Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Maaliskuu, ei vikoja.
2288 km
17,5 kWh/100 km
55 km/h
2288 km
17,5 kWh/100 km
55 km/h
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Huhtikuu ajeltiin kokonaan kitkarenkailla. Ei vikoja.
1811 km
16,9 kWh/100km
49 km/h
Edellisen 9720 km keskikulutus oli 19,1 kWh/100km keskinopeudella 46 km/h.
1811 km
16,9 kWh/100km
49 km/h
Edellisen 9720 km keskikulutus oli 19,1 kWh/100km keskinopeudella 46 km/h.
Viimeksi muokannut mike, Ma Kesä 03, 2024 06:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Toukokuu takana ilman vikoja.
1584 km
14,0 kWh/100km
50 km/h
1584 km
14,0 kWh/100km
50 km/h
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Kesäkuu ajettu. Ei vikoja.
2734 km
14,3 kWh/100 km
60 km/h
2734 km
14,3 kWh/100 km
60 km/h
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Heinäkuu ajettu. Ei vikoja.
1470 km
13,0 kWh/100 km
45 km/h
1470 km
13,0 kWh/100 km
45 km/h
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Ompa pihistelty
Oma Heinäkuu
16.9kWh/100km
64km/h
3326km
Toki kun vaihdoin renkaat e-primacyist turanza 6:siin niin kilowatti tuli ainaki turpaan heti ja lisäks mittarivirhe pieneni mut cruise asetukset pysyny samana

Oma Heinäkuu
16.9kWh/100km
64km/h
3326km
Toki kun vaihdoin renkaat e-primacyist turanza 6:siin niin kilowatti tuli ainaki turpaan heti ja lisäks mittarivirhe pieneni mut cruise asetukset pysyny samana

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Kun mittarivirhe pienenee suuremmasta arvosta todenmukaisempaa kohti, pienee myös mittarin mielestä kuljettu matka tietyllä energiamäärällä ja niinpä kulutusmittauksen tulos näyttää ikävämmältä.
Kilowattitunti per 100km on silti ihan todella pieni ero

Harrastimena Saab 900i MY88 + Jonkun verran kokemusta sähköisestä etenemisestä autolla ja polkupyörällä.
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Joo. Niinhän tuo on. Mukavuus parani huomattavasti niin ei haittaa 

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Ei varsinaisesti pihistelty heinäkuussa, mutta se vain tuo taajama ajelu lämpimissä keleissä on sähköautolla todella taloudellista.
Nyt kun ajelin tällä viikolla +23 kelissä matkaa, niin totesin, että auton parjattu range ennuste näytti hyvinkin totuudenmukaisia lukemia. Näin ainakin maantiajossa max 100km/h nopeuksilla.
Nyt kun ajelin tällä viikolla +23 kelissä matkaa, niin totesin, että auton parjattu range ennuste näytti hyvinkin totuudenmukaisia lukemia. Näin ainakin maantiajossa max 100km/h nopeuksilla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Elokuu ajettu.
2423 km
14,3 kWh/100 km
60 km/h
Vikaa pukkaa. Keyles entry oikuttelee eikä auto avaa lukitusta vaikka avaimen tuo auton viereen.
Molempien avaimien paristot vaihdettu ilman vaikutusta.
Ovet ei aukene edes kaukosäätimen napista.
Mekaanisella avaimella avaamisen jälkeen kaukosäädin toimii muutaman kerran
Takaluukkua jos yrittää avata kahvan napista, niin silloin auton lukitus aukeaa.
Akun kenkää pidin irti puolisen tuntia ja sen jälkeen auto vaikutti toimivan normaalisti muutaman ajokerran, mutta nyt tilanne on taas sama.
75 tkm huoltoaika on parin viikon päästä. Saavat silloin tutkia lukitusasiaa.
2423 km
14,3 kWh/100 km
60 km/h
Vikaa pukkaa. Keyles entry oikuttelee eikä auto avaa lukitusta vaikka avaimen tuo auton viereen.
Molempien avaimien paristot vaihdettu ilman vaikutusta.
Ovet ei aukene edes kaukosäätimen napista.
Mekaanisella avaimella avaamisen jälkeen kaukosäädin toimii muutaman kerran
Takaluukkua jos yrittää avata kahvan napista, niin silloin auton lukitus aukeaa.
Akun kenkää pidin irti puolisen tuntia ja sen jälkeen auto vaikutti toimivan normaalisti muutaman ajokerran, mutta nyt tilanne on taas sama.
75 tkm huoltoaika on parin viikon päästä. Saavat silloin tutkia lukitusasiaa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Avaimeton kulku alkoi sitten toimimaan yhtä yllättäen kuin lopettikin toiminnan.
Tätä ennen auto ei tunnistanut toista avainta edes auton sisällä "käynnistettäessä". Avain piti viedä ohjauspylvään viereen jonkun sortin antennin kohdalle, minkä jälkeen auto "käynnistyi".
Tämän jälkeen auto on toiminut normaalisti molemmilla avaimilla.
Tätä ennen auto ei tunnistanut toista avainta edes auton sisällä "käynnistettäessä". Avain piti viedä ohjauspylvään viereen jonkun sortin antennin kohdalle, minkä jälkeen auto "käynnistyi".
Tämän jälkeen auto on toiminut normaalisti molemmilla avaimilla.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
^Lopun alkua
Ranskanpastilli alkaa tehdä sitä mitä parhaiten osaa, sähkövikaa ! No ei vainen. Katselin, että näitä ja sisarmallejaan sillä 50 kilon akustolla on myynnissä aivan mielettömät määrät, vissiin kaikki hullut päivät yms. palautuneet "leasingista". Muutenkin kattelin, että alkaa jopa 15-20 tonnin väliin saada ihan asiallisia pirssejä, joilla sen 200-350 km vetelee latauksella. Hiacesta en luovu, mutta saatan jossain vaiheessa laittaa henkilöautoksi taas sähkövempeleen tähän nurkka-ajoon ja Etelä-Suomen satunnaisiin suhailuihin.
Täytyis varmaan jonkinlaista tutkimusta tehdä, että onko näistä mihinkään, vaan onhan täälläkin tietoa jo monessa ketjussa. Kattelin, että -22 mallinen ja 25 tonnia ajettu 40 kiloinen Leaf irtoaisi 17 tonniin, se ei ole kovin paljoa enää se. Jonkun vuoden se otti, mutta nyt alkaa normihintoihinkin jo olla polttiksille vaihtoehtoja.

Täytyis varmaan jonkinlaista tutkimusta tehdä, että onko näistä mihinkään, vaan onhan täälläkin tietoa jo monessa ketjussa. Kattelin, että -22 mallinen ja 25 tonnia ajettu 40 kiloinen Leaf irtoaisi 17 tonniin, se ei ole kovin paljoa enää se. Jonkun vuoden se otti, mutta nyt alkaa normihintoihinkin jo olla polttiksille vaihtoehtoja.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Hiace 2.5 D-4D 100 autom -05, Lincoln Town Car Ultimate 4.6 V8 -04, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Leafiin saa nykyään chademo-css sovitinta. Tosin maksaa noin tonnin mut parantaa jälleenmýyntiarvoo jos sillä mitää välii onkaan
Tuolla rahalla saa kyllä pätevän "lähisukkulan" siis jos kotilataus riittää.

Tuolla rahalla saa kyllä pätevän "lähisukkulan" siis jos kotilataus riittää.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Samaa katellu itekkin, että 20k€ ja allekin alkaa saamaan jo varsin tuoretta pieniakkuista sähköautoa siedettävillä kilsoilla.
Stellantiksen autojen hyviä puolia Leafiin verrattuna on huomattavasti parempi matkantekokyky pidemmillä matkoilla - CCS, parempi akun lämmönhallinta ja yleensä vielä 3-vaihelaturikin.
Miinuspuolelle menee sitten tuo auton sisäinen laturi joita on ilmeisesti mennyt kohtuu paljon. Saa nähä milloin vaiva iskee meidän autoon. Toivottavasti ennen takuun umpeutumista.
Stellantiksen autojen hyviä puolia Leafiin verrattuna on huomattavasti parempi matkantekokyky pidemmillä matkoilla - CCS, parempi akun lämmönhallinta ja yleensä vielä 3-vaihelaturikin.
Miinuspuolelle menee sitten tuo auton sisäinen laturi joita on ilmeisesti mennyt kohtuu paljon. Saa nähä milloin vaiva iskee meidän autoon. Toivottavasti ennen takuun umpeutumista.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Amperasta Citroêniin, PHEV -> BEV
Aika turhaa taitaa olla corsaaki tyrkyttää vaihdos mihinkään et emännän auto on päivitettävä jos sikseen tulee
Ootko citikasta kurkannu kumpi laturi?
Tässä VM.23 corsas on VMAX mitä ei oo raportoitu niin paljoo hajonneen.

Edit. Netistä vertailukuva niin ei tartte välttämättä avata muovisuojaa ku liittimet erilaisii


Ootko citikasta kurkannu kumpi laturi?
Tässä VM.23 corsas on VMAX mitä ei oo raportoitu niin paljoo hajonneen.

Edit. Netistä vertailukuva niin ei tartte välttämättä avata muovisuojaa ku liittimet erilaisii

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992