JP_Vette kirjoitti: ↑La Joulu 24, 2022 12:46
Siis mun kysymys oli vähän vitsillä heitetty, mut voiko tosta hyvin perustellusta vastauksesta päätellä, että Ferraria on siis oikeasti pohdittu jääratakäyttöön?
No siinä määrin kyllä, että jäällä auton luistokäytöstä ja -kynnystä olisi pirusti helpompi ja turvallisempi testata ja treenata kuin asfalttiradalla. Tuo on tunnetusti vähän hätänen laite lähtemään sitten jos se lähtee, niin touchin on hyvä olla olemassa. On se kerran märällä vähän yrittänyt, se on ainoa kokemus tähän mennessä hätäsyydestä.
Noin niinkun jäällä voi harjoitella luokkaa 30km/h vauhdissa vastaavaa tilannetta, jolla asfaltilla lähtee irti jossain 130+km/h vauhdissa...
Sitäpaitti minä oon suomalainen autoharrastaja, totta pirussa minä oon miettiny kaikenlaista
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. Muutenkin talvirenkaiden olemassaolo olisi ns. varmuuden vuoksi hyvä asia, mutta tosiaan potentiaalinen ajomäärä on kilsoissa tai kymmenissä, ei sadoissa tai tuhansissa, niin ei siihen viitsi kauhiasti rahaa panostaa.
tetammi kirjoitti: ↑La Joulu 24, 2022 12:56
Kuukle on siis vääräs ku sanois et 5x108 ja reikä 67mm.
Kyl - jako on oikein, keskireikä väärin. Muistaakseni oikea keskireikä on ´71,6mm. ET:tä saa myös vähän kattella, etuvetovolvoissa pääsee joillain vanteilla tontille.
tetammi kirjoitti: ↑La Joulu 24, 2022 12:56
Jotku volvon tai fordin tarvikevanteet sillo sopeis..
Ratavanteiksi mulla on odottamassa kunnostusta Fondmetalin vanteet V70:n alta. Kyllä niitä on, mutta ei tosiaan ihan päivittäin kävele vastaan.
tetammi kirjoitti: ↑La Joulu 24, 2022 12:56
Oishan se komiaa päästä tuollasel kunnol sladittaan, tartteis ehkä vaan olla melko levee rata ja matalat vallit
Rehellisesti sanoen luulen että tuo käyttöalfa on jäällä hauskempi, koska hallittavuus liukkaalla ja vauhdin hurma on nelivedolla parempi. Alastarolla tilanne on sitten täysin päinvastoin.
2.polvi kirjoitti: ↑La Joulu 24, 2022 14:17
Multa saisi edullisesti 16", mutta onko siinä jo liikaa motorsporttia Fefeen?
16" ei mahdu alle, kun jarrut ottaa vastaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla