
Jarrut kitisevät
Jarrut kitisevät
Minkävuoksi aeron tuliterät jarrut alkoivat kitisemään, remontti on tehty huolella ja motonetin osia käyttäen, muistaakseni palatkin olivat Feredon valmistamat ei ihan ok merkki???? Jarrut toimivat upeasti mutta tänään alkoivat pitämään kovaa kitinää 

Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Huhti 01, 2005 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Jarrut kitisevät
Ostin taannoin jarrurempan yhteydessä taakse uudet ferodot, kitisivät niin kauan, tuhansia kilometrejä, että kyllästyin ja vaihdoin takasin vanhat saabin orkkikset, ne on siinä vieläkin... en osta sinne enää ferodoita.ng900aero kirjoitti:Minkävuoksi aeron tuliterät jarrut alkoivat kitisemään, remontti on tehty huolella ja motonetin osia käyttäen, muistaakseni palatkin olivat Foredon valmistamat ei ihan ok merkki???? Jarrut toimivat upeasti mutta tänään alkoivat pitämään kovaa kitinää
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Täytyy kokeilla vaikka pesua tms, nuo Ferodot vaihdoin faijankin ng900:aan ja appiukon CS-tonttuun eikä kummassakaan kitise
Eivät voi olla noin huonot, itse asiassa jarrutuntuma on todella hyvä eivätkä sotke vannetta kuten alkuperäiset, joskin aika loppuunkuluneet palat. Kumma juttu, nuo on olleet mulla varastossa kyllä jo 1.5 vuotta ennen asennusta mutta eivät kait voi mennä miksikään paketissaan
Vinkuna alkoin noin 1000km jarrurempan jälkeen.


Vinkuna alkoin noin 1000km jarrurempan jälkeen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Noissa Ferodoissa oli jotkin massan näköiset pinnat ulkopuolella, enkä ainakaan nähnyt mitään repäistävää pintaa siinä, eli siis ei ainakaan mitään liimaa ollut alla, josko tuo massa sitten ajan mittaan kiinnittyisi satulaan jotenkin
Täytyy koettaa tehdä muutamia voimakkaita jarrutuksia ja katsoa josko ongelma poistuisi, nykyisellään aika sietämättömät kun kuulee yli puolen kilomnetrin päästä koska vaimo saapuu kotiin (joka on sinänsä ihan ok asia mutta vähempikin meteli riittäisi) 


Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
1kk sitten:
Uusin itselleni kuukausi sitten NG900 -94:seen taakse uudet Brembron peruslevyt, ferodon "target" (kitkakerroin 0.39) palat
http://www.koivunen.fi/fero.htm
sekä motonetin "asennussarjan" jotka toimi muutaman viikon ok, mutta sitten alkoi kitinä takajarruista. otin jarrut auki ja motonetin (yhdestä pellinpalasta tehty) ristikkojousi oli katkennut. Siis yksi sakara poikki ja toiselta puolelta lähes sama juttu, kun yksi jäi käteen irrottaessa paloja. karhensin hiukka paloja ja laitoin (laakkoselta haetut) Aten omat jouset (jotka tehty 2 jousesta niittaamalla). Kitinä lakkasi taas muutamaksi sadaksi kilometriksi.
Kitinää jatkunut siis taas muutaman viikon.
Eilen:
Vaihdoin eilen eteen uudet levyt ja kaikkialle (siis taakse myös) Ferodon DS2500 (racing) palat (Kitkakerroin 0.50).
http://www.ferodoracing.com/prodotti.asp
"original" jousi oli ehjä mutta kitinä takaa jatkuu jarruttaessa, jos nopeus alle 70km/h. Jarrut muuten on kyllä tehokkaat. Tietty kuumenee varsin nopeasti..
Huomenna:
Seuraavaksi kokeilen karhentaa hiukka levyn pintaa, josko siihen olisi lasitunut varastorasvan rippeitä tms. Poistin kyllä ne ennen asennusta, mutta muut osat on jo vaihdettu...
Muita Ideoita?
Hook
Uusin itselleni kuukausi sitten NG900 -94:seen taakse uudet Brembron peruslevyt, ferodon "target" (kitkakerroin 0.39) palat
http://www.koivunen.fi/fero.htm
sekä motonetin "asennussarjan" jotka toimi muutaman viikon ok, mutta sitten alkoi kitinä takajarruista. otin jarrut auki ja motonetin (yhdestä pellinpalasta tehty) ristikkojousi oli katkennut. Siis yksi sakara poikki ja toiselta puolelta lähes sama juttu, kun yksi jäi käteen irrottaessa paloja. karhensin hiukka paloja ja laitoin (laakkoselta haetut) Aten omat jouset (jotka tehty 2 jousesta niittaamalla). Kitinä lakkasi taas muutamaksi sadaksi kilometriksi.
Kitinää jatkunut siis taas muutaman viikon.
Eilen:
Vaihdoin eilen eteen uudet levyt ja kaikkialle (siis taakse myös) Ferodon DS2500 (racing) palat (Kitkakerroin 0.50).
http://www.ferodoracing.com/prodotti.asp
"original" jousi oli ehjä mutta kitinä takaa jatkuu jarruttaessa, jos nopeus alle 70km/h. Jarrut muuten on kyllä tehokkaat. Tietty kuumenee varsin nopeasti..

Huomenna:
Seuraavaksi kokeilen karhentaa hiukka levyn pintaa, josko siihen olisi lasitunut varastorasvan rippeitä tms. Poistin kyllä ne ennen asennusta, mutta muut osat on jo vaihdettu...
Muita Ideoita?
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Eivät nuo nyt ihan **skat ole, jarruvoima on hyvä ja -tuntuma, eivät sotke, eivätkä kuumene (ajelen kylläkin rauhallisesti). Levyistä tuo homma ei voi olla kiinni, ei noihin levyihin ole tullut vielä minkäänlaista merkkiä kulumisesta. Jos noiden sitten vaan kuuluukin kitistä
Tuli mieleen että jarrua ilmatessa pääsi jarrunestettä toisen levyn/palojen päälle, ja kitinä tulee juuri siltä puolen, oliskohan pilannut palat tms?

Tuli mieleen että jarrua ilmatessa pääsi jarrunestettä toisen levyn/palojen päälle, ja kitinä tulee juuri siltä puolen, oliskohan pilannut palat tms?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 675
- Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
- Paikkakunta: Kronoby
- Viesti:
Ferodot itelläki takana kun tuli kesällä kiire vaihtaa palat niin motonetistä tilaukseen.
Kattelin että ferodot, kuulostaapi hyvältä
No nyt on pikkuhiljaa vähentyny kitinä, mutta jos pikkasen edes jarrut lämpiää niin voi että sitä ääntä mitä niistä lähtee.
Kattelin että ferodot, kuulostaapi hyvältä

No nyt on pikkuhiljaa vähentyny kitinä, mutta jos pikkasen edes jarrut lämpiää niin voi että sitä ääntä mitä niistä lähtee.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Kysymyksessä uudet levyt ja uudet palat, kitinää ei ollut ensimmäisen 1000km:n aikana, alkoi sen jälkeen.peinu kirjoitti:No ne jarrut kitisee sen takia kun uudet palat kuluvat sopiviksi levyihin. Kestää hetken aikaa, että palat muovautuu ja "asettuu"
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98