Jarrut kitisevät

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Jarrut kitisevät

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Minkävuoksi aeron tuliterät jarrut alkoivat kitisemään, remontti on tehty huolella ja motonetin osia käyttäen, muistaakseni palatkin olivat Feredon valmistamat ei ihan ok merkki???? Jarrut toimivat upeasti mutta tänään alkoivat pitämään kovaa kitinää :evil:
Viimeksi muokannut ng900aero, Pe Huhti 01, 2005 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jarrut kitisevät

Viesti Kirjoittaja NG900T »

ng900aero kirjoitti:Minkävuoksi aeron tuliterät jarrut alkoivat kitisemään, remontti on tehty huolella ja motonetin osia käyttäen, muistaakseni palatkin olivat Foredon valmistamat ei ihan ok merkki???? Jarrut toimivat upeasti mutta tänään alkoivat pitämään kovaa kitinää :evil:
Ostin taannoin jarrurempan yhteydessä taakse uudet ferodot, kitisivät niin kauan, tuhansia kilometrejä, että kyllästyin ja vaihdoin takasin vanhat saabin orkkikset, ne on siinä vieläkin... en osta sinne enää ferodoita.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Mulla kitisi kanssa melkein heti jarrupalojen vaihdon jälkeen. Painepesurilla suihkin hieman jarruihin niin johan hiljeni ja ei ole sen jälkeen enää vinkunut. Jotain p*skaa siellä varmaan oli :roll:
Saab 9³
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Täytyy kokeilla vaikka pesua tms, nuo Ferodot vaihdoin faijankin ng900:aan ja appiukon CS-tonttuun eikä kummassakaan kitise :?: Eivät voi olla noin huonot, itse asiassa jarrutuntuma on todella hyvä eivätkä sotke vannetta kuten alkuperäiset, joskin aika loppuunkuluneet palat. Kumma juttu, nuo on olleet mulla varastossa kyllä jo 1.5 vuotta ennen asennusta mutta eivät kait voi mennä miksikään paketissaan :?:
Vinkuna alkoin noin 1000km jarrurempan jälkeen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Ulommaiset etupalat pitaisi olla ohjeen mukaan liimattu kiinni satulaan, mulla ei ole ja vikisee. Edelliset oli liimattu ei kitissy. Nyt on ferodot.
9-3.1972
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Noissa Ferodoissa oli jotkin massan näköiset pinnat ulkopuolella, enkä ainakaan nähnyt mitään repäistävää pintaa siinä, eli siis ei ainakaan mitään liimaa ollut alla, josko tuo massa sitten ajan mittaan kiinnittyisi satulaan jotenkin :?: Täytyy koettaa tehdä muutamia voimakkaita jarrutuksia ja katsoa josko ongelma poistuisi, nykyisellään aika sietämättömät kun kuulee yli puolen kilomnetrin päästä koska vaimo saapuu kotiin (joka on sinänsä ihan ok asia mutta vähempikin meteli riittäisi) :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

1kk sitten:
Uusin itselleni kuukausi sitten NG900 -94:seen taakse uudet Brembron peruslevyt, ferodon "target" (kitkakerroin 0.39) palat
http://www.koivunen.fi/fero.htm
sekä motonetin "asennussarjan" jotka toimi muutaman viikon ok, mutta sitten alkoi kitinä takajarruista. otin jarrut auki ja motonetin (yhdestä pellinpalasta tehty) ristikkojousi oli katkennut. Siis yksi sakara poikki ja toiselta puolelta lähes sama juttu, kun yksi jäi käteen irrottaessa paloja. karhensin hiukka paloja ja laitoin (laakkoselta haetut) Aten omat jouset (jotka tehty 2 jousesta niittaamalla). Kitinä lakkasi taas muutamaksi sadaksi kilometriksi.
Kitinää jatkunut siis taas muutaman viikon.


Eilen:
Vaihdoin eilen eteen uudet levyt ja kaikkialle (siis taakse myös) Ferodon DS2500 (racing) palat (Kitkakerroin 0.50).
http://www.ferodoracing.com/prodotti.asp
"original" jousi oli ehjä mutta kitinä takaa jatkuu jarruttaessa, jos nopeus alle 70km/h. Jarrut muuten on kyllä tehokkaat. Tietty kuumenee varsin nopeasti.. :?

Huomenna:
Seuraavaksi kokeilen karhentaa hiukka levyn pintaa, josko siihen olisi lasitunut varastorasvan rippeitä tms. Poistin kyllä ne ennen asennusta, mutta muut osat on jo vaihdettu...

Muita Ideoita?

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Eli näin monta ferodoa ysisatasessa takapaloina ja todennäköisesti muillakin mallia target, ja kitisee. Ferodo targetit on siis paskat.

Mulla on kitisevien ferodoiden jälkeen taas orkkispalat, ei liimattu, ei kitise.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eivät nuo nyt ihan **skat ole, jarruvoima on hyvä ja -tuntuma, eivät sotke, eivätkä kuumene (ajelen kylläkin rauhallisesti). Levyistä tuo homma ei voi olla kiinni, ei noihin levyihin ole tullut vielä minkäänlaista merkkiä kulumisesta. Jos noiden sitten vaan kuuluukin kitistä :D
Tuli mieleen että jarrua ilmatessa pääsi jarrunestettä toisen levyn/palojen päälle, ja kitinä tulee juuri siltä puolen, oliskohan pilannut palat tms?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Ferodot itelläki takana kun tuli kesällä kiire vaihtaa palat niin motonetistä tilaukseen.
Kattelin että ferodot, kuulostaapi hyvältä :wink:

No nyt on pikkuhiljaa vähentyny kitinä, mutta jos pikkasen edes jarrut lämpiää niin voi että sitä ääntä mitä niistä lähtee.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
DyhWe
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 02:31
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Eikös noissa levyissä ole joku rasva/öljy pinnassa ja nehän pitäs pestä pois että voiskohan tosta johtuu kitinä.
900 S -90
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

No ne jarrut kitisee sen takia kun uudet palat kuluvat sopiviksi levyihin. Kestää hetken aikaa, että palat muovautuu ja "asettuu"

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

peinu kirjoitti:No ne jarrut kitisee sen takia kun uudet palat kuluvat sopiviksi levyihin. Kestää hetken aikaa, että palat muovautuu ja "asettuu"
Kysymyksessä uudet levyt ja uudet palat, kitinää ei ollut ensimmäisen 1000km:n aikana, alkoi sen jälkeen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse olen ainakin saanut noita jarruja hiljaisemmiksi, laittamalla kuparitahnaa liukutappeihin ja palojen korviin sekä muihin liikkuviin väleihin. Pian näkee miten nuo Aeron jarrut orkkis paloilla ja levyillä toimii ja ovatko hiljaa :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

ng900aero kirjoitti:
peinu kirjoitti:No ne jarrut kitisee sen takia kun uudet palat kuluvat sopiviksi levyihin. Kestää hetken aikaa, että palat muovautuu ja "asettuu"
Kysymyksessä uudet levyt ja uudet palat, kitinää ei ollut ensimmäisen 1000km:n aikana, alkoi sen jälkeen.
Sama juttu mulla.
9-3.1972
Vastaa Viestiin