
toin kerran mb kin ja vaikka oli 5x kalliimpi kuin tonnari oli huonompi ajaa siinä 160-210 välissä varsinkin kaarteissa
Toki ne oli jo silloin ~20 vuotta vanhoja. Aika kuluu yllättävän nopeasti.
Se on oikeastaan aika hyvää suunnittelua. Xenonivirittäjäähän siinä kanittaa se, että kun pistää pitkät päälle, pudottaa tonnari lähivalojen kirkkautta alentamalla niiden jännitettä. Kuljettajan näkemisen kannalta se on ihan pirun nerokasta, kun kirkas lähivaloalue ei tuollei toteutettuna häiritse ptikillä, kuten monessa muussa merkissä tapahtuu. Vaikka tämä on ihmissilmälle hyvä, niin xenonit ei siitä tosiaan ihmeemmin välitä, mutta tonnari onkin suunniteltu kuljettajalle eikä valovirittäjälle.turkkaki kirjoitti: ↑To Huhti 03, 2025 16:27- Tämä nyt ei ole varsinaisesti vika, mutta aika säästeliästä suunnittelua, on matalakeulatonnareiden valojen ohjaus. Alunperin H4 lampulle tehty sähköboksi ja releistys on vaan purkkaviritelty ylimääräisen releen kanssa toimimaan H1+H1 setupissa. Noh, ei tosiaan vika, mutta ne jotka on joskus ksenoneita asennelleet tuntee ongelman.
Nyt tuli kyllä ”tietoa”…aero kirjoitti: ↑To Huhti 03, 2025 20:16Se on oikeastaan aika hyvää suunnittelua. Xenonivirittäjäähän siinä kanittaa se, että kun pistää pitkät päälle, pudottaa tonnari lähivalojen kirkkautta alentamalla niiden jännitettä. Kuljettajan näkemisen kannalta se on ihan pirun nerokasta, kun kirkas lähivaloalue ei tuollei toteutettuna häiritse ptikillä, kuten monessa muussa merkissä tapahtuu. Vaikka tämä on ihmissilmälle hyvä, niin xenonit ei siitä tosiaan ihmeemmin välitä, mutta tonnari onkin suunniteltu kuljettajalle eikä valovirittäjälle.
Onhan siinä.
Aika jännä, kun ei löydy sähkökaaviosta... voi toki olla, että on ollut vain jossain tietyissä markkinoissa, ja siksi ei löydy.
Joo, saman vastuksen kautta menee myös silloin.