Tech 2 china

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

SS kirjoitti:
Su Joulu 18, 2022 15:22
Ajatuksena oli uhrata yksi avain eberin GSM-käynnistykseen, viivanapin ohjaus releellä ja eSID2 starttaa eberin :mrgreen:
Jos meinaat sen uhriavaimen piilottaa jonnekin autoon, niin ei taida muiden avainten kake sitten toimia, kun kuvittelee avaimen jääneen autoon sisälle. Kannattaa tuo kokeilla ennen suurempaa urakointia.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SS »

Tobbana kirjoitti:
Ma Joulu 19, 2022 10:21
SS kirjoitti:
Su Joulu 18, 2022 15:22
Ajatuksena oli uhrata yksi avain eberin GSM-käynnistykseen, viivanapin ohjaus releellä ja eSID2 starttaa eberin :mrgreen:
Jos meinaat sen uhriavaimen piilottaa jonnekin autoon, niin ei taida muiden avainten kake sitten toimia, kun kuvittelee avaimen jääneen autoon sisälle. Kannattaa tuo kokeilla ennen suurempaa urakointia.
Mistä auto tietää onko avain auton sisä- vai ulkopuolella? Ei kai se mitään lähetä jos ei nappia paina? Ainakin jos sisällä on monta avainta, kaikkien napit toimii.

Edittiä: Niin joo onhan mulla ylimäräinen avain notkunut autossa jo monta viikkoa eli no problem :mrgreen:
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

SS kirjoitti:
Ma Joulu 19, 2022 21:48
Mistä auto tietää onko avain auton sisä- vai ulkopuolella? Ei kai se mitään lähetä jos ei nappia paina? Ainakin jos sisällä on monta avainta, kaikkien napit toimii.

Edittiä: Niin joo onhan mulla ylimäräinen avain notkunut autossa jo monta viikkoa eli no problem :mrgreen:
Hyvä pointti. Olikohan omassa tapauksessa sitten toinen avain liian lähellä virtalukkoa tms., kun se keskikonsolissa lepäili ja ihmettelin miksi ei kake toimi.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja SS »

Tobbana kirjoitti:
Ma Joulu 19, 2022 22:55
SS kirjoitti:
Ma Joulu 19, 2022 21:48
Mistä auto tietää onko avain auton sisä- vai ulkopuolella? Ei kai se mitään lähetä jos ei nappia paina? Ainakin jos sisällä on monta avainta, kaikkien napit toimii.

Edittiä: Niin joo onhan mulla ylimäräinen avain notkunut autossa jo monta viikkoa eli no problem :mrgreen:
Hyvä pointti. Olikohan omassa tapauksessa sitten toinen avain liian lähellä virtalukkoa tms., kun se keskikonsolissa lepäili ja ihmettelin miksi ei kake toimi.
Hyvä tietää, täytyypä testata tuokin...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Avatar
hirschsaab
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Helmi 06, 2020 19:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja hirschsaab »

Kokeillaas että olisiko täällä vielä eloa. :D Tuli tosiaan ostettua kiinatekki tuossa kesän alussa, toiminut hyvin omassa ja porukoiden kolkissa mutta nyt tarvetta myös toiselle kortille jossa vanhempi softa. Mistä olette viimeaikoina tilanneet toimivia kortteja? Muutamaa linkkiä tästä ketjusta kokeilinkin mutta niillä tech2 ja korttien myynti lopetettu. Uskoisin että tuon V.44 softan asennus onnistuu omin taidoin mutta kortin vaan tarvisi.
#8112
-03 OG93 B204i/B205E BioPower by Vesa67
-94 NG900 B206l 3D ikuisuusprojekti
Monikossa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2024 16:21

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

hirschsaab kirjoitti:
Ma Heinä 22, 2024 15:07
Kokeillaas että olisiko täällä vielä eloa. :D Tuli tosiaan ostettua kiinatekki tuossa kesän alussa, toiminut hyvin omassa ja porukoiden kolkissa mutta nyt tarvetta myös toiselle kortille jossa vanhempi softa. Mistä olette viimeaikoina tilanneet toimivia kortteja? Muutamaa linkkiä tästä ketjusta kokeilinkin mutta niillä tech2 ja korttien myynti lopetettu. Uskoisin että tuon V.44 softan asennus onnistuu omin taidoin mutta kortin vaan tarvisi.
Aliexpressistä kun löytää hyvän toimittajan niin kortti kestää ja toimii.
Oisko tuosta apua:
https://tech2wiki.com/content/tech2_pcm ... _saab.html
Monikossa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2024 16:21

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

Mistä olette ostanut tech2 lähiaikoina?
Ei ole enää montaa paikkaa mistä löytyy eikä tiedä laadusta mitenkä tehty sisuskalut.
MongoosePro GM II kiinnostaisi kans mihinkä johdot ois kolvattu valmiiksi saabille.
0009
"Hirsch"
Viestit: 708
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja 0009 »

Monikossa kirjoitti:
Ke Heinä 31, 2024 09:58
Mistä olette ostanut tech2 lähiaikoina?
...

Millaisia nuo olisivat, mitä Amazonissa on??

https://www.amazon.de/Engine-Scanner-Re ... to_dp&th=1

Product description
1. Suitable model with CAN interface: fit for Allure (3.6L) 2005, for LaCrosse (3.6L) 2005, for Rainier (5.3L) 2005, for Rendezvous (3.6L) 2004-2005.
2. CONVENIENT TO USE - Can be updated via a 32MB software card, removable hardware modules provide insurance against obsolescence of scanning tools and feature a large, easy-to-read backlit screen.
3. Main Function Capture stored DTCs, still images and fault records for later review, view the status of diagnostic tests during execution, provide bi-directional control when performing powertrain, chassis and body diagnostics.
4. Specification: Microprocessor: 32 bit, 16 MHz, Memory: 32 MB Flash Type II PCMCIA Type III slot available for future expansions. Communication: Built-in RS232 communication interface.
5. Installation The CAN diagnostic interface module is connected between the diagnostic connection cable and the OBD adapter, comes with authentic software, and provides support for on-board diagnostics on all systems from 1992 to 2011.

Specification:
Item type: for Tech2 flash tester
Material: ABS
Update: Via 32MB software card.
Software version:
32.007
Suitable for SAAB English 148
Replacement for Vauxhall English 165 (support cars from 1997 - 2014).
English 149 (Support Cars from 1999-2013).
Replacement for Suzuki English 01.210.020
Replacement for ISUZU English K line 11.53
CAN line 107.021.
Diagnostic Scope: From 1992 to 2013, with the help of Tis2000 software, it can program for cars before 2007
Note:
1. It can only support 12V cars, no trucks
2. By default, only one device has a 32MB card
Description:
The Vetronix Tech 2 comes with authentic software and provides support for on-board diagnostics on all systems
Avatar
Ballantines
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Ti Joulu 17, 2013 21:19
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Ballantines »

Kuvien ja speksien mukaan ei olis Candi palikkaa.
SAAB 9-3 2.0t -03 *** Vikakoodien luku/poisto Tech2
Monikossa
"Aero"
Viestit: 435
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2024 16:21

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

Löyty tuolta saksan ebaystä MongoosePro GM II.
Harvoja paikkoja missä oli enää järkevään hintaan.
Pistin tilaukseen.
-Hese-
"Viggen"
Viestit: 512
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 18:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja -Hese- »

Kysymys GlobalTIS asennuksesta. Tech2 mukana tuli läppäri missä tis2000. Oma kalusto on sellaista mikä turvapääsyä ei kaipaa mutta nyt pitäisi yhdessä NG9-3ssa (2003) käydä parittamassa SCL autoon. Tis2000 toimii tuohon mutta haluaisin asentaa myös globaltissin.
XP läppäriä kun ei viitsi vuonna 2024 lyödä nettiin ja asennusmedia täytyy ladata muuten koneelle. Ohjeet ja media on tiedossa mutta rekisteröintiin liittyen, sen avaimen voi luoda varmaankin myös toisella koneella mikä voi olla netissä?

Ilmeisesti jotakuinkin operaatio menee niin että tech2 autoon, hakee ne auton tiedot, tech irti autosta, erillisellä virtalähteellä (japani/jenkkimuuntaja tuli mukana, tarvii hakea matka-adapteri että saa seinään) tech virtoihin, serial porttiin kiinni, turvapääsy tis2000/globaltis, tech takaisin kiinni autoon ja saa tuon lisäyksen tehtyä?
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5320
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Mielestäni ei tarvitse globaltis:n asennuksessa olla missään vaiheessa netissä.

Tech2 voi olla autossa kiinni koko proseduurin ajan, jolloin se saa virtansa obd-portista.

Suosittelen tekemään usb-modauksen sarjaliikenteelle, jostain tältäkin foorumilta löytynee ohjeetkin.
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-Hese-
"Viggen"
Viestit: 512
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 18:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja -Hese- »

Tobbana kirjoitti:
Pe Elo 30, 2024 08:58
Mielestäni ei tarvitse globaltis:n asennuksessa olla missään vaiheessa netissä.

Tech2 voi olla autossa kiinni koko proseduurin ajan, jolloin se saa virtansa obd-portista.

Suosittelen tekemään usb-modauksen sarjaliikenteelle, jostain tältäkin foorumilta löytynee ohjeetkin.
Okei, kiitos! Täytyy ihmetellä tuota usb modia. Rs232 adapterin pinnit solmussa joko edellisen omistajan jäljiltä tai halpaa kiinanlaatua. Ei saa läppäriin kiinni niin täytyy keksiä jostain uusi tai sitten tuota usbmodia rakentamaan.
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
-Hese-
"Viggen"
Viestit: 512
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 18:35
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja -Hese- »

GlobalTIS sain asennettua, online avaimen turvin.
Firman IT heppu sanoi että hänellä saattaa arkistoista löytyä rs232 liitin, täytyy mennä ensi viikolla penkomaan :mrgreen:
#8411
9-5 -04 2.3T Vector Wagon Stage? (KA)
9-5 -98 2.3t Sedan Stage1 (Nappe) (KA)
900 -92 2.1 3D combi coupé (HA)
Entiset:
1 x 99, 1 x 9000, 2 x OG9-5, 3 x OG9-3, 1 x NG9-3
b20
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: To Maalis 23, 2006 11:38

Re: Tech 2 china

Viesti Kirjoittaja b20 »

Onko kokemuksia Tech2WIn + Mongoose kaapelista 9-5 (OG) kanssa. Tech2Win avaa tech II ikkunan ja valitsee Mongoose GM kaapelin. Mutta yhteys ei toimi autoon. Tarvike kaapelissa on muutos (2 lisäjohtoa), jotta toimisi Saabin kanssa. Netin mukaan tuo pitäisi toimia (ainakin NG 9-3) mutta 9-5:sta ei löydy juuri tietoa. Vai pitääkö hankkia alkuperäinen MonGoose GM II adapteri (aika hintava). Nykyinen IcarSoft V3 laite toimii Saabin eri lohkojen kanssa moitteetta mutta se on aika rajoittunut (lähinnä vikakoodin lukija)
Vastaa Viestiin