Peruspirssi vs. paholainen

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Peruspirssi vs. paholainen

Viesti Kirjoittaja jariha »

Kumman näistä pitäisit, vaiko molemmat?

http://www.iltalehti.fi/2005/03/22/2885760_vi.shtml

"Vannoutunut Saab-mies ei aio uskaltautua itse maantiekiitäjän rattiin."

Liittyy tähän juttuun: http://www.iltalehti.fi/2005/03/22/2884779_vi.shtml
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Holmes
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Syys 07, 2004 09:01
Paikkakunta: Mustasaari

Viesti Kirjoittaja Holmes »

No niin nyt nuo lehdet rupee vertaamaan. Pian alkaa Saabin moittiminen ku se ei perjää tolle Lambolle :(
Sierra Alfa Alfa Bravo. "The Swedish Car With Aircraft Quality"
Saab 9-5 2.3t Wagon ARC
#2203
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

No ainakin hinta on pudonnut kivasti. 5 vuoden aikana 350000e :lol:

Toisaalta en kyllä suostu uskomaan, että on vain 100000e arvoinen tuo auto, Saksassakin hinta 150ke paikkeilla :roll:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2142
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Aamulehti kirjoittaa vannoutuneesta saabistista, mahtaakohan olla klubilainen :?:
Täytyykin pitää silmät auki, jos tuollaisen pikku sportin bongaisi Nokian raitilla :)

"vaari" tietysti vaihtaa lambon uuteen Saabiin, eihän sitä nyt väärän merkkistä pihalla pidetä :lol:
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Saha
"Turbo"
Viestit: 281
Liittynyt: To Heinä 22, 2004 14:26

...

Viesti Kirjoittaja Saha »

No ei voi voittajaa päätöksestä moittia yhtään! En minäkään tota voittoautoa olis itelläni pitäny. Mitä sitä hyvää vaihtamaan 8)

Saabisti on aina Saabisti, tuli mitä tahansa :lol:
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Rommitommi kirjoitti:No ainakin hinta on pudonnut kivasti. 5 vuoden aikana 350000e :lol:

Toisaalta en kyllä suostu uskomaan, että on vain 100000e arvoinen tuo auto, Saksassakin hinta 150ke paikkeilla :roll:
Totta, tuon käypä hinta Suomessa lienee 200k€+. Ei tuota kannata 100k€:lla edes ajatella myyvänsä.
Foxbody turbo
wepetus
"Ruisku"
Viestit: 144
Liittynyt: Ma Maalis 22, 2004 10:32
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja wepetus »

Lamborghini Diablo VT Roadster
Etu-, taka-, neliveto: neliveto!!!!!!!! 8O 8O
Hei haloo!!!
Ei minun tietääkseni ole kuin takapotku
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

to4 kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:No ainakin hinta on pudonnut kivasti. 5 vuoden aikana 350000e :lol:

Toisaalta en kyllä suostu uskomaan, että on vain 100000e arvoinen tuo auto, Saksassakin hinta 150ke paikkeilla :roll:
Totta, tuon käypä hinta Suomessa lienee 200k€+. Ei tuota kannata 100k€:lla edes ajatella myyvänsä.

Suurin ongelma lienee se miten auton saa myytyä ja kuka sen ostaa edes tuolla hinnalla. Suomessa tuskin on montaa ihmistä, joka ao. auton ostaisi ja autoliikkeidenkin on saatava katetta. Jos auton saisi myytyä suoraan ulkomaille ehkä se helpottaisi. Tuossa +100t hintaluokassa saa jo uuden Porschen, Ferrarin jne.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

wepetus kirjoitti:Lamborghini Diablo VT Roadster
Etu-, taka-, neliveto: neliveto!!!!!!!! 8O 8O
Hei haloo!!!
Ei minun tietääkseni ole kuin takapotku
Kyllä se neliveto on ;)
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Onpas mielestäni hieman kumma veto ko. lehdeltä. Verrata noita autoja??
Mitäs tämä nyt oikein on..

Suht turha veto kyllä.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

hene- kirjoitti:Onpas mielestäni hieman kumma veto ko. lehdeltä. Verrata noita autoja??
Mitäs tämä nyt oikein on..

Suht turha veto kyllä.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=17795
Iltalehti kai vaan haluaa verrata tuon Lamborgini voittajan nykyistä ja tulevaa autoa. Ei kai tuossa muusta ole kyse.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

wepetus kirjoitti:Lamborghini Diablo VT Roadster
Etu-, taka-, neliveto: neliveto!!!!!!!! 8O 8O
Hei haloo!!!
Ei minun tietääkseni ole kuin takapotku
Tuo VT mallinimessä = Viscous Traction = neliveto.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

hene- kirjoitti:Onpas mielestäni hieman kumma veto ko. lehdeltä. Verrata noita autoja??
Mitäs tämä nyt oikein on..

Suht turha veto kyllä.
Joo, varsinkin käytetyn Saabin ja uuden Lambon vertaaminen keskenään.
Olisivat mieluummin verranneet käytettyä Saabia ja käytettyä Lamboa keskenään sillä silmällä, että kummassa on arvo suhteessa autojen uushintoihin laskenut enemmän :wink:

Edit: hommaahan olisi tietty voinut jatkaa vertaamalla esim. Lamboa ja Pikes Peak Saabia (750 hv) tai sitten Maptunin Fredrikin 9000:sta (590 hv) keskenään. Niin ettei olisi tarvinnut kirjoittaa "perusauto vs. paholainen" :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

enpä olisi itse uskonut nelivedoksi tuota lamboa, mitenkähän tuo nelivetoisuus vaikuttaa paikaltalähtökykyihin? muistan vaan joskus katuautokisoissa yhtä subarua, joka ei varttimailin matkalla nyt aivan kärkipäähän luonnollisestikaan yltänyt, mutta ekat 50 metriä poistui kuin raketti.

eikös toi ole kunniavertailu, saab on ainoa auto minkä voi lambon rinnalle laittaa :) lähtisivät vielä lumiselle lenkille takametsiin kellottamaan aikoja :) onkohan lamboon edes mahdollista saada talvirenkaita, ja miten se sellaisilla käyttäytyisi??

tai no, miksei moottoriradallekin. mitenkä kävisi talladega-tyyppisessä testissä jossa tonnareita aikanaan kierrätettiin. kauanko lambon kone kestäisi, ja kestäisikö siltikään yhtä pitkälle kuin saabin, vaikka sillä "köröttelisi" vain kahtasataa?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin