Hihnapyörähän pyörii aina, mutta vetääkö magneettikytkin? Lakkasko toimimasta yhtäkkiä, vai onko teho hiipunut? Paineanturihan on usein näissä murheita aiheuttanut ja estänyt ilmastoinnin kytkeytymisen, mutta silloin en kytkinkään vedä.
Hihnapyörähän pyörii aina, mutta vetääkö magneettikytkin? Lakkasko toimimasta yhtäkkiä, vai onko teho hiipunut? Paineanturihan on usein näissä murheita aiheuttanut ja estänyt ilmastoinnin kytkeytymisen, mutta silloin en kytkinkään vedä.
Täytyy katsoa vetääkö magneettikytkin. Mielestäni sitä naksausta ei kuulu, kun kytkin ottaa kiinni.
ACC laittaa koko ajan sisäkierron päälle, kun yrittää laittaa automaattiasennon päälle.
EDIT ei näytä magneettikytkin pyörivän. Mistä kompura saa käskyn mennä päälle?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Hihnapyörähän pyörii aina, mutta vetääkö magneettikytkin? Lakkasko toimimasta yhtäkkiä, vai onko teho hiipunut? Paineanturihan on usein näissä murheita aiheuttanut ja estänyt ilmastoinnin kytkeytymisen, mutta silloin en kytkinkään vedä.
Täytyy katsoa vetääkö magneettikytkin. Mielestäni sitä naksausta ei kuulu, kun kytkin ottaa kiinni.
ACC laittaa koko ajan sisäkierron päälle, kun yrittää laittaa automaattiasennon päälle.
EDIT ei näytä magneettikytkin pyörivän. Mistä kompura saa käskyn mennä päälle?
Mittaa ekana magneettikytkimen liittimestä, tuleeko sinne jännite. Seliviää ainakin onko syy kytkimessä vai ohjauksesa. Noistahan on simmilevyjä poistettu kun se ei pidä. Käsittääkseni tuossa ei itse ACC-paneelin lisäksi oli muuta välissä estämässä käynnistymistä kuin tuo painekytkin. Jostakin sieltä lauhduttimen päädystä muistaisin lukeneeni sen löytyvän. Mutta, ah, nämä ihanat Saabin oivallukset ... tuossa mielenkiintoinen ketju jossa syy on ollut mittaristossa viewtopic.php?t=170134
Otin kytkimen irti ja siellä oli sellainen seitin ohut prikka/shimmi ja erikoinen huoparengas. Otin sen shimmin pois ja putsasin pinnat. Pinnat oli melko kuluneet ja urilla. No mittasin, että kompuralle tulee jännite ja laitoin liittimen takaisin. Magneettikytkin kytkeytyi ja kompura heräsi eloon. Tiedä sitten onko toi magneettikytkin niin kulunut, ettei meinaa yltää ottaa kiinni?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Hyvä kun selvis. Kyllähän nuo aikaa myöden kuluu, ei se liike iso ole ja se shimmi estää sitten sen vähäisenkin. Lika vaikuttaa myös, oma oli ennen shimmin poistoa sellainen että jos ulkoisella virralla pakotin magneettikytkimen vetämään koneen ollessa sammutettuna, painoin sorkkaraudalla sisään ja sitten kone käyntiin, se piti. Käynnnissä ollessa ei lähtenyt pyörimään mukana. Eli lika vaikuttanee myös noissa, alkaa jumitella.