Jakoketju ja kiristin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Jakoketju ja kiristin

Viesti Kirjoittaja alustar »

Liekkö kukaan laittanut tuota motonetin uudemman mallin kiristintä saabakseen?. Rupesi kiinnostamaan, kun omasta alkaa olla kettinki jo venyny, niin voisi vaihtaa kettingin ja kiristimen. Ja jos vielä oisi kuvia niin avot!

99 2.0 H-moott 82--84 KETJU. . . . . . . . . . . . . . . . 25-5379 11.70 ???
99 2.0 H-moott 84--84 KIRISTIN (Lue huomautus!). . . . . . 25-5409 22.00 ???
Huom! Uudempi hydraulinen kiristin+kisko sopivat parina
vanhemman jousivoimaisen järjestelmän tilalle!
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin onko tuo motonetin sitten hydraulinen?
ainakin 16v koneissa on nimenomaan vaihdettu ne vanhat hydrauliset jousivoimaisiin uusiin...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Niin tuossa ainakin äkkiä oikoluettuna lukis.
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Aivan ensimmäisissä H-koneissa oli erilainen kiristäjä. Niissä oli kuitenkin hieman ongelmia ja kiristin muutettiin yksinkertaisemmaksi. Ei niistä kumpikaan kyllä hydraulinen ollut.

Tässä kuvassa näkyy ylhäällä uudempi ja alhaalla vanhempi kiristäjä:
http://saabpics.org:3000/albums/album11 ... d_view.jpg

Kiristimen rakennetta muutettiin myös 16v koneessa, hydraulisesta mekaaniseen.
Viimeksi muokannut 900T16, To Maalis 24, 2005 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ja noita kiristimiä vaihdettiin H- koneisiin takuuna pikkusen monta..Aikoinaan
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Tuo eka H-moottorin "rotan loukku" kiristin muuttu tuohon uudempaa vm-85:siin!!!
takuuseen vaihdettiin myös vanhempiin uus kiristin tarvittaessa(jos asiakas valitti)!! 8O
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

mikkoimp kirjoitti:niin onko tuo motonetin sitten hydraulinen?
ainakin 16v koneissa on nimenomaan vaihdettu ne vanhat hydrauliset jousivoimaisiin uusiin...
16-tappisissa se kiristin on nimenomaan sekä mekaaninen (jousi) sekä hydraulinen.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Vastaa Viestiin