Kuulumisia nopasta

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Suosittelen lämpimästi ja kunnon tamppausta kuten carimat.kin mainitsi, vieläpä kun ei ole paha homma irroittaakaan.
Pesuun juuriharja ,mäntysuopa, ja pahoihin kohtiin lisäksi fairy.
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Reetu kirjoitti:Suosittelen lämpimästi ja kunnon tamppausta kuten carimat.kin mainitsi, vieläpä kun ei ole paha homma irroittaakaan.
Pesuun juuriharja ,mäntysuopa, ja pahoihin kohtiin lisäksi fairy.
Tuota on tullut myöskin harrastettua, ja juurikin mäntysuovalla ja harjalla jynssäystä, ja painepesurilla tohottamalla lähtee kaikki liat pois.
Jos haluaa oikein puhtaan sisäilman niin kattoverhoilun pesu auttaa myös, onnistuu parhaiten katto irti, puolet tolua ja puolet vettä, sienellä varovaiseti hinkaten, toistetaan niin monta kertaa kunnes katto on läikätön, viimeiseksi sienessä pelkkää puhdasta vettä.
Tätä en suosittele jos on yhtään epäilystä kattoverhoilun irtoamisesta, olen kyseisen toimenpiteen tehnyt vain hyväkuntoisille katoille.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
jcarlson
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Itse olen hyväkuntoisen kattoverhoilun pessyt perusteellisesti autoglymin verhoilushampoolla. Oli alunperin täysin ehjä muutoin, mutta oli tummunut aivan harmaaksi tupakansavusta. Pesun jälkeen vaihtoi väriään valkoiseksi ja oli kuin uusi. Samalla tupakanhaju katosi, eikä alkanut roikkumaan. Verhoilu oli siis täysin irrotettu ja pesin sisällä. Luulin aluksi verhoilua harmaaksi tuon lian takia, mutta huomasinkin sen olevan oikeasti valkoinen kunhan olin sen pessyt. :)
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Fundamental
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Tässä kans kuva onnellisesta uudesta omistajasta:

Kuva
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Huomio aito hymy ! :D

Tulee vanhat muistot mieleen. Kaksilitrasen kaasarikoneen hyrinä ja jämäkät polkimet sekä tarkka ajotuntuma. Talvella pystyi mutkissa ensin vähän sladittamaan yliohjaamalla ja sitten vedättämällä sopivasti ruopimatta. Kevätaurinkokin paistaa kutsuvasti kotiseutumatkailuun :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jope
-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Hee, parkkeerasin tänään cittarissa just tommosen nopan viereen. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Reetu

Satku sai luvan luovuttaa takalasin ritilän nopalle , sopii tosi hyvin siihen.
Reetu

Nyt on noppaan tulossa hanskalokeron kansikin , huonosti toimivan tilalle ja etupäähän kaipailinkin jotain puskurin alle , no sinnehän kuuluu sellainen alahelma joka nyt puuttuu , tulossa sellainenkin.
Ja taitaapi noppa saada alumiini vanteetkin kesäksi allensa.

Niin ja mainittakoon vielä , et nämä osat tulee klubilaiselta lahjoituksena .

Kiitos hänelle siitä . :D
Fundamental
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Reetu kirjoitti: Niin ja mainittakoon vielä , et nämä osat tulee klubilaiselta lahjoituksena .
Tuo on kyllä mukava kuulla! Hienoa että yhteishenkeä löytyy!!!
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Reetu

Joo eli yhdessähän tää noppa säilytetään , on vain mun luona asumassa , saabistit on hienoa porukkaa omistaan pidetään huolta :D
Reetu

Nyt noppaan olis takanavat , kattoverhoilu , ehyt takapuskuri , hanskalokeron kansi, toisellekin puolelle etujarrusatula jää kolahdukset pois , vetoakselit , konepellin tuulihaka, nämä nyt ainaskin löytyi tänään purkuun tulleesta 99.
Reetu

Tänään noppa sai kuskinpuolelle , ehyen takanavan , mut olipas se lujassa meinasin jo luovuttaa , kunnes naksahti lopulta auki, mulla nuo työkalut ovat sen verran heikkoja , et tahtoo vain myljätä ruuvien kannat.
Reetu

Tänään noppa sai siistin ehyen takapuskurin.
Reetu

Nyt on sitten toinenkin takanapa vaihdettu , laakerit ovat kunnossa nyt on hiljaista menoa , ei kuulu jurinaa.
lucaf
"kukkahattu"

Viesti Kirjoittaja lucaf »

mä taidan kohta kiikuttaa omat autoni vuosihuoltoon sinulle :)

ei vaan, toi lattiamaton pesu oli loistoidea, sinisessä autossa on ostohetkestä asti ollut tosi törkyinen lattiamatto ja nyt se saa kyytiä. muutenkin hyvä idea purkaa talven jälkeen lattiamatot pois ja antaa mahdollisen alla piilevän kosteuden kuivua.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin