900i 1988 lämpöaika kytkin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

900i 1988 lämpöaika kytkin

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

elikkä tuli tossa viikolla ostettua pari 900i:tä toinen 1988 ja toinén 1983 vuosimallinen. no on tässä tullut tutkiskeltua ja laiteltua tätä 88 vuotista ja siinä imusarjan päällä jossa lämpöaika kytkimen tulisi sijaita on pulttilla tulpattu sen reikä. eli kuinkahan mahtaa olla toteutettu sen toiminta ilman kyseistä anturia vai onko kaikissa kyseinen anturi samassa paikassa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Kulkuri
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ti Marras 11, 2003 22:54

Re: 900i 1988 lämpöaika kytkin

Viesti Kirjoittaja Kulkuri »

antti.hakamaa kirjoitti:elikkä tuli tossa viikolla ostettua pari 900i:tä toinen 1988 ja toinén 1983 vuosimallinen. no on tässä tullut tutkiskeltua ja laiteltua tätä 88 vuotista ja siinä imusarjan päällä jossa lämpöaika kytkimen tulisi sijaita on pulttilla tulpattu sen reikä. eli kuinkahan mahtaa olla toteutettu sen toiminta ilman kyseistä anturia vai onko kaikissa kyseinen anturi samassa paikassa.
Meillä on -87, ja siinä lämpöaikakytkin on moottorin etupuolella termostaattikotelon alla, liitin jäähdyttäjään päin.
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

täytyy huomenna käydä verstaalla katsomassa piileksiikö lämpoaika kytkin siellä. autossa on sellainen vika että kylmänä kun starttaa hallista jossa lämmintä noin 10 astetta plussalla. lähtee käyntiin mutta sammuu toisella kerralla lähteekin sitten käyntii ja pysyy käynnissä muuten auto toimii kuin ihmisen mieli vaikka vasta 370tkm mittarissa ruostetta autossa on jonkin verran mutta ne laitetaan kun vaan saabaan noppa työn alta kuntoon kesällä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Re: 900i 1988 lämpöaika kytkin

Viesti Kirjoittaja anttipa »

antti.hakamaa kirjoitti:elikkä tuli tossa viikolla ostettua pari 900i:tä toinen 1988 ja toinén 1983 vuosimallinen. no on tässä tullut tutkiskeltua ja laiteltua tätä 88 vuotista ja siinä imusarjan päällä jossa lämpöaika kytkimen tulisi sijaita on pulttilla tulpattu sen reikä. eli kuinkahan mahtaa olla toteutettu sen toiminta ilman kyseistä anturia vai onko kaikissa kyseinen anturi samassa paikassa.
Tuo 16-tappinen on sähköruisku ja siinä ei ole ko. lämpöaikatunnistinta. Uudemmisssa 8-tappisissa tunnistin on kannen päässä termostaattikotelon alapuolella.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

kyseessä on 900i 8v 1988 eli ei 16 valve.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2083
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

sillähän se lämpöaikakytkin on termari kotelon alla. vielä kummastuttaa tuo käynnistäessä sammuminen. teytyy varmaan testailla kylmäkäynnistys laitteita kun aikaa ja kiinnostusta löytyy. olen kiinnostunut kuulemaan kuinka olette korjanneet kyseisen vian.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

suosittelisin ensimmäisenä korjauksena tohon sammumiseen ihan perus juttujen säätöä, eli kaasuläpän asento ja tyhjäkäynnin säätö sen jälkeen. Kaasuläppähän on helppo säätää siten, että putki pois, ja sitten rajoitin ruuvi löysälle. Tämän jälkeen kierretään ruuvia siten että läppä alkaa kääntymään. Siitä kohtaa missä liike alkaa, siitä puolikierrosta ja lukitus. Tämän jälkeen tyhjäkäynti kohdalleen siitä ohivirtauskanavasta. (Tyhjäkäyntiruuvihan on siinä läppäkotelon kyljessä oleva M6pultti.)

Kuva
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin