99:n takaovien (autossa kiinni olevat) tiivisteet ovat ilmeisesti kutistuneet vuosien varrella, koska kun yritän laittaa irti lähtenyttä tiivistettä takaisin kiinni, lähtee se aina toisesta kohtaa irti, kun pituus ei riitä. Kannattaako korjata laittamalla tiiviste kiinni sille matkalle, jolle se venyttämättä riittää + lisäpala? Tulevaisuudessa mahdollisesti häämöttävä museokatsastus tuskin jää korjauksesta kiinni ..
Museokatsastuksessahan auton pitäisi olla kuin suoraan tehtaan hihnalta .
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Osta uutta. En itse sitten tiedä kelpaako MR-katsastuksessa tarviketiiviste vai pitääkö olla originaali. Tarvikkeena tiivisteitä kuiten saa vaikka minkälaisia.
EDIT: Laitetaanpa vielä lisäintoa vaihtoon. Vaihdoin omaani juurikin nuo korin puoleiset tiivisteet siksi, kun vesi tuli sateella auton sisään. En tiä miten mutta olivat tiivisteet niin huonot, että tulivat.
Vianor, Rovaniemi. Entinen Kumi-Helenius. Aika liki oli alkuperäistä. Tosin tuossa tarviketiivisteestä piti sitä rakoa painaa pihdeillä hieman kasaan, että tarttui paremmin pellin reunaan. Arvaappa oliko kiva käydä läpi reilu neljä metriä tiivistettä ennen asennusta, sillä kaksiovisessa on aika paljon tuota oven reikää
Olisiko 71:senkin kynnyslistan muoto sellainen, että listan alla voisi olla piilossa lisää tiivistettä, jota voi uittaa lisää näkyville kompensoimaan kutistumista?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Irrotin kynnyslistan (joka sekin pitää tietty wahata, että saa oikean kiillon ), mutta ei siinä ollut kuin jotain 2-3 cm piilossa. Pitänee hankkia uutta..
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342