Liekkö kukaan laittanut tuota motonetin uudemman mallin kiristintä saabakseen?. Rupesi kiinnostamaan, kun omasta alkaa olla kettinki jo venyny, niin voisi vaihtaa kettingin ja kiristimen. Ja jos vielä oisi kuvia niin avot!
99 2.0 H-moott 82--84 KETJU. . . . . . . . . . . . . . . . 25-5379 11.70 ???
99 2.0 H-moott 84--84 KIRISTIN (Lue huomautus!). . . . . . 25-5409 22.00 ???
Huom! Uudempi hydraulinen kiristin+kisko sopivat parina
vanhemman jousivoimaisen järjestelmän tilalle!
Jakoketju ja kiristin
Aivan ensimmäisissä H-koneissa oli erilainen kiristäjä. Niissä oli kuitenkin hieman ongelmia ja kiristin muutettiin yksinkertaisemmaksi. Ei niistä kumpikaan kyllä hydraulinen ollut.
Tässä kuvassa näkyy ylhäällä uudempi ja alhaalla vanhempi kiristäjä:
http://saabpics.org:3000/albums/album11 ... d_view.jpg
Kiristimen rakennetta muutettiin myös 16v koneessa, hydraulisesta mekaaniseen.
Tässä kuvassa näkyy ylhäällä uudempi ja alhaalla vanhempi kiristäjä:
http://saabpics.org:3000/albums/album11 ... d_view.jpg
Kiristimen rakennetta muutettiin myös 16v koneessa, hydraulisesta mekaaniseen.
Viimeksi muokannut 900T16, To Maalis 24, 2005 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
16-tappisissa se kiristin on nimenomaan sekä mekaaninen (jousi) sekä hydraulinen.mikkoimp kirjoitti:niin onko tuo motonetin sitten hydraulinen?
ainakin 16v koneissa on nimenomaan vaihdettu ne vanhat hydrauliset jousivoimaisiin uusiin...
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900