Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24610
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Ei ole ollut tarve ranettaa. Sekin korjauspala kuupan tuulilasin karmiin jäi hyllyyn ..heh
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa


Pikkuisen edistynyt taas
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Tuleeko täsmälattiaa varaosa autosta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Kyllä tulee. Siinä samassa siirtyy takakäsijarru kilkkeet tähän koppaan
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Lakkoilijalla on hyvin aikaa viikollakin puuhailla. Sama käsittely toiselle kyljelle, jonka jälkeen ajattelin vaihtaa koko lattian tuon happaman tilalle. Vetaritunnelien sekä pyöränkaarien korjauspaloja selvitellään. Kevään korvilla menee hiekkapuhallukseen. On sitten mukavampi kun ei tarvii koko autoo putsata teräsharjalla hitsuuta varten. Hitsailen pätkiä sinne tänne että pysyy läjässä

Tekniikaksi tähän himoitsen 8v pikkuviripannua automaatti toosalla. Ostin pari kolme vuotta sitten purkaamolta muutaman laatikon, joista kolme vaikutti hyviltä. Täysi läpikäynti täytyy tehdä, ja kytkimiin suunnittelin molempiin lisääväni levyparin. 8v turbon laatikkoa ostattelen foorumilaiselta hieman pitemmän välityksen toivossa.
Ilmastointiakin on speksailtu(pihassa olevasta luovuttajaautosta) ja näin ollen välijäähdytin tulee vakiopaikkaansa. Vakiota järeämpi jäähdytin tulee tehdä sekä ilmanohjausta jäähdyttäjälle pitää parantaa.


Tekniikaksi tähän himoitsen 8v pikkuviripannua automaatti toosalla. Ostin pari kolme vuotta sitten purkaamolta muutaman laatikon, joista kolme vaikutti hyviltä. Täysi läpikäynti täytyy tehdä, ja kytkimiin suunnittelin molempiin lisääväni levyparin. 8v turbon laatikkoa ostattelen foorumilaiselta hieman pitemmän välityksen toivossa.
Ilmastointiakin on speksailtu(pihassa olevasta luovuttajaautosta) ja näin ollen välijäähdytin tulee vakiopaikkaansa. Vakiota järeämpi jäähdytin tulee tehdä sekä ilmanohjausta jäähdyttäjälle pitää parantaa.
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Turbo automaatissa taisi olla valmiiksi 5 levyparia ja vaparissa 4 jos en ihan väärin muista. Siitä se etenee 

Saab 900 i8 lasikattoluukulla -90. Saab 900 Turbo 8 sedan -87 Saab 99 -84 Saabismia suvussa paljon, Perhepiirissä kymmeniä saabeja. Jäsen #8722 Tarkoitus entisöidä ja Pelastaa saabeja, ei särkeä. Tech 2/YV
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Juu näin on. Takarummussa on vain välilevy jonka poistamalla saa mahtumaan sen viidennen parin. Mulla oli suunnitelma lisätä siihen lisäksi vielä yksi pari.
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Laitetaas tääki näytille tänne. Kuvissa aika törkyinen.

Tätä olis tarkoitus hieroa lisää kun haen talvisäilöstä. Viimetalvena tuli tähän kunnostettua alusta täysin, ja kierrejouset korvasin ilmajousilla. Konehuone tuli maalattua ja jotain muutakin varmaan mitä ei tule nyt mieleen.
Uus moottorin kellari tähän on rakenteilla parhaillaan. Parhaillaan pellin alla kutkuttaa perus turbon kellari pikkusen piristetyllä t7 kannella, isolla hyrrällä ja nykyaikaisella ruiskulla.

Ajattelin tuossa olevan kellarin joka on täysin kunnostettu uusilla osilla viime keväänä, laittaa tuohon ruosterojektiin.

Tätä olis tarkoitus hieroa lisää kun haen talvisäilöstä. Viimetalvena tuli tähän kunnostettua alusta täysin, ja kierrejouset korvasin ilmajousilla. Konehuone tuli maalattua ja jotain muutakin varmaan mitä ei tule nyt mieleen.
Uus moottorin kellari tähän on rakenteilla parhaillaan. Parhaillaan pellin alla kutkuttaa perus turbon kellari pikkusen piristetyllä t7 kannella, isolla hyrrällä ja nykyaikaisella ruiskulla.

Ajattelin tuossa olevan kellarin joka on täysin kunnostettu uusilla osilla viime keväänä, laittaa tuohon ruosterojektiin.
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Ai hemmetti, että on komea satku!
Ja musta on vaan paras väri.
Ehdottomasti kattavampaa esittelyä jossain vaiheessa!

Ehdottomasti kattavampaa esittelyä jossain vaiheessa!
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
jos on aikaa kun on lakossa nin eiks samalla kykkäämisellä vedä saumat kiinni jo nyt niin hiekkapuhalluksessa hommat eteen siistimmin
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
On sen verran iso talkoo tuo harjalla hinkuttaminen etten jaksa. Puhaltamalla lähtee kaikki(paitti bitumi jotka pitää kyllä käsin kaapia) ja on mukava hitsata puhtaaseen peltiin. Auto kestää kasassa kyllä
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Issue vissiin se puhallus/raot
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Projekti jatkuu. Hiukan viivästynyt tekeminen kun työn kesäpyssyn laatikon kanssa on speksailtu sekä vanteita muunnettu. Viikolla saatan laittaa täsmälattian paikkaansa.


-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
Sinne se meni niinkun se olis sinne tarkotettu. Nyt vaan tuo etureuna leikata suoraksi ja heppailla kiinni. Ja takareunaan pikku täytepala


-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Re: Satkujen elvytystä isossa mittakaavassa
On ne vaan synkän näköisiä tuossa vaiheessa. Pala kerrassaan kuitenkin valmistuvat, kunhan vain jaksaa tehdä loppuun asti. Sitkeyttä, suunnitelmallisuutta ja vähän päättävisyyttä, niin tuhannen työtunnin päästä alkaa jo näyttämään paremmalta.
Janne
Janne