Onko Haisussa eri vaatimukset, kuin Hiluxissa? Siihen laatikoihin öljyksi kelpaa GL-4 taiGL-5, 75W-90. Hiluxissa kun on periä ja laatikoita kaksin kappalein, käytän synteettistä, mihin saa. Takaperän LS-öljy on perinteistä, ja vaihtuu vuosittain.IC1970 kirjoitti: ↑Pe Marras 22, 2024 17:44Kävin tänään ohimennen kysymässä öljynvaihtoliikkeessä, että onnistuuko Hiaceen vaihteistoöljyn vaihto per heti. Muuten kyllä, mutta ei ollut tarpeeksi juuri tuota perus GL-4 öljyä, maanantaina tulee lisää. Silloin uusi yritys iltapäivällä. Tämä operaatio on osoittautunut liki mahdottomaksi, ehkä ensi kerralla ostan öljyt kotiin ja teen itse...
Tästä tulee kyllä mielenkiintoinen talvi, mä olen jotakuinkin hajalla juuri niistä paikoista, mitkä rasittuu lumitöissä. Onneksi tossa on kaksi raavasta poikaa säännöllisen epäsäännöllisesti saatavilla, jos menee vaikeaksi.
Länsirannikollekin taas lunta siunaantui, ja heti ensimmäisellä kerralla riittävästi. Avantissa ei ole vielä edes ketjuja alla, mutta ei ongelmia. 170 metriä omaa tietä ja pihat puhtaat. Valtatiellä en ole vielä yhtään auraa nähnyt, mutta joskus aamulla yksi lienee ajanut suuntaansa ja hoitanut ELY:n suolastandardin levityksen, koska lumi on likaista ja puuroutuu niljakkaaksi sohjoksi. Kauppareissulla jono eteni 40-50 nopeudella ja uhriluku kasvaa. Koskahan ammattiliikenne lyö hanskat naulaan, vai onko kansa ruoskittu jo puolustuskyvyttömäksi? No, onneksi saadaan uusia kameroita muutamalla miljoonalla turvallisuutta takaamaan.
No, kalusto kelin mukaan ( Hilux, Saab, Volvo