900i 1988 lämpöaika kytkin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2083
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
900i 1988 lämpöaika kytkin
elikkä tuli tossa viikolla ostettua pari 900i:tä toinen 1988 ja toinén 1983 vuosimallinen. no on tässä tullut tutkiskeltua ja laiteltua tätä 88 vuotista ja siinä imusarjan päällä jossa lämpöaika kytkimen tulisi sijaita on pulttilla tulpattu sen reikä. eli kuinkahan mahtaa olla toteutettu sen toiminta ilman kyseistä anturia vai onko kaikissa kyseinen anturi samassa paikassa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900i 1988 lämpöaika kytkin
Meillä on -87, ja siinä lämpöaikakytkin on moottorin etupuolella termostaattikotelon alla, liitin jäähdyttäjään päin.antti.hakamaa kirjoitti:elikkä tuli tossa viikolla ostettua pari 900i:tä toinen 1988 ja toinén 1983 vuosimallinen. no on tässä tullut tutkiskeltua ja laiteltua tätä 88 vuotista ja siinä imusarjan päällä jossa lämpöaika kytkimen tulisi sijaita on pulttilla tulpattu sen reikä. eli kuinkahan mahtaa olla toteutettu sen toiminta ilman kyseistä anturia vai onko kaikissa kyseinen anturi samassa paikassa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2083
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
täytyy huomenna käydä verstaalla katsomassa piileksiikö lämpoaika kytkin siellä. autossa on sellainen vika että kylmänä kun starttaa hallista jossa lämmintä noin 10 astetta plussalla. lähtee käyntiin mutta sammuu toisella kerralla lähteekin sitten käyntii ja pysyy käynnissä muuten auto toimii kuin ihmisen mieli vaikka vasta 370tkm mittarissa ruostetta autossa on jonkin verran mutta ne laitetaan kun vaan saabaan noppa työn alta kuntoon kesällä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Re: 900i 1988 lämpöaika kytkin
Tuo 16-tappinen on sähköruisku ja siinä ei ole ko. lämpöaikatunnistinta. Uudemmisssa 8-tappisissa tunnistin on kannen päässä termostaattikotelon alapuolella.antti.hakamaa kirjoitti:elikkä tuli tossa viikolla ostettua pari 900i:tä toinen 1988 ja toinén 1983 vuosimallinen. no on tässä tullut tutkiskeltua ja laiteltua tätä 88 vuotista ja siinä imusarjan päällä jossa lämpöaika kytkimen tulisi sijaita on pulttilla tulpattu sen reikä. eli kuinkahan mahtaa olla toteutettu sen toiminta ilman kyseistä anturia vai onko kaikissa kyseinen anturi samassa paikassa.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2083
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2083
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
sillähän se lämpöaikakytkin on termari kotelon alla. vielä kummastuttaa tuo käynnistäessä sammuminen. teytyy varmaan testailla kylmäkäynnistys laitteita kun aikaa ja kiinnostusta löytyy. olen kiinnostunut kuulemaan kuinka olette korjanneet kyseisen vian.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
suosittelisin ensimmäisenä korjauksena tohon sammumiseen ihan perus juttujen säätöä, eli kaasuläpän asento ja tyhjäkäynnin säätö sen jälkeen. Kaasuläppähän on helppo säätää siten, että putki pois, ja sitten rajoitin ruuvi löysälle. Tämän jälkeen kierretään ruuvia siten että läppä alkaa kääntymään. Siitä kohtaa missä liike alkaa, siitä puolikierrosta ja lukitus. Tämän jälkeen tyhjäkäynti kohdalleen siitä ohivirtauskanavasta. (Tyhjäkäyntiruuvihan on siinä läppäkotelon kyljessä oleva M6pultti.)


# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01