Menee laihalle
http://www.students.oamk.fi/~piveta00/teho.jpg
http://www.students.oamk.fi/~piveta00/teho&vaanto.jpg
Tuossa ois dynokäppyrät saabaksesta, jonnekkin on tosiaan hävinny ne 18 kaakkia, mitä "pitäisi" olla tuossa. Tuossa 3000rpm jälkeen nousee kivasti vaan sitten rupeaa hyytämään, tuntee ajossakin kun vedättää.
Ohjauspaine oli tosiaan oikeissa arvoissa , järjestelmäpainetta en ole vielä mitannut. Nyt hyviä ja villejä arvauksia, mikä mahtaisi ahistaa saabasta.
http://www.students.oamk.fi/~piveta00/teho&vaanto.jpg
Tuossa ois dynokäppyrät saabaksesta, jonnekkin on tosiaan hävinny ne 18 kaakkia, mitä "pitäisi" olla tuossa. Tuossa 3000rpm jälkeen nousee kivasti vaan sitten rupeaa hyytämään, tuntee ajossakin kun vedättää.
Ohjauspaine oli tosiaan oikeissa arvoissa , järjestelmäpainetta en ole vielä mitannut. Nyt hyviä ja villejä arvauksia, mikä mahtaisi ahistaa saabasta.
Tässäpä aika ronski vedos alkuperäisestä ja mitatusta käppyröistä, että saa osviittaa mihin suuntaan pitäs mennä.
http://www.students.oamk.fi/~piveta00/a ... itattu.jpg
http://www.students.oamk.fi/~piveta00/a ... itattu.jpg
Ei oo tuohon vaihdettu, autolla oli ajettu jotain 230 tkm kun sen haalin itselleni. Tiedä sitten oliko mittarissa kaikki.mikkoimp kirjoitti:on ainakin liittimet erilaiset päissä.
onkos muuten jakopään ketjua koskaan vaihdettu? alkaa aikalailla olemaan ajoitukset v****llaan jos vaikka 300Mm ajeltu..
Tänään rampasin rullilla uusiksi menemään, tulokseksi tehoa 78,1 kW ja vääntöä 167 Nm, eli vääntöä olisi sen verran mitä valmistaja lupaa, mutta tehot jää.
Joo eli selvästi yläkiekat ahdistaa. Kannattaa aloittaa perusjutuista, parantaa koneen imuilman saantia ja pakoputkiston virtausta.Tänään rampasin rullilla uusiksi menemään, tulokseksi tehoa 78,1 kW ja vääntöä 167 Nm, eli vääntöä olisi sen verran mitä valmistaja lupaa, mutta tehot jää.
Sytkähän on tieten katsottu kohdilleen, ja keskipakoennakko jakajasta öljytty ja toimiva? Ja tietenkin tuo nokan ajoitus, tosin se menee myöhäisemmälle kettingin venyessä -> nimenomaan yläkiekoille pitäis siirtyä tehoalue..
Entäpä ruiskun suuttimet? Onko puhtaat ja toimivat? Ja se ohjauspaineensäädin, siinä on sihti ja sen voi purkaa atoimeiksi ja puhdistaa. Likaantuessaan se nostaa ohjauspainetta ja laihentaa seosta.
Jotain tämmöstä arvailua..
Aki Peltola #1132
Joo empäs oo huomannu näin pitkää vastausta. Elikkäs kettinki on nyt vaihdettu, sekä alipainesäädin ja sytkä ajoitettu 19-asteeseen. Suuttimet on puhdistettu ennen tuota ajoa ja suihkut sekä avautumispaineet oli ok.Aksu900 kirjoitti:Joo eli selvästi yläkiekat ahdistaa. Kannattaa aloittaa perusjutuista, parantaa koneen imuilman saantia ja pakoputkiston virtausta.Tänään rampasin rullilla uusiksi menemään, tulokseksi tehoa 78,1 kW ja vääntöä 167 Nm, eli vääntöä olisi sen verran mitä valmistaja lupaa, mutta tehot jää.
Sytkähän on tieten katsottu kohdilleen, ja keskipakoennakko jakajasta öljytty ja toimiva? Ja tietenkin tuo nokan ajoitus, tosin se menee myöhäisemmälle kettingin venyessä -> nimenomaan yläkiekoille pitäis siirtyä tehoalue..
Entäpä ruiskun suuttimet? Onko puhtaat ja toimivat? Ja se ohjauspaineensäädin, siinä on sihti ja sen voi purkaa atoimeiksi ja puhdistaa. Likaantuessaan se nostaa ohjauspainetta ja laihentaa seosta.
Jotain tämmöstä arvailua..
Ohjauspainesäätimen sihtiä en oo puhistanna, miten sen rasian saa oikein halki, ettei mene pas¤%ksi, kun en ainakaan hoksinu että voisi jotenni purkaa?.
Onko kukaan laittanu teippiä sinne ilmakartioon, että saisi virtausta kovemmaksi ja sitä kautta lisää soppaa?. Ois hyvä tietää myös ne kierrosalueet, missä asennossa läppä on tietyillä kierroksilla, taitaa olla kaukaa haettua nuo kierrosalueet .

SAAB 99 -83 GL
No jumpe! Joskus mietin ite tota kartion muuttamishommaa. Teippaaminen oli vaan paljon yksinkertaisempi tapa, kuin mitä ite tuli ajateltua. Onpahan sitten käytännössäkin kokeiltu. Mitenkäs tehot? 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
No tehot nousi hieman koko alueella, van vielä jäi puuttumaan maksitehot, eli ei ole enää sopasta kiinni. Tuli mieleen putkisto, eli onko 900:ssa isommat röörit putkistossa?. Peltisarjassa ainakin taitaa olla vaan miten lie valurautapannussa?.Mertmi kirjoitti:No jumpe! Joskus mietin ite tota kartion muuttamishommaa. Teippaaminen oli vaan paljon yksinkertaisempi tapa, kuin mitä ite tuli ajateltua. Onpahan sitten käytännössäkin kokeiltu. Mitenkäs tehot?
SAAB 99 -83 GL
Eihän siinä mikään auta, peltisarjaa vaan tekemään. Olispa kiva päästä itekin dynottamaan toi 900i. Niin monesti dynotaan turboja sun muita, mutta näitä vapareita ei juuri dynoissa käytetä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01