Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Maaliskuu, ei vikoja.

2288 km
17,5 kWh/100 km
55 km/h
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Huhtikuu ajeltiin kokonaan kitkarenkailla. Ei vikoja.

1811 km
16,9 kWh/100km
49 km/h


Edellisen 9720 km keskikulutus oli 19,1 kWh/100km keskinopeudella 46 km/h.
Viimeksi muokannut mike, Ma Kesä 03, 2024 06:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Toukokuu takana ilman vikoja.

1584 km
14,0 kWh/100km
50 km/h
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Kesäkuu ajettu. Ei vikoja.

2734 km
14,3 kWh/100 km
60 km/h
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Heinäkuu ajettu. Ei vikoja.


1470 km
13,0 kWh/100 km
45 km/h
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ompa pihistelty :D

Oma Heinäkuu
16.9kWh/100km
64km/h
3326km

Toki kun vaihdoin renkaat e-primacyist turanza 6:siin niin kilowatti tuli ainaki turpaan heti ja lisäks mittarivirhe pieneni mut cruise asetukset pysyny samana :roll:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
lauriolio
"Viggen"
Viestit: 516
Liittynyt: Ke Elo 12, 2015 21:24
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja lauriolio »

tetammi kirjoitti:
Pe Elo 02, 2024 08:35

Toki kun vaihdoin renkaat e-primacyist turanza 6:siin niin kilowatti tuli ainaki turpaan heti ja lisäks mittarivirhe pieneni mut cruise asetukset pysyny samana :roll:
Kun mittarivirhe pienenee suuremmasta arvosta todenmukaisempaa kohti, pienee myös mittarin mielestä kuljettu matka tietyllä energiamäärällä ja niinpä kulutusmittauksen tulos näyttää ikävämmältä.

Kilowattitunti per 100km on silti ihan todella pieni ero :lol:
Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Joo. Niinhän tuo on. Mukavuus parani huomattavasti niin ei haittaa :mrgreen:
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Ei varsinaisesti pihistelty heinäkuussa, mutta se vain tuo taajama ajelu lämpimissä keleissä on sähköautolla todella taloudellista.

Nyt kun ajelin tällä viikolla +23 kelissä matkaa, niin totesin, että auton parjattu range ennuste näytti hyvinkin totuudenmukaisia lukemia. Näin ainakin maantiajossa max 100km/h nopeuksilla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Elokuu ajettu.

2423 km
14,3 kWh/100 km
60 km/h

Vikaa pukkaa. Keyles entry oikuttelee eikä auto avaa lukitusta vaikka avaimen tuo auton viereen.

Molempien avaimien paristot vaihdettu ilman vaikutusta.

Ovet ei aukene edes kaukosäätimen napista.

Mekaanisella avaimella avaamisen jälkeen kaukosäädin toimii muutaman kerran

Takaluukkua jos yrittää avata kahvan napista, niin silloin auton lukitus aukeaa.

Akun kenkää pidin irti puolisen tuntia ja sen jälkeen auto vaikutti toimivan normaalisti muutaman ajokerran, mutta nyt tilanne on taas sama.

75 tkm huoltoaika on parin viikon päästä. Saavat silloin tutkia lukitusasiaa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Avaimeton kulku alkoi sitten toimimaan yhtä yllättäen kuin lopettikin toiminnan.

Tätä ennen auto ei tunnistanut toista avainta edes auton sisällä "käynnistettäessä". Avain piti viedä ohjauspylvään viereen jonkun sortin antennin kohdalle, minkä jälkeen auto "käynnistyi".

Tämän jälkeen auto on toiminut normaalisti molemmilla avaimilla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
IC1970
"Hölösuu"
Viestit: 4047
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 20:07
Paikkakunta: Borgå

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja IC1970 »

^Lopun alkua :lol: Ranskanpastilli alkaa tehdä sitä mitä parhaiten osaa, sähkövikaa ! No ei vainen. Katselin, että näitä ja sisarmallejaan sillä 50 kilon akustolla on myynnissä aivan mielettömät määrät, vissiin kaikki hullut päivät yms. palautuneet "leasingista". Muutenkin kattelin, että alkaa jopa 15-20 tonnin väliin saada ihan asiallisia pirssejä, joilla sen 200-350 km vetelee latauksella. Hiacesta en luovu, mutta saatan jossain vaiheessa laittaa henkilöautoksi taas sähkövempeleen tähän nurkka-ajoon ja Etelä-Suomen satunnaisiin suhailuihin.

Täytyis varmaan jonkinlaista tutkimusta tehdä, että onko näistä mihinkään, vaan onhan täälläkin tietoa jo monessa ketjussa. Kattelin, että -22 mallinen ja 25 tonnia ajettu 40 kiloinen Leaf irtoaisi 17 tonniin, se ei ole kovin paljoa enää se. Jonkun vuoden se otti, mutta nyt alkaa normihintoihinkin jo olla polttiksille vaihtoehtoja.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Leafiin saa nykyään chademo-css sovitinta. Tosin maksaa noin tonnin mut parantaa jälleenmýyntiarvoo jos sillä mitää välii onkaan :roll:
Tuolla rahalla saa kyllä pätevän "lähisukkulan" siis jos kotilataus riittää.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
mike
"Hölösuu"
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 08, 2003 08:39
Paikkakunta: Oulu

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja mike »

Samaa katellu itekkin, että 20k€ ja allekin alkaa saamaan jo varsin tuoretta pieniakkuista sähköautoa siedettävillä kilsoilla.

Stellantiksen autojen hyviä puolia Leafiin verrattuna on huomattavasti parempi matkantekokyky pidemmillä matkoilla - CCS, parempi akun lämmönhallinta ja yleensä vielä 3-vaihelaturikin.

Miinuspuolelle menee sitten tuo auton sisäinen laturi joita on ilmeisesti mennyt kohtuu paljon. Saa nähä milloin vaiva iskee meidän autoon. Toivottavasti ennen takuun umpeutumista.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Aika turhaa taitaa olla corsaaki tyrkyttää vaihdos mihinkään et emännän auto on päivitettävä jos sikseen tulee :facepalm_man:

Ootko citikasta kurkannu kumpi laturi?
Tässä VM.23 corsas on VMAX mitä ei oo raportoitu niin paljoo hajonneen.
Kuva

Edit. Netistä vertailukuva niin ei tartte välttämättä avata muovisuojaa ku liittimet erilaisii
Kuva
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin