Akku ilmeisesti alkaa olemaan heikossa hapessa, kun olen ihmetellyt kun Aero (2006) starttaa hitaasti pyörittäen. Kuitenkin käynnistyy ja kaikki toimii muuten ok.
Tänään laitoin OBD2- palikan pistokkeeseen ja katsoin mobiilisovelluksella jänniteen kun virrat oli päällä (+Xenon-valot) 10,3V. Startissa oli 8,6V ja sitten käydessä 13,3 - 13,5V. Nämä siis mobiilisovelluksen OBD Voltage- lukemia.
Eikös vähän viittaa väsyneeseen akkuun, ettei kylmässä oikein potku riitä ?
Onko kokemusta Exide-akuista joita Motonetistakin saa ?
Ilmeisesti tuollainen 77Ah olisi aikas hyvä kokoinen ?
TERO
Vähän nihkeä toi jännite käydessäkin ja 10.3v virrat päällä aika huono kanssa.
Auton käydessä pitäs ladata 13.5-14.5, kaikki alta 13.5 alkaa jo käymään akun päälle. Tarkasta latausjännite akun navoilta yleismittarilla.
Femman startti ei toimiessakaan ole mistään nopeimmasta päädystä.
Sid näytössä ulkolämpötila näyttää +50celcius . Mistähän johtuu. Anturissa ei näkyvää vikaa , liitin puhdistettu.9-5 vm. -98.? Välillä myös open Sid ei aukea..? J.carlson softa.
Sid näytössä ulkolämpötila näyttää +50celcius . Mistähän johtuu. Anturissa ei näkyvää vikaa , liitin puhdistettu.9-5 vm. -98.? Välillä myös open Sid ei aukea..? J.carlson softa.
Se anturi on entinen. Mulla saattais olla ylimääräinen jopa.
Akku ilmeisesti alkaa olemaan heikossa hapessa, kun olen ihmetellyt kun Aero (2006) starttaa hitaasti pyörittäen. Kuitenkin käynnistyy ja kaikki toimii muuten ok.
Tänään laitoin OBD2- palikan pistokkeeseen ja katsoin mobiilisovelluksella jänniteen kun virrat oli päällä (+Xenon-valot) 10,3V. Startissa oli 8,6V ja sitten käydessä 13,3 - 13,5V. Nämä siis mobiilisovelluksen OBD Voltage- lukemia.
Eikös vähän viittaa väsyneeseen akkuun, ettei kylmässä oikein potku riitä ?
Onko kokemusta Exide-akuista joita Motonetistakin saa ?
Ilmeisesti tuollainen 77Ah olisi aikas hyvä kokoinen ?
TERO
Vähän nihkeä toi jännite käydessäkin ja 10.3v virrat päällä aika huono kanssa.
Auton käydessä pitäs ladata 13.5-14.5, kaikki alta 13.5 alkaa jo käymään akun päälle. Tarkasta latausjännite akun navoilta yleismittarilla.
Femman startti ei toimiessakaan ole mistään nopeimmasta päädystä.
Mittailin yleismittarilla suoraa navoista, niin virrat pois näytti 12.26V ja käydessä 14.29V. Eli jostain syystä tuo OBD Voltage näyttää vähemmän.
Ajatus oli hankkia uudeksi akuksi tuo Exide EA770 77Ah/760A- akku jonka koko 278x275x190, mutta kun katsoin nykyisen akun mittoihin, niin noinkohan tuo mahtuu sinne akkukoteloon. Täytyy vielä mitata kotelo tarkkaan itse, mutta onko muilla samaa kokoa olevaa akkua viirussa ?
TERO
Tero Wiheriäkoski / Kotka (SCF #1135)
Saab 9-5 SE Wagon 3.0t A -2000 (harraste, ei ajossa, myynnissä) http://saab.jthima.com
Akku ilmeisesti alkaa olemaan heikossa hapessa, kun olen ihmetellyt kun Aero (2006) starttaa hitaasti pyörittäen. Kuitenkin käynnistyy ja kaikki toimii muuten ok.
Tänään laitoin OBD2- palikan pistokkeeseen ja katsoin mobiilisovelluksella jänniteen kun virrat oli päällä (+Xenon-valot) 10,3V. Startissa oli 8,6V ja sitten käydessä 13,3 - 13,5V. Nämä siis mobiilisovelluksen OBD Voltage- lukemia.
Eikös vähän viittaa väsyneeseen akkuun, ettei kylmässä oikein potku riitä ?
Onko kokemusta Exide-akuista joita Motonetistakin saa ?
Ilmeisesti tuollainen 77Ah olisi aikas hyvä kokoinen ?
TERO
Vähän nihkeä toi jännite käydessäkin ja 10.3v virrat päällä aika huono kanssa.
Auton käydessä pitäs ladata 13.5-14.5, kaikki alta 13.5 alkaa jo käymään akun päälle. Tarkasta latausjännite akun navoilta yleismittarilla.
Femman startti ei toimiessakaan ole mistään nopeimmasta päädystä.
Mittailin yleismittarilla suoraa navoista, niin virrat pois näytti 12.26V ja käydessä 14.29V. Eli jostain syystä tuo OBD Voltage näyttää vähemmän.
Ajatus oli hankkia uudeksi akuksi tuo Exide EA770 77Ah/760A- akku jonka koko 278x275x190, mutta kun katsoin nykyisen akun mittoihin, niin noinkohan tuo mahtuu sinne akkukoteloon. Täytyy vielä mitata kotelo tarkkaan itse, mutta onko muilla samaa kokoa olevaa akkua viirussa ?
TERO
Ei ole kokemusta tosta akun mahtumisesta.
12.26v mutta varmaan sisävalot ym päällä kun mittasit? (Avasit oven että saa konepellin auki). 11.9 on tyhjä akku, täysinäinen 12.6-12.7.
Saab tekee merivoimien kanssa yhteityötä, elikkä siltä pohjalta pitäisi käydä femmaan.
Toisaalta jos epäilee niin kannattaa hakea biltemasta ilmailuun tarkoitettua lennokkiliimmaa
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis