan kuin töissä käynnistä, vähenee kyllä pahat kilometrit mutta myös veronmaksajat ja tukikustannukset nousee.
Kyllä ja ei - joissain asioissa viinanpoltin on sähkäriä parempi, joissain huonompi. Ottomoottorin hyötysuhde on viinallakin rankasti sähköä heikompi ja ylijäämälämpö pukataan turhana energiapolttona ulkoilmaan. Toisaalta "lataaminen" on nopeampaa ja energian varastointi nestesäiliössä helpompaa.
Kysyntä vähenee, koska sähköautohype ja päästörajoitukset (etenkin kylmäkäynnistys-) tappoivat suuren osan flexfuel-tuotelinjoista. Fordi nyt taas jotain tarjoaa, joten ihan död ei tämäkään vaihtoehto ole.
Alkaa tai ei, hinta tasapainottelee kutakuinkin siinä pisteessä, että on siinä ja siinä kummalla on halvempi ajaa: 95E:llä vai E85:lla. Käytännössä siis hinta asettuu siihen pisteeseen, mistä koko tuotanto saadaan myytyä mutta ei tarvi myydä eioota. Käytännössä tuo piste on suurinpiirtein siinä, missä 95E10 tarjoaa saman kilometrihinnan, jolloin osa flexaajista valitsee pidemmän tankkausvälin ja osa puhtaamman polttoaineen tai paremmat tehot.
Ei kauheasti, koska todellinen kilpailu käydään etanolin ja bensiinin, ei eri etanolipumppujen välillä. Aika samaa kaavaa se on tähänkin asti pääosin noudattanut, riippumatta siitä onko näennäiskilpailijan* pumppua lähellä. Vielä siinä pumpulla voi valita vihreän pistoolin sinisen sijasta, jos viina kallistuu liikaa.
*) ST1:n ja ABC:n etanolit tulee yhteisyriys NEOT:lta, eli myyvät samaa kamaa samalla tuotantokustannuksella, mutta eri tarralla.
Puhelimen patteri kesti 1-2 viikkoa jo yli 15 vuotta sitten, kunnes sitä alettiin tuhlaamaan ihan uudentasoiseen malliin. Arkiajossa sähkön lataamisessa olisi osalla kansalla nestemäiseen verrattuna se etu, että sähköä tulee kotonakin seinästä, kun vaan tökkää piuhan kiinni - ja suomipoikahan on varsin tottunut tökkäämään Defan vihreän rautakangen töpselin ja auton väliin päivittäin puolet vuodesta.Soki kirjoitti: ↑To Heinä 15, 2021 18:35Itse en oikein noista ladattavista jaksa innostua, juuri kun puhelimen patteri on saatu riittämään edes pari päivää. Nyt tarvisi jonottaa ensin kaupan pihassa lataukseen ja sitten jonotetaan kassalla. Sen jälkeen vielä vetelehditään kauppakeskuksessa että paristo riittää juuri ja juuri kotiin… mutta olipa halpaa ajamista
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
No ei kyllä kestänyt,hyvä että päivän kesti tuossa "raahattavassa" mallissa.Puhelimen patteri kesti 1-2 viikkoa jo yli 15 vuotta sitten
Mutta onneksi sen sai kytkettyä autoon kiinni.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
Kyllä ja ei - Sähkömoottorin hyötysuhde on parempi kuin polttomoottorin, mutta sähköauton hyötysuhde verrattuna polttomoottoriautoon ei.aero kirjoitti: ↑To Heinä 15, 2021 22:43Kyllä ja ei - joissain asioissa viinanpoltin on sähkäriä parempi, joissain huonompi. Ottomoottorin hyötysuhde on viinallakin rankasti sähköä heikompi ja ylijäämälämpö pukataan turhana energiapolttona ulkoilmaan. Toisaalta "lataaminen" on nopeampaa ja energian varastointi nestesäiliössä helpompaa.
https://www.youtube.com/watch?v=R6muJIIeTaw
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
No kyllä mulla kesti. Jos joku käytti vielä jo ikivanhaa salkkumallin Talkmania, niin se oli kyllä lähinnä oma valintansa. Se tuli markkinoille 1984 eli 37 vuotta sitten. Muut kuvat vehkeet ovat Mobira Cityman (1987), Nokia 6110 (1997) sekä Nokia 8810 ((1998) eli kaikki vähintään 23-vuotiaita tuotteita. Ei nyt ihan osunut aikahaarukka kohdalleen.
Nokia 6310i julkaistiin 2002 eli 19 vuotta sitten ja toimii hyvänä esimerkkinä puhelimesta, jossa akku kesti pitkään. Muistaakseni n. 900mAh litium-ion oli tuo patteri ja tosiaan ainakin mulla käytännön akkukesto 1-2 viikkoa riippuen käyttöasteesta. Toki sillä oli aika ankeeta surffata saappifoorumia (joka avattiin muistaakseni 2003).
Nokia 6310i julkaistiin 2002 eli 19 vuotta sitten ja toimii hyvänä esimerkkinä puhelimesta, jossa akku kesti pitkään. Muistaakseni n. 900mAh litium-ion oli tuo patteri ja tosiaan ainakin mulla käytännön akkukesto 1-2 viikkoa riippuen käyttöasteesta. Toki sillä oli aika ankeeta surffata saappifoorumia (joka avattiin muistaakseni 2003).
En nyt jaksa edes aukoa, kun olen varma että tää on se sama vanha video, missä verrataan polttomoottoriauton hyötysuhdetta koko sähköinfran ja -tuotannon hyötysuhteeseen. Omenoiden vertailu appelsiineihin taputeltiin tällä foorumilla aika kattavasti jo jokunen kotva sitten tästä aiheesta tuolla: https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 3#p1278133Pakari kirjoitti: ↑Pe Heinä 16, 2021 07:01Kyllä ja ei - Sähkömoottorin hyötysuhde on parempi kuin polttomoottorin, mutta sähköauton hyötysuhde verrattuna polttomoottoriautoon ei.
https://www.youtube.com/watch?v=R6muJIIeTaw
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
Läppärin tehoakku 17" läppiksessä kestää muutaman tunnin uutena. Nyt 3 vuotta vanhana 20 minuuttia ja kone huutaa käynnistyksen yhteydessä, että akku on kaputt. Fakta.
Puhelimen akku ei kestä kuin 2 päivää nykyaikana. Ja vanhenee 3 vuoden käyttöaikana niin, että sitä saa pitää jatkuvasti piuhassa, tai vaihtaa uuteen. Fakta.
Kymmenkunta vuotta sitten olin töissä erään jäänhoitokoneen valmistuslinjalla. Sitä sai sekä kaasukäyttöisenä, että sähkökäyttöisenä. Sähköakusto vaihdettiin sillä käytöllä 3-5 vuoden välein. Fakta.
Ja kuten videossakin sanotaan, vaikka kaikki maailman autot vaihdettaisiin sähköautoiksi 60kwh akustolla, niin ekvivalenttipäästöjä polttomoottoriin verrattuna syntyy siten, että ne ovat kuitattu 10,55 vuoden aikana. Akut eivät kestä tuota aikaa, joten jäljelle jää negatiivinen ympäristövaikutus.
Koska akku on akku, joka on akku, niin se on myös sähköautossa. Minulla on femmassa 71 litran polttoainesäiliö. Nyt n. 18 vuoden ikäisenä siihen meneee tismalleen sama määrä energiaa kuin uutena, eli 71 litraa. Pääsen sillä yhtä monta kilometriä, kuin 18 vuotta sitten. Minä en ole valmis hyväksymään polttoainetankin pienenemistä ajan funktiona. Se vaan ei yksinkertaisesti käy. Lisäksi sähköjohtojen kanssa pelleily vituttaa, oli se lämmitypiuha, puhelimen latauspiuha... sähköauton latauspiuhasta puhumattakaan. Taittele pakkasessa se paskanjäykkä johto aina johonkin, ei käy. Käyn kerran viikossa polttoainetankilla ja sitäkään en ole valmis muuttamaan. En aio tankata autoa monta kertaa päivässä. Lisäksi en hyväksy ajomatkan radikaalia pienenemistä lämpötilan funktiona. Sekään ei käy.
Olen puhunut.
Puhelimen akku ei kestä kuin 2 päivää nykyaikana. Ja vanhenee 3 vuoden käyttöaikana niin, että sitä saa pitää jatkuvasti piuhassa, tai vaihtaa uuteen. Fakta.
Kymmenkunta vuotta sitten olin töissä erään jäänhoitokoneen valmistuslinjalla. Sitä sai sekä kaasukäyttöisenä, että sähkökäyttöisenä. Sähköakusto vaihdettiin sillä käytöllä 3-5 vuoden välein. Fakta.
Ja kuten videossakin sanotaan, vaikka kaikki maailman autot vaihdettaisiin sähköautoiksi 60kwh akustolla, niin ekvivalenttipäästöjä polttomoottoriin verrattuna syntyy siten, että ne ovat kuitattu 10,55 vuoden aikana. Akut eivät kestä tuota aikaa, joten jäljelle jää negatiivinen ympäristövaikutus.
Koska akku on akku, joka on akku, niin se on myös sähköautossa. Minulla on femmassa 71 litran polttoainesäiliö. Nyt n. 18 vuoden ikäisenä siihen meneee tismalleen sama määrä energiaa kuin uutena, eli 71 litraa. Pääsen sillä yhtä monta kilometriä, kuin 18 vuotta sitten. Minä en ole valmis hyväksymään polttoainetankin pienenemistä ajan funktiona. Se vaan ei yksinkertaisesti käy. Lisäksi sähköjohtojen kanssa pelleily vituttaa, oli se lämmitypiuha, puhelimen latauspiuha... sähköauton latauspiuhasta puhumattakaan. Taittele pakkasessa se paskanjäykkä johto aina johonkin, ei käy. Käyn kerran viikossa polttoainetankilla ja sitäkään en ole valmis muuttamaan. En aio tankata autoa monta kertaa päivässä. Lisäksi en hyväksy ajomatkan radikaalia pienenemistä lämpötilan funktiona. Sekään ei käy.
Olen puhunut.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
No meillä se oli firmassa päivystyspuhelimena silloin joskus.Jos joku käytti vielä jo ikivanhaa salkkumallin Talkmania, niin se oli kyllä lähinnä oma valintansa.
Myönnän että tuo aika haarukka meni vähän överiksi..
Mutta nykyisessä xperiassa tyo viikko tai kaksi on mahdollista.
Nyt taitaa mennä jo aiheen ohi niin paljon että pitää lopettaa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
Jos kaikki ajaa sähköllä, niin valtion pitää keksiä polttoaineveron tilalle jotain verotettavaa. Veroa ajettujen kilometrien, ajan ja paikan mukaan? Miten käy sähkön hinnan, lisää veroa ja nousee? CO2-päästökeskustelu ohjautuu aina henkilöautoihin, vaikka suurin osa päästöistä tulee ihan muualta.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Re: Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
S'on nuo tuumat mikkä syö. Mulla 13-14" omat läppärit (HP Elitebookeja) porskuttaa vieläkin pari tuntia, eikä koskaan kauheasti pidempään ole porskuttaneetkaan. Toiseen uusin akun (halvimman kiinalaisen) joskus 2016-2017 nurkilla, eli 4-5v sitten.
Päivittäisessä työkäytössä ollut Thinkpad (14") kyllä veti paljon heikomman tuloksen, siinä 3v sitten uutena kesti akku 7h, nykyään enää vaan 4-5h. Toki tässä välissä Teams on tullut laulattamaan prossua urakalla.
Toki jotain vaikutusta saattaa olla myös tuotesarjalla, nää kun on kalliimman pään ns. ammattivehkeitä. Paitsi tuo kiinalainen halpisakku ja sekin rokkaa tosiaan yhä nätisti.
Mun Huihain (P30) akku ei vähälläkään käytöllä kyllä kestä sitä kahtakaan päivää. Ei ne tosiaan nykyään enää kestä, kun energiaa kuluu aivan eri malliin kuin tuolloin 15v sitten. Bonuksena puhelimella on vähemmän arsesta surffata saappivoorumia kuin silloin.
Et muuten pääse . Etanolisekoituksen myötä bensiinin energiasisältö on laskenut, joten kulutus on noussut ja tankkausväli lyhentynyt. Efekti kuitenkin on onneksi aika paljon pienempi kuin sähköautossa.Pakari kirjoitti: ↑Pe Heinä 16, 2021 07:19Koska akku on akku, joka on akku, niin se on myös sähköautossa. Minulla on femmassa 71 litran polttoainesäiliö. Nyt n. 18 vuoden ikäisenä siihen meneee tismalleen sama määrä energiaa kuin uutena, eli 71 litraa. Pääsen sillä yhtä monta kilometriä, kuin 18 vuotta sitten.
Niinkuin totesin, sähköllä on omat hyvät puolensa ja nestemäisellä polttoaineella omansa. Jos nyt kuitenkin tarttisi lähteä vetämään ns. legi, jossa se 71 litraa ei riitäkään, niin on helppoa ottaa 20l kannu tai pari kyytiin ja oho, niistä tulee parissa minuutissa taas lisää rangea autolle rankasti - tämä ei onnistu sähkön kanssa.
Joo, tuossa on yksi iso kysymys valtiohallinnolle. Sähkön hinnan korotuspainetta aiheessa onneksi helpottaa vielä se, että kun sähkön hinta nousee, omat aurinkopaneelit, tuulimyllyt yms tulevat jatkuvasti kannattavammaksi ja takaisinmaksuajat lyhenevät - ja niin vähenee ostosähkön käyttö ja siitä saatavat verotulot. Tuo on oikeasti sellanen norsu Arkadianmäellä syötäväksi, että helppoa se ei tule olemaan.mikan kirjoitti: ↑Pe Heinä 16, 2021 07:33Jos kaikki ajaa sähköllä, niin valtion pitää keksiä polttoaineveron tilalle jotain verotettavaa. Veroa ajettujen kilometrien, ajan ja paikan mukaan? Miten käy sähkön hinnan, lisää veroa ja nousee? CO2-päästökeskustelu ohjautuu aina henkilöautoihin, vaikka suurin osa päästöistä tulee ihan muualta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
Polttoaineverotus kiristyy varmasti että saadaan "päästöttömät" houkuttelevammiksi.
Samalla "päästöttömien" määrän kasvaessa keksitään uudestaan GPS-henkinen lisävero "korjausvelan" kattamiseksi.
Lopputuloksena saabistit verotaan kaksin-kolminkertaisesti.
Samalla "päästöttömien" määrän kasvaessa keksitään uudestaan GPS-henkinen lisävero "korjausvelan" kattamiseksi.
Lopputuloksena saabistit verotaan kaksin-kolminkertaisesti.
ex-my08 1.8t bp / ex-my08 1,9Tid / ex-9-5 2.0t A / ex-96 V4
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
TSI & TGI
Merkonomit ajaa turbo-Saabilla, käyvät salaa viinakaapilla.
Re: Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
Sitä oon ite paljon miettiny, että koska verotusta ja energiaa aletaan laskuttamaan energiamääräpohjaisesti eli tolpassa lukisi ennemmin yksi ”euroa per kilowattitunti”-hinta kuin seitsemäntoista eri laadun hinnat. Verotus samalla mallilla: enemmän oletettua energiankulutusta, enemmän veroa.
Silloin puhuttaisiin asioista niiden oikeilla nimillä.
Silloin puhuttaisiin asioista niiden oikeilla nimillä.
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
Mitäpä noita pähkäilemään liikoja, minä ajan millä huvittaa ja jos alkaa ottaa nokan päälle maksut sun muut niin ettei enää huvita, niin sitten ajan jollakin muulla. Periaatteessa vois ajella lämmityskauden ulkopuolella vaikka sähköskoballa ajot ja käyttää autoa vain talvella. Kyllä keinot keksitään. Öljyllä lämmitän ja kun siitä tulee rikollista, siirryn kaksoispesäkattilassa puun käyttöön ja modifioin järjestelmää sen mukaan. Muutaman aurinkopaneelin voisi näön vuoksi laittaa katolle, nyt olisi viimeiset 1.5kk ollut aika hyvä käyttöaste niille.
Skoda Superb Wagon 1.5 ACT TSI -20, Honda Accord 2.4-08 Executive A, Honda Civic 1.8-08 Executive A, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 4ov pitkä -06, Honda Accord 2.4 Tourer-08 AT Executive Advanced
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2850
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Paljonko nousee hinnat ja mitä tapahtuu e85:lle?
Suomen tapauksessa yli 90 %.
Tuo tämän viikon EU-tason päästöhössötyspaketti havainnollisti viimein itsellenikin, ettei ole edes suomalainen ilmiö, vaan porukka ihan Eurooppaa myöten jauhaa silmät sumeina samaa tarinaa.
Ja joo, jotain olisi itse asialle hyvä tehdä, mutta miksi pääkohteena edelleen on se taho, joka esim. omassa tapauksessani maksaa jo nyt ympäristön varjolla autoilusta monikymmenkertaisen polttoaineen kompensoimiseen tarvittavan euromäärän. Ei olisi täydellinen toki tuo kompensoimisen käytännön toteutus, mutta luvut antavat sitä kuuluisaa mittaluokkaa.
Ja edellisestä huolimatta suunnilleen pihan lapset on opetettu irvistämään ohi ajaville autoille, koska se autoilu nyt vaan on pahasta.
No, tulihan se jälleen ke illan Ylen keskustelussa todettua jonkin luontoliiton hepun toimesta. Ei vain ne päästöt, vaan lista pitkälti subjektiivisiin näkemyksiin perustuvaa vastustamista.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87