Vauhtipyörän vaihto --) 228mm kytkin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Vauhtipyörän vaihto --) 228mm kytkin

Viesti Kirjoittaja tema »

Tuli ostettua 228mm kytkin paketti ja nyt kopan alta paljastuikin 215mm levy :( Eli jos laittais ton levyn sopimaan :wink:

Käykö satkuun vaihtaa vauhtipyörä ihan vain ottamalla pultit pois, vai onko muttereita takana? Voipi olla tyhmäkin kysymys, mutta parempi olla katumatta...

Onko tonnarin 2.0L koneen vauhtipyörä identtinen satkujen 90--) versioiden kanssa?

Kiitos jo etukäteen, ja kauppamiehet tarjoilemaan vauhtipyöriä jos operaatio on mahdollinen.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Satkun ja tonnarin vauhtipyörät ovat samanlaiset paitsi ajoitusmerkit ovat eri kohdassa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

tossa joku aika sitten oli tämä keskustelu:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#112057

orava tuolla epäili vahvasti, että 228mm olisi mennyt 99:iin heittämällä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Kiitos ja kumarrus.

Eilisen lyhyen haeskelun perusteella ei löytynyt Mertmin ystävällisesti linkittämää keskustelua. Nyt vain rohkeasti kokeilemaan.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Do niin. Nyt on satku saanut 228mm kytkimen. Kaverin tonnarin ex-koneesta hain uuden vauhtipyörän. Vähän rälläkällä lovea :D 16-asteen kohdalle myöhempiä ajoituksia varten.

Kokeilin myös huvikseni mallailla 228mm-levyä vanhan asetelman sisälle, mutta ei oikein sovi.

Ton uuden asetelman puristaminen olikin oma juttunsa. Kaikki kauhukuvat mielessä varauduin parin päivän vitutus-talkoisiin, mutta joskus käy hyvinkin. Pölkky veneen alle. Hydraulitunkin nokkaan vanha painelaakeri, ja uusi asetelma kölirautaa vasten. Pienellä hiomisella onnistui uskomattoman nätisti. Sitten sellaista sähköjohtojen vedossa käytettyä kierrevaijeria väliin. Paketti paikalleen heittämällä ja hyvin toimii (ainakin toistaiseksi).
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Vastaa Viestiin