CDTA kirjoitti: ↑Ke Joulu 28, 2022 13:56Eikös nuo ole kunnostettuja? Enivei 2000€ saattaa vähän hillitä ostohaluja.
Ei, ei ole kunnostettuja! Jos olisi, olisin kirjoittanut niin. Nyt kirjoitin tehdasuusia. Nimensä mukaisesti tehtaan uusia täydellisiä laatikoita.
Turbiini jne, mukana. 2 vuoden/30000 km takuu. Ei tarvitse vanhoja palautella sillä ei tosiaan ole vaihtolaatikko tarjous.
Oli pakko korjata tahallinen yritys antaa virhellistä/muunnettua tietoa.
06 AERO viiru automaatti luistaa
Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa
9-5 Aero MY07 Sedan Aut. 20T#8.5
Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa
Asiahan ei minulle kuulu, mutta kyllä näyttäisi siltä että kyseinen yritys kunnostaa ja myy kunnostettuja laatikoita, missään ei puhuta tehdasuusista kylläkin tehdaskunnostetuista.
#6843
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa
Multa löytyy 2005 Aeron ehjänä purettu automaattiloota.
Tampereella.
Tampereella.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa
Niipä niin, väännetään nyt rautalangasta. Firma myi vielä pari vuotta sitten viimeisiä tehdasuusia automaattilaatikoita joita vielä oli tuohon aikaan jäljellä. Itse ostin yhden ja vielä jäi jotain hyllyynkin. Minä kirjoitin tehdasuusista laatikoista koska sellaisen onnistuin tuolta hankkimaan. Firmahan tekee tietty kaikenlaista liittyen voimansirtoon ja moottoreihin. Varmaankin pääasiassa kunnostaa vaihtolaatikoita jne.
Ihan vaan vinkkinä laitoin listaa, että jos jotakuta kiinnostaa niin voi ottaa yhteyttä ja hankkia päivitettyä tietoa mitä tänään tarjolla. Minullahan sitä päivitettyä tietoa ei kyseisestä firmasta ole enää.
Toisekseen on kyllä hinnoittelu paljon maltillisempaa kuin tällä puolen lahtea.
9-5 Aero MY07 Sedan Aut. 20T#8.5
Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa
Asia selvä
#6843
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
9-5 2,3t Vector Wagon 2004
ex 9-3i 1999
ex 900i special 1986
Helsinki
Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa
Oriolla oli tehdasvaraston poistomyynnissä automaatteja muistaakseni jotain 1000€ kahtapuolta, ja sellaisen sai tilattua lähinpään merkkiliikkeeseen toimitettuna KAI jopa samaan hintaan, joten hinnoittelu oli yhtä maltillista myös tällä puolen lahtea. Ja olihan niitä myynnissä myös muilla osakauppiailla, mutta eiköhän ne laatikot samoin kuin uudet moottoritkin ala olla jo käytössä.
Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa
Jep, ja manuaaleja myös. 2017 tilasin merkkiliikkeen kautta tuliterän FM55 B15 -manuaaliaskin viiruAeroon, noin tilattuna ei rahtia joutunut maksamaan. 835e tuli laatikolle hintaa ja mukana tuli vielä kytkimen työsylinteri, mistä ei ollut mainintaa nettisivullaCDTA kirjoitti: ↑La Joulu 31, 2022 18:42Oriolla oli tehdasvaraston poistomyynnissä automaatteja muistaakseni jotain 1000€ kahtapuolta, ja sellaisen sai tilattua lähinpään merkkiliikkeeseen toimitettuna KAI jopa samaan hintaan, joten hinnoittelu oli yhtä maltillista myös tällä puolen lahtea. Ja olihan niitä myynnissä myös muilla osakauppiailla, mutta eiköhän ne laatikot samoin kuin uudet moottoritkin ala olla jo käytössä.
EDIT: Nyt kun muistelin, niin jokunen kuukausi hankinnan jälkeen laatikon hinta laski alle 700 euroon. Sitä en tiedä, että sisälsikö tuokin hinta työsylinterin (hinta marmorilla ~300 euroa).
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa
Kiitos vastauksista kaikille. Kyllä tämä saabi vielä kuntoon saadaan. 2000 euron uusi laatikko ei tosiaan ole se, mitä tässä nyt haetaan. Joko käytetty laatikko Ruotsista romuttamolta, foorumin jäseneltä tai sitten se ykkösvaihtoehto: Laitan omasta purkuautosta vanhemman mallisen 5-vaihteisen. Tämä ei maksaisi minulle mitään.
Jos tämä vaan pitää paikkansa, niin asia on selvä.
Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa
Nostin eilen moottorin ja vaihteiston pois autosta (savutuksen takia pitää myös moottori avata). Mutta tiedoksi muillekin, foorumilla kun on useampi ketju moottorin irroituksesta. Purkamiseen meni ehkä noin 15 tuntia. Imusarja kaasuläppineen, laturi, öljynputsari, ja moottorin öljynjäähdytin jäi kiinni moottoriin. Ilmastoinnin kompura, ohjaustehostin ja suutinkisko jäi autoon. Kaikki moottorin ja vaihteiston kiinnikkeet irroitettu, myös automaatin vaihdevaijerin kiinnike. Pakosarja turboineen ja flektit myös.
Nostin yläkautta kahdella ketjutaljalla. Itse nostossa ei ole mitään ongelmaa näin toimiessa, tilaa on hyvin.
Kampiakselin hinapyörän irroitin myös, saa vähän lisää tilaa koneen etupäähän. Moottoripaketti pitää nostaa aika pystyyn, että vaihteisto mahtuu tulemaan kiinnikerautojen alta ylös. Koko homma siis pienessä tallissa ilman nosturia, etupää pukkien päälle nostettuna.
Nostin yläkautta kahdella ketjutaljalla. Itse nostossa ei ole mitään ongelmaa näin toimiessa, tilaa on hyvin.
Kampiakselin hinapyörän irroitin myös, saa vähän lisää tilaa koneen etupäähän. Moottoripaketti pitää nostaa aika pystyyn, että vaihteisto mahtuu tulemaan kiinnikerautojen alta ylös. Koko homma siis pienessä tallissa ilman nosturia, etupää pukkien päälle nostettuna.
Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa
Mikset vaan tiputtanut apurungon kanssa koko pakettia niin ei tarvitse turata moottorinorsun kanssa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa
Jep, takaisin laitto koko pakettina yläkautta on sitten melkeinpä tekemätön homma. Ainakin OG9-3:ssa se onnistui vain loota irrallaan, joka pultattiin sitten koneen kylkeen, kun se oli saatu ensin laskettua paikalleen...
Eski
Eski
Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa
Onnistuu tuo og-kolkiin tehdä kokonaisella voimapaketilla yläkauttakin. Allekirjoittanut suorittanut tuolla tyylillä kaksi koneremonttia.
OG 9-3 Viggen
NG 9-3 SC 2,0t BP
OG 9-5 Aero BP
ex: OG 9-3 BP St3
NG 9-3 SC 2,0t BP
OG 9-5 Aero BP
ex: OG 9-3 BP St3
Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa
Koska minulla ei ole vehkeitä auton nostamiseen tarpeeksi korkealle, mutta moottoripaketti on helppo nostaa katossa olevasta koukusta ketjutaljoilla. Aivan varmasti se samaan pisteeseen asti kasattuna mahtuu myös takaisin paikalleen. Avainsana on nostaa paketti tarpeeksi pystyyn (jakopään puoli ylös).
Re: 06 AERO viiru automaatti luistaa
Hyvä jos onnstuu. Ehkä omassa kolkissa oli lisähaasteena kl racing extreme pakosarja, joka oli kiinni koneessa. Joko se tai imusarja olisi pitänyt irrottaa, että olisi mitenkään sopinut lootan kanssa... Huomattavasti kätevämpi se on joktap alakautta
Eski
Eski