Kova tahti! Tyyppi just vaihto työpaikkaa ja on nyt jo vaihtamassa pomoa parempaan, melko äkästä touhua. Rispekt!
Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Minä voin ihan inhorealistisesti todeta, että kun kesällä ottaa Ferrarin ajoon, niin kulutus pienenee
. Aika harvoin tuntuu Alfan ajotieturi arpovan alle 12l keskikulutusta. Diisseli menisi sen verta vähemmällä (sinne kuuden nurkille), että hyvinkin helposti kannattasi ajaa sellasella, mutta toi bensakone on niin paljon kivempi käytökseltään, että pidän hintaeron arvoisena.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Mut kai Ferraris on jo piikit jääratailuun? 
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Ei ole
. Jostain syystä vannevalikoima meinaa olla vähä nihkeällä tolalla yli 70mm keskireiän kanssa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Paranemisia. Itse olin tässä juuri enemmän tai vähemmän kolme viikkoa flunssassa. On ilmeisen tarttuvaa tavaraa tarjolla. 7/7 perheestä lusinut samaa ja lopusta tuttavapiiristä vähintään puolet.IC1970 kirjoitti: ↑Pe Joulu 23, 2022 22:16Hyvää Joulua vaan kaikille ! Meikäläisellä tämä meni nyt persiilleen, piti tehdä kalliita tunteja kolme päivää, mutta enpäs tee. Nousi näet kohtuullinen kuume ja nyt on nokka tukossa ja olo muutenkin aika perceestä. Tähän asti olen onnistunut välttämään, olisko tämä nyt se Toyotan Corona-malli ?
Itse sairastelen muutaman kerran vuodessa parin päivän flunssan, mutta tosta omasta jälkikasvusta vanhempi ei sairasta oikeastaan koskaan ja nuoremmallakin (11v.) flunssa oli tyyliin elämänsä kolmas.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Joo ehkä pitäis olla hiljaa vielä kun koeaika käynnissä ja muutosneuvottelutkin päällä
Tää on varmaan niitä autoja johon tulee halvemmaksi pitää yhdet vanteet ja vaihdattaa niille aina kauden vaatimat renkaat
Tai ehkä jopa halvemmaksi ja helpommaksi tulee hankkia itelle rengaskojeet ja hoitaa homma huolella itse, mieluummin kuin tapella rengasjonnen naarmuttamien vanteiden korvaamisesta
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^Sen lisäksi, että 10,5" leveille takavanteille sopivat talvirenkaat on vähän merkeleen kalliita, ne on myös vähän epäoptimaalisia
. Tarvikevanteita kyllä on olemassa, mutta koska pihi pirulainen ei halua maksaa uusien hintaa hyvin vähäisille talvikilsoille, niin silmät on käytettyjen markkinoissa.
Mitä rengaskoneisiin tulee, niin naapurikylän rengaskaupan (Kanta-Rengas Turengissa) yrittäjä asuu tuossa parin kilsan päässä ja työllistää asiallisia autoharrastajia. Tähän mennessä ei mitään valittamista ole löytynyt ja on myös ainoa lafka, missä mulle on rengasjumpan yhteydessä harjattu navat sekä putsattu ja voideltu kierteet, ellei ole ruuhka-aika. Hinnassakin kun tuppaavat olemaan varsin kilpailukykyisiä, niin into itsetekemiseen on aika vähissä. Ei maksettu mainos, vaan tyytyväisen asiakkaan kokemusta.
Mitä rengaskoneisiin tulee, niin naapurikylän rengaskaupan (Kanta-Rengas Turengissa) yrittäjä asuu tuossa parin kilsan päässä ja työllistää asiallisia autoharrastajia. Tähän mennessä ei mitään valittamista ole löytynyt ja on myös ainoa lafka, missä mulle on rengasjumpan yhteydessä harjattu navat sekä putsattu ja voideltu kierteet, ellei ole ruuhka-aika. Hinnassakin kun tuppaavat olemaan varsin kilpailukykyisiä, niin into itsetekemiseen on aika vähissä. Ei maksettu mainos, vaan tyytyväisen asiakkaan kokemusta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Siis mun kysymys oli vähän vitsillä heitetty, mut voiko tosta hyvin perustellusta vastauksesta päätellä, että Ferraria on siis oikeasti pohdittu jääratakäyttöön? 
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Kuukle on siis vääräs ku sanois et 5x108 ja reikä 67mm.
Jotku volvon tai fordin tarvikevanteet sillo sopeis..
Luultavasti siis alfanki 110 jakoset
Oishan se komiaa päästä tuollasel kunnol sladittaan, tartteis ehkä vaan olla melko levee rata ja matalat vallit
IC:lle tsempit
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot
Muut menopelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
https://www.tv2.no/video/underholdning/ ... n/1023943/
https://zh-cn.facebook.com/BroomTV2/vid ... 479137262/
https://www.motorworld.se/miljonarerna- ... a-pa-isen/
https://zh-cn.facebook.com/BroomTV2/vid ... 479137262/
https://www.motorworld.se/miljonarerna- ... a-pa-isen/
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^^jos speksit olis vain keskireikää vaille oikein, niin Volvon pellivanteet sorvarille keskireijän suurennokseen ja jotkut 185/65R15 -Hakkapeliitat Fefen alle 
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Multa saisi edullisesti 16", mutta onko siinä jo liikaa motorsporttia Fefeen?
Todistetusti elegantin mustat vanteet sopii Ferrarin punaiseen väriin
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
No siinä määrin kyllä, että jäällä auton luistokäytöstä ja -kynnystä olisi pirusti helpompi ja turvallisempi testata ja treenata kuin asfalttiradalla. Tuo on tunnetusti vähän hätänen laite lähtemään sitten jos se lähtee, niin touchin on hyvä olla olemassa. On se kerran märällä vähän yrittänyt, se on ainoa kokemus tähän mennessä hätäsyydestä.
Noin niinkun jäällä voi harjoitella luokkaa 30km/h vauhdissa vastaavaa tilannetta, jolla asfaltilla lähtee irti jossain 130+km/h vauhdissa...
Sitäpaitti minä oon suomalainen autoharrastaja, totta pirussa minä oon miettiny kaikenlaista
Kyl - jako on oikein, keskireikä väärin. Muistaakseni oikea keskireikä on ´71,6mm. ET:tä saa myös vähän kattella, etuvetovolvoissa pääsee joillain vanteilla tontille.
Ratavanteiksi mulla on odottamassa kunnostusta Fondmetalin vanteet V70:n alta. Kyllä niitä on, mutta ei tosiaan ihan päivittäin kävele vastaan.
Rehellisesti sanoen luulen että tuo käyttöalfa on jäällä hauskempi, koska hallittavuus liukkaalla ja vauhdin hurma on nelivedolla parempi. Alastarolla tilanne on sitten täysin päinvastoin.
16" ei mahdu alle, kun jarrut ottaa vastaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Jäällä ajoa mietin kavereiden kanssa, kun omistin Tran Amin.Tultiin toisten kokemuksien perusteella siihen tulokseen, että aivan turhaan laittaa nastarenkaita siihen, koska ei sillä pääse liikkeelle juuri paremmin kuin kesä kumeilla. Peräpää oli niin kevyt, että veti sutia kuivalla asvaltilla, vähänkään reilumman kaasun käytön jälkeen.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
Niijuu, tämmönen kaukana omista ja auton äärirajoista ajava ei tietty ajattele sitä, että ne talvivanteet renkaineen sekä mahdollinen etupuskurin hajoaminen on toki halvempi ja turvallisempi kokemus kuin moottoritien rampin kaide, jostain tiealueella olevasta puusta puhumattakaan.
Äh, pitäs itekki ostaa joku vanhan liiton takaveto. Ei semmosen pyörittely jääradalla huonoa tekis edes tämmöselle tavisautoilijalle
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ajatuksia autoilun arjesta ja muustakin
^varma valinta on, jos F Escort mk1 tai Sierra mk1 jostain löytyy. Ja olihan noita takavetoja, Ooppelin Kadetti. 
F Taunus ei liene ihan yhtä "hauska" jääradalla. En tosin jäällä pyörinyt(tai no, olihan sen pari kertaa kaverin etuvetoisella) vaan ekat opit ajoon sain takavetoisilla.
ja näin jälkeenpäin ajateltuna, aika järeä kulkine Tane oli kun vertaa siihen ajan idän saarivaltiossa luodut.
Kaverin Datsun Finn oli kyllä melkoinen peli. Siinä kuskilla piti olla ralli lasit kun talviliukkailla lähti tielle.
F Taunus ei liene ihan yhtä "hauska" jääradalla. En tosin jäällä pyörinyt(tai no, olihan sen pari kertaa kaverin etuvetoisella) vaan ekat opit ajoon sain takavetoisilla.
ja näin jälkeenpäin ajateltuna, aika järeä kulkine Tane oli kun vertaa siihen ajan idän saarivaltiossa luodut.
Kaverin Datsun Finn oli kyllä melkoinen peli. Siinä kuskilla piti olla ralli lasit kun talviliukkailla lähti tielle.
Viimeksi muokannut torque, Ma Joulu 26, 2022 18:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..