Volvo oli jonkun satasen halvempi kuin markkinahinta, ehkä kunnossa olevana noilla kilsoilla joku 700-800 euroa voisi pyytää enempi mitä maksoi. Vaan että sinne päästään, ei riitä lähellekään. Jos ja kun joutuu vetoakselit vaihtamaan, niin taitaa olla ton verran per puoli. Nyt on jo parisataa mennyt, sillä on tehty perushuolto. Jos vikinän syy on vain hihnat, niin ei paha, ilmastointihuollon lisäksi joutunee sen magneettikytkimen vaihtamaan, pahimmassa tapauksessa kompuran. Jos vikisijä on laturi, sieltä 350e lisää. Muuten tämä olisi ollut ok projekti kulujen suhteen, eli aika lailla +-0, mutta noi vetarit kyllä vetävät tämän rajusti harrastuksen puolelle. No, tutkitaan ennenkuin hutkitaan, mutta pahaa pelkään, että vatkaus kiihdytettäessä on sieltä peräisin. Vaan en marise, oma valinta ja pyrin tekemään tästä asiallisen auton, joka on myös teknisesti kunnossa. Minä voitan terapiatekemistä ja hyvää fiilistä, häviän rahaa, mutta ehkä tästä joku saa vielä hyvän käyttöauton pitkäksi toviksi.
Kona on Autoverkkokaupan 12kk diilillä, eli vuosi pitää ajaa jotta voi luovuttaa pois (myydä voi koska vaan kunhan maksaa loppuvelan pois), mutta jos ei halua, jatkuu kuukauden pätkissä aina 5 vuoteen saakka, jolloin pitäisi maksaa sitten parikymmentä tonnia viimeistä erää. Mutta siihen toisiksi viimeiseen erään eli nro 59 saakka voi auton palauttaa Autoverkkokaupalle samoin ehdoin kuin 12kk jälkeen. Useimmilla muilla on vain esim. tuo 12kk kohta takaisinosto ja sen jälkeen normi osamaksu jatkuu, tämä Autoverkkokaupan systeemi on kyllä hyvä ja riskitön ostajalle. Kuukausierä on 394,95 euroa.
Päivän työt on tehty. Siis harrastetyöt, kun kerran vapaapäivä ansiotöistä. Pitkä päivä oli, mutta ah niin antoisa !
Ensiksi jatkoin etutilojen kanssa. Muovit ja nahat pesu ja putsaus. Kuskin penkissä on tosiaan muistipaikat, en ole vielä testannut, täytyisi varmaan, koska nyt on just eikä melkein ajoasento.
![Kuva](https://i.imgur.com/0AxMNkw.jpg?1)
Kuskin penkki on kyllä hävyttömän hyvässä kunnossa, ottaen huomioon että Volvo, kilsat ja ikä.
![Kuva](https://i.imgur.com/t9MpakR.jpg?1)
Pelkääjän penkki on melkeinpä enemmän kärsinyt, vaikkei huono ole sekään. No, okei, kyllähän kuskin penkin vasemmasta kyljestä näkee selvästi, että ajettu on, jos vertaa tähän.
![Kuva](https://i.imgur.com/Jh7Ek5B.jpg?1)
Kokonaisuutena olen tyytyväinen, paljon parempi kuin osasin odottaa. Volvo on tehnyt aikoinaan laadukkaan auton, ainakin sisätiloiltaan. Kuittien perusteella tekninen kestävyys ei ole samalla tasolla.
![Kuva](https://i.imgur.com/ZtYZOWo.jpg?1)
![Kuva](https://i.imgur.com/eetFPPZ.jpg?1)
Avaimia autoon on koodattu kaksi ja kyllä vain, se vähemmän kulunut toimii virtalukossa kuten pitääkin, eli nimenomaan kaukosäädin on mykkä mitä tulee lukkojen avaamiseen ja sulkemiseen. Virta-avaimena toimii kuten pitääkin. Mennään siis vain toisella ja tämä varalla. Lukkoja voidellessani testasin, että kuskin ovi aukeaa kummankin kaukkarin sisällä olevalla mekaanisella avaimella. Aukeaa, hyvä !
![Kuva](https://i.imgur.com/qVJx5Cg.jpg?1)
Tällä välin olin hieman Googlaillut ja kas, jouduin ottamaan alle sähkövatkaimen eli Konan. Päräytin eestaas Nurmijärvelle, auto oli 100% latingissa ja tämän turneen jälkeen oli 69% varausta jäljellä, aamulla on taas 100.
![Kuva](https://i.imgur.com/5CBIsTz.jpg?1)
Volvoon tosiaan saa sitä omaa kalteria saranalla, mutta mulle riittää kokemuksen mukaan ne kasetit nylon-verkkoineen, ne, joista marmori haluaa 366 euroa rahaa. Nurmijärvi-keikan jälkeen mulla oli tämmöset paketit.
![Kuva](https://i.imgur.com/K8tScl6.jpg?1)
Muoveissa on käyttämättömät suojaverkko-kasetit. Alihankkijan sijainti ja valmistusaika selvisi tarrasta, näköjään auton kanssa samoihin aikoihin ovat valmistuneet.
![Kuva](https://i.imgur.com/rn5K89c.jpg?2)
Siinä ne ovat takapenkkien selkänojissa kiinni naps vaan, asennukseen meni kaikkineen about 4 minuuttia.
![Kuva](https://i.imgur.com/zbd9Qms.jpg?1)
Ja siinä ne ovat tekemässä työtään. Pieni kurkistusreikä on välissä, mutta eivät juuri jousta sivuille, joten koirat pysyvät omassa tilassaan. Eivät kauniit, mutta ajavat asiansa.
![Kuva](https://i.imgur.com/xRs6Kg8.jpg?2)
Myyjä oli nämä aikoinaan omaan vastaavaan -08 Volleensa hankkinut, mutta ei ollut koskaan käyttänyt. Jaa että mitä maksoi, no, 25 euroa. Siihen voi laskea päälle vajaat 3 euroa Konan polttoainekuluja. Ymmärtänette, että oli ihan pakko hakea. Lasken tämän hyväksi kaupaksi.
Tuossa reissussa meni vajaat 4 tuntia, myyjä oli niin mukava mies, automiehiä, että meillä riitti juttua liki tunniksi ja Konasta oli kiinnostunut kovasti, kyllähän mulla tarinaa riittää. Piti myös poiketa Porvoon Tokmannilla, hain uuden Braun-leivänpaahtimen, kun edellinen, Wilfa-merkkinen, antautui 14 vuoden palveluksen jälkeen. Rauha hänen paahteiselle sielulleen.
Mutta vielä jaksoi. Pari säiliöllistä ohjaustehostimen nestettä vaihdoin, tuo mun imulaite on aika järeä tähän hommaan, mutta kätevä kuitenkin, imuputki menee reiästä pitkälle letkuun siellä säiliön alla, sieltä tulee mukavasti lisää. Puolisen litraa vaihtui, toinen puolisko pullosta huomenissa, ellei Volvo jää pajalle.
![Kuva](https://i.imgur.com/cJki8ka.jpg?1)
On muuten tässä Liqui Molyssa todella kätevä systeemi, korkkiin on integroitu tommonen pilli, olipahan helppoa ja siistiä lisätä nestettä. Ei ole koskaan tullut vastaan yhdessäkään putelissa tähän saakka. Näitä lisää. Ei tartte suppiloa, ei.
![Kuva](https://i.imgur.com/TcPIUpA.jpg?1)
Viimeiseksi putsailin kolmen vartin verran konehuonetta, on se nyt ainakin paljon siistimpi kuin pari päivää sitten !
![Kuva](https://i.imgur.com/dJTREBg.jpg?1)
Auto on nyt sen verran siisti, että käytännössä vahaus/pinnoitus jossain vaiheessa. Hommat muuttuvat nyt enempi huollon ja korjauksen puolelle, hiomista katon reunassa ja umpioiden osalta jne. Mitä tässä nyt keksii. Nurmijärven mies muuten suositteli Autoglymin nahanhoitobalsamia kosteuttavaksi ja hellävaraiseksi vaihtoehdoksi nahkapenkeille. Jättää kuulemma vielä vienon ja erittäin miellyttävä tuoksun. Pitää ostaa ja testata. Jotain hoitoainetta penkeille pitää antaa, vanhaa Turtlea en enää käytä, se on sellainen penkkien liukuvoide enemmänkin, ei pysy tuolilla ellei köytä itseään kiinni. Huomenna sorvin ääreen, joten työ haittaa taas harrastuksia.