Ei kyllä kertonut poltosta MY2008 TiDS:kään. Aika vähissä taitaa olla autot jossa tuosta tarjotaan mitään infoa kuskille.
Ostin Insignian
Re: Ostin Insignian
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ostin Insignian
Outoa...
Mikähän sai minut aikoinaan ajamaan Klaukkalan ohi Nurmijärvelle Olisin voinu laittaa vetoa että joku merkki syttyi ja manuaalissa luki että silloin pitää painaa kaasua siis jatkaa ajoa
Mikähän sai minut aikoinaan ajamaan Klaukkalan ohi Nurmijärvelle Olisin voinu laittaa vetoa että joku merkki syttyi ja manuaalissa luki että silloin pitää painaa kaasua siis jatkaa ajoa
Re: Ostin Insignian
Epäilen että muistelet nyt jotain toista autoa. Ei nimittäin -08 TTiD sitä mistään kertonut. Ei siellä mitaristossa ole tälle edes merkkiä, näin muistelen. Eberille kyllä on. Eikä SID mittaristossakaan kerro mitään poltosta, ellei ole se eSID palikka, ja silloinkin kaikki muu SID info on pois. koska eSID varaa koko näytön.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Ostin Insignian
Apuvälineeks kannattaa googlata lamppua. Ainaki, öö, J Astraan sai kai takalasin lämmittimen kytkimeltä valon ranetettua (laittaa sen päälle polton yhteydes), joten jos kiinnostaa, niin Inkus saattaa olla sukuvikaa ja ainaki aiheen googletus saattaa olla vaivan väärti.Pakari kirjoitti: ↑Pe Tammi 20, 2023 14:02Joo-o. Ohjeistuksen luin ohjekirjasta, että DPF-polton ollessa päällä suositeltaisiin kierrokset pidettäväksi yli 2krpm. No mistäs tiedät polton olevan päällä, että perus ajoneuvonkäyttäjä osaa toimia annettujen ohjeiden mukaisesti?
Tarpeettomia ohjeistuksia, jos 95% käyttäjistä ei pysty tai osaa havainnoida asiaa. Todennäköisesti vain valmistajan klausuuli, että pääsee vastuista pakenemaan.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ostin Insignian
Voisihan sen auton varmaan korjatakin, mutta silloin ei tietäisi jatkaa matkaa polton ollessa päällä
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ostin Insignian
Mitä meinaat? Että italialaisessa urheiluautossa on noilla huomioilla jotain vikaa vai? Kerrohan toki lisää, mutta noin se on toiminut ja olen pitänyt ominaisuutena dpf-poltossa. Sattumalta tapasin ex-ex-omistajan, niin kertoi poistaneensa omistuksensa aikana imusarjan läpät, jolloin kertoi alkaneen poltella dpf:ää useammin syystä tai toisesta. Kertoi samalla ihannoineensa ja ikävöivänsä auton suorituskykyä En kehdannut lämmitellä keskustelua, ettei se varsinaisesti mihinkää sysää edes softatuna... "vakiolta" minusta se tuntuu vaikka softa on sisässä. Pirkanmaan alfaguru on kyllä asiasta erimieltä, että selkeesti softatun suorituskyky... AEROOON ku vertailee nii mikää ei tunnu miltään.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ostin Insignian
Ei sen mikään tykki kuulu olla, softaamalla saa kyllä intoa lisää jos softan tekee niin että se herättää ahtimen nopeammin (kuten JC joskus omani softasi) - mutta on se silti 1700+kg malmikasa. Vähän viritetty etanolisaappi tuntuu aika helpostikin äkäisemmältä ja todennäköisesti on ihan kellollakin nopeampi.
Mutta joo, ei kuulu dpf-poltossa tipahtaa ahtoviisarin nollille eikä tehonkaan pahemmin puutua. Kulutuksen kuuluu kyllä nousta ja sen tosiaan näkee hetkellisen kulutuksen mittarista jos sitä seuraa, mutta muuten ei arkiajossa pitäisi DPF-polton pahemmin näkyä, joten jotain häikkää autossa noilla oireilla kyllä minusta on. Kesällä kun kävin konttorilla neidon viisysillä, niin kotimatkalla osui poltto niin osuvasti, että kesti saman aikaa kuin vauhti pääsi olemaan yli 100km/h. Kotvan aikaa ihmettelin, että miten pirussa voi tuolla vauhtilukemalla nousta kulutus niin pirusti, mutta myöhemmin kuikuilin että poltosta on just sopiva matka mennyt, että osuu samaan ikkunaan.
Mutta joo, ei kuulu dpf-poltossa tipahtaa ahtoviisarin nollille eikä tehonkaan pahemmin puutua. Kulutuksen kuuluu kyllä nousta ja sen tosiaan näkee hetkellisen kulutuksen mittarista jos sitä seuraa, mutta muuten ei arkiajossa pitäisi DPF-polton pahemmin näkyä, joten jotain häikkää autossa noilla oireilla kyllä minusta on. Kesällä kun kävin konttorilla neidon viisysillä, niin kotimatkalla osui poltto niin osuvasti, että kesti saman aikaa kuin vauhti pääsi olemaan yli 100km/h. Kotvan aikaa ihmettelin, että miten pirussa voi tuolla vauhtilukemalla nousta kulutus niin pirusti, mutta myöhemmin kuikuilin että poltosta on just sopiva matka mennyt, että osuu samaan ikkunaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ostin Insignian
Jaa... En aio tehdä asialle silti mitään niin pitkään kun toimii, kun kyse on nollahintaisesta 400tkm ajetusta rysästä. Hajoo jos hajoo Nollaan se ahtoviisari kuitenkin tippuu ja pysyy siellä nollassa pintakaasulla ajettaessa. Normiajossa on 0,2bar ylipaineella vastaavassa tilanteessa. Nousee se sieltä hieman enemmän kaasua painettaessa dpf-putsi päällä. Onko muuten ylipäätään dpf-putsin ollessa päällä järkevää polkea vehkeitä, vai antaa vaan tehdä rauhassa polttoa?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ostin Insignian
Ei sen polton pitäis vaikuttaa ajoon. Mitä isommat kierrokset ja enemmän lämpöä niin nopeemmin pitäis polton hoitua.
Mulla noita PDF autoja ollut jo muutama. NG9-5 2.0Tid, NG9-3 1,9Tid 16v, NG9-3 TTID, Alfa 159 2,4JTDm, Superb 2,0TDI, Volvo V60D6... Yhdessäkään ei näe mistään että poltto alkaa. Aika usein huomaa kun ajaa auton pihaan että Perskeles se on taas poltto päällä ollu kun käry on sen mukainen autosta noustessa. Eipä ole vaikuttanut omiin ajoihin vaikka välillä jää kesken poltto. Sieltä se sen uudestaan sit seuraavalla kerralla aloittaa jossain vaiheessa kun kone lämminnyt tarpeeksi.
Tyhmäähän se on ettei noi autot ilmoita mitenkään että se poltto on päällä... Mut ehkä ei niin autoihmeiset alkais turhaan stressaamaan jos se auto osais ilmoitella poltoista.
Mulla noita PDF autoja ollut jo muutama. NG9-5 2.0Tid, NG9-3 1,9Tid 16v, NG9-3 TTID, Alfa 159 2,4JTDm, Superb 2,0TDI, Volvo V60D6... Yhdessäkään ei näe mistään että poltto alkaa. Aika usein huomaa kun ajaa auton pihaan että Perskeles se on taas poltto päällä ollu kun käry on sen mukainen autosta noustessa. Eipä ole vaikuttanut omiin ajoihin vaikka välillä jää kesken poltto. Sieltä se sen uudestaan sit seuraavalla kerralla aloittaa jossain vaiheessa kun kone lämminnyt tarpeeksi.
Tyhmäähän se on ettei noi autot ilmoita mitenkään että se poltto on päällä... Mut ehkä ei niin autoihmeiset alkais turhaan stressaamaan jos se auto osais ilmoitella poltoista.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ostin Insignian
Vai onko vaan niin, ettette kiinnitä huomiota niihin nyansseihin mitä tapahtuu polton aikana? Koska Alfasta sen huomaa selvästi, mutta jos aero on sitä mieltä että se on vika, niin olkoon sitten. Täytyy inkustakin ihmetellä taas kun seuraavan kerran sattuu poltto päällä olemaan.
Inkku meni tänään hehkun vaihtoon ja joka pytyssä on paineanturillinen hehku.
Inkku meni tänään hehkun vaihtoon ja joka pytyssä on paineanturillinen hehku.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ostin Insignian
Ei ainakaa Golf vaadi lämmintä konetta polttoon. Tänään viimeks löin ilman esilämmitystä käyntiin ja kilsan jälkeen jo oli poltto päällä. Annoin sitte pöhötellä rauhas tarhan pihas, ja se loppuki, mutta ei nollannut polttolaskuria. Alko sitte kohta pian uudestaan ja ajoin sitte 2000 rpm taajama-ajoa niin teki loppuun taas ja nollas laskurin.
Normaalisti en siis seuraa tota noin tarkkaan, mutta kun MAP on rikki ja vaan toisinaan herjaa itsestään hehkuvalon vilkutuksella, niin se estää polton. Toisaalta tän aamunen tapaus vahvisti myös sen legendan, että se tyhjäkäynnillä poltto on turhaa, eli jatkos sammutan auton jos satun josain parkkiksella huomaamaan, että poltto on päällä. Se alkaa kyl sit uudestaan heti kun matka jatkuu.
Tokikaan nää ohjeet ei oo vertailukelposia Inkun kans, mut näin yleisesti. Ja pakkohan noiden on olla "väärinkäyttöä" kestäviä, kun muutenhan kaikki autot olis josain luiskas odottamas hinuria, jos se poltto olis rakettitiedettä.
Mitä muuten on noita dpf-autoja tullu ajettua, niin pitää olla "keskivertoa parempi kuski" et sen polton huomaa. Inkusta en huomannu kertaakaan, mutta avopuoliso kerran valitti et haisee palaneelta. Golfista huomaa tosiaan tyhkäkäynnistä, mutta ei muusta. Isän Volvosta en oo mitenkään bongannut. Luokkaa 2010 vuosimallin Sprinteristä huomas koneen äänestä, mut siinäki eka fiilis oli, et pakoputken villoista lensi osa pois.
Siis joo, Golfista näkee Start&Stopin statuksesta kans, jos sen kaivaa esille, mut puhun siitä normaalista ajamisesta kun joko takapenkillä kakarat tappelee tai sitte itte puhuu puhelimes, musiikki soi tms. Varmaan jos ajaessa hakemalla hakis merkkejä, niin vois huomata jotain erikoista.
Normaalisti en siis seuraa tota noin tarkkaan, mutta kun MAP on rikki ja vaan toisinaan herjaa itsestään hehkuvalon vilkutuksella, niin se estää polton. Toisaalta tän aamunen tapaus vahvisti myös sen legendan, että se tyhjäkäynnillä poltto on turhaa, eli jatkos sammutan auton jos satun josain parkkiksella huomaamaan, että poltto on päällä. Se alkaa kyl sit uudestaan heti kun matka jatkuu.
Tokikaan nää ohjeet ei oo vertailukelposia Inkun kans, mut näin yleisesti. Ja pakkohan noiden on olla "väärinkäyttöä" kestäviä, kun muutenhan kaikki autot olis josain luiskas odottamas hinuria, jos se poltto olis rakettitiedettä.
Mitä muuten on noita dpf-autoja tullu ajettua, niin pitää olla "keskivertoa parempi kuski" et sen polton huomaa. Inkusta en huomannu kertaakaan, mutta avopuoliso kerran valitti et haisee palaneelta. Golfista huomaa tosiaan tyhkäkäynnistä, mutta ei muusta. Isän Volvosta en oo mitenkään bongannut. Luokkaa 2010 vuosimallin Sprinteristä huomas koneen äänestä, mut siinäki eka fiilis oli, et pakoputken villoista lensi osa pois.
Siis joo, Golfista näkee Start&Stopin statuksesta kans, jos sen kaivaa esille, mut puhun siitä normaalista ajamisesta kun joko takapenkillä kakarat tappelee tai sitte itte puhuu puhelimes, musiikki soi tms. Varmaan jos ajaessa hakemalla hakis merkkejä, niin vois huomata jotain erikoista.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ostin Insignian
Mikähä pommi toi inkku on... Kolmosen hehku vaihdettu josta vikakoodi, mutta uudella alkuperäisellä Opel-hehkulla edelleen sama koodi. Alkaa lämpö nousta kohta. Alan olla jo hyvin lähellä sanoa...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2728
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Ostin Insignian
Oletko jo monta kertaa käynnistänyt vaihdon jälkeen? Muistelen, että NG9-5 kohdilla vaati 5 käynnistystä ilman vikaa tms, jotta koodi nollautui ei-aktiiviseksi, kun itse tuollaisen paineanturillisen siihen vaihdoin aikoinaan, toki tästä on useampi vuosi, niin saatan muistaa väärin.
Mutta jos muut toimii ja ei ala tuosta tokenemaan, niin eiköhän se ole hehkujen johtosarjassa sanomista tai sitten uusi hehku rikkinäinen..
Mutta jos muut toimii ja ei ala tuosta tokenemaan, niin eiköhän se ole hehkujen johtosarjassa sanomista tai sitten uusi hehku rikkinäinen..
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Ostin Insignian
Okei. Siitäkin huolimatta, vaikka koodit on nollattu hehkun vaihdon jälkeen?
Seurataan tilannetta. Kiitos rommitommi! Meinas tosiaan lämpö nousta ku 3kk sisällä inkun korjauksee menny rahaa enempi ku alfaan +30tkm aikana. Sillä erotuksella, et alfas on kohta 400tkm ja inkus 183tkm...
Seurataan tilannetta. Kiitos rommitommi! Meinas tosiaan lämpö nousta ku 3kk sisällä inkun korjauksee menny rahaa enempi ku alfaan +30tkm aikana. Sillä erotuksella, et alfas on kohta 400tkm ja inkus 183tkm...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Ostin Insignian
ei kait siinä mitään, inkussa alkaa tulla osien vaihtokierros nro 1 eteen. Alfaan varmaan jo 2 kiekkaa kulutusosia vaihdettu.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96