Megasquirt projektista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Modasin tuon virranjakajan näin:

Alipaineletku pois. Keskipakoennakon jouset pois ja hitsasin painot yhteen.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Nyt on sitten imusarjasta+bensakiskosta kuvia. Pääsipä sinne livahtaa pari kuvaa tuosta holsetistakin. Kiitoksia turbo16:lle webbitilasta.

http://www.saab.1g.fi/heps/index.html

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Moikka Tuomas
Mistä kuormurista toi ahdin on.
Mitkä a/r rät
Miten luulet että herää
Terv Jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

En muista tarkkaan, mutta se on jonkun maansiirtokoneen tms. korvausahdin.

Ei tietoa A/R suhteesta, ja heräämisestäkin on vain hiljainen toive takaraivossa, että heräisi ennen 4000rpm.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Meinasitko käyttää tuoda D-jetin turkasen ahdasta läppärunkoa vai sovitatko isomman?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Aluksi on tarkoitus käyttää tuota d-jetin läppärunkoa, mutta projektin edistyessä suunnitelmissa on rakentaa ihan oma läppärunko billet-alumiinistä. Mitään sen tarkempaa suunnitelmaa tuosta ole vielä.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Nyt on suomeenkin saatu MS aiheinen foorumi. Osoitteessa: http://www.finsquirt.net/
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

hewidero kirjoitti:Nyt on suomeenkin saatu MS aiheinen foorumi. Osoitteessa: http://www.finsquirt.net/
Kerrankin foorumi, jonne rekisteröitymistä ei tarvinnut miettiä edes sitä sekuntiakaan. Nyt kun vaan foorumi kasvaisi ja sinne saataisiin joku tietopankin tapainen...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Noniin.. Nyt on taas päivittämisen aihetta, vaikkei tämä varsinaisesti liity megaan, mutta samaisesta autosta on silti kyse.

Sain vihdoin ja viimein s-tyypin etujarrusatulat. Ilmeisesti norminavoissa ei jäähdytetty jarrulaikka mahdu pyörimään, joten seuraava viritelmä on työnalla:

Otetaan uuden jaon etunavat ja vaihdetaan vanhoista navoista uusiin napoihin se laippa, mihin rengas ja jarrulevy tulevat kiinni. Näin pulttijako pysyy samana. S-tyypin satuloiden sovittaminen uusiin napoihin ei ole mahdoton tehtävä.

Samalla olisi tarkoitus tehdä säädettävät yläpallonivelet

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Onkos kukaan tehnyt Saabiinsa suorasytkää?
Foxbody turbo
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja t8 »

http://www.finsquirt.net/forum/viewtopi ... c3fac6a53c

Tuommonen sattui eteen, kun selasin finsquirttia.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Kuvia jarruista:

http://www.saab.1g.fi/jarrut/index.html

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

No nyt on manuskakin suomeksi käännetty.
http://users.tkk.fi/~ophimane/MegaSquirt_ohje_v1.pdf
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Aivan joo. Itsekin olin tuota manuaalia kääntämässä, joten olkaa hyvä vaan.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Noniin. Nyt on jäähdytetyt levyt sovitettu 114.3 jaolliseen napaan. Satulat olivat suoraan bolt-on, mutta jarrupaloja joutui millin verran madaltamaan. Se kävi kätevästi tasaisella pinnalla ja 80-hiekkapaperilla.

Levyjä joutui siirtämään 5mm ulospäin. Sopiva spaceri vaan levyn alle ja se oli siinä. Levyiksi tuli motonetin lucaksen jarrulevyt ja paloiksi saabin orkkispalat. Katsotaan josko noita levyjä ja paloja päivittelisi parempiin kesän mittaan.

Normiajossa ei ole mitään eroa vanhoihin, mutta kun kävin syrjäisellä mutkatiellä vähän simuloimassa rata-ajoa, niin eroa on kuin yöllä ja päivällä. Uudet jarrut eivät kadonneet juuri ollenkaan, kun taas umpilaikoilla jarrut alkoivat siirtyä takapainoisiksi muutaman rivakamman mutkaantulon jälkeen.

Seuraavaksi on ohjelmassa madallusjousien asentaminen ja megasquirtin bensapuolen läjääminen. 13.5 pitäisi paketti olla nipussa rata-ajoa varten.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Vastaa Viestiin