Kylmänä nykii
Re: Kylmänä nykii
Katsoin halpis testerillä ja kaikki arvot on oikean arvon sisällä, loppupäätelmä kuitenkin on että
O2B1S1 (V) = 0,435 on vähän alle ja antaa "laiha seos" herjan. Oikea arvo on tasan 0,45 V.
Korjaamolla kävis sama juttu, kaikki anturit vaihtoon ja sitten katottais tulosta, joka voi olla mikä vaan.
Testailun kanssa tulis kurja lasku, kun itekin voi vaihtaa anturi kerrallaan.
Muutaman tonnin autoon ei vaan kaikkee kannata tehdä.
O2B1S1 (V) = 0,435 on vähän alle ja antaa "laiha seos" herjan. Oikea arvo on tasan 0,45 V.
Korjaamolla kävis sama juttu, kaikki anturit vaihtoon ja sitten katottais tulosta, joka voi olla mikä vaan.
Testailun kanssa tulis kurja lasku, kun itekin voi vaihtaa anturi kerrallaan.
Muutaman tonnin autoon ei vaan kaikkee kannata tehdä.
Re: Kylmänä nykii
Tämä onkii hyviin sanottu. Jos muutaman sadan tonnin maksava auto toimii sillöintällöin hyviin ja sillöintällöin ei siteen tää on aihe vi......ksi.

Mutta edes muutaman tonnin autossa on hieman enempää kuin yksi anturi ja komponentit mitä vaikutavat polttoaine seokseen / sytytykseen . Ja hyvä SAAB asentaja tiedä mitä pitäis tarkistaa. Ja edes muutaman tonnin auto (


Re: Kylmänä nykii
Oisko katsottu bank1 sensor 2 arvoja.
Re: Kylmänä nykii
Lambda 1 arvo vaihtelee 0....1 Voltin välillä tasaisesti koko ajan. Keskiarvon pitäisi olla 0,45 V, jos kaikki ok.
Lambda 2 arvo taas vaihtelee hitaasti riippuen moottorin kuormituksesta. Se on yleensä 0,6...0,7 V välillä.
Lambda 2 arvo taas vaihtelee hitaasti riippuen moottorin kuormituksesta. Se on yleensä 0,6...0,7 V välillä.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Kylmänä nykii
Noiden oikeidenkin arvojen kaivelu oli työlästä.
Mutta nyt vian lähteillä ollaan ja jotain tehdään.
Mutta nyt vian lähteillä ollaan ja jotain tehdään.
Re: Kylmänä nykii
Tarkennus; noin 1 tonnin auto. Jolla on 200 000 € auto, on tämä foorumi väärä paikka.I-Vaari kirjoitti: ↑Pe Huhti 18, 2025 18:59Tämä onkii hyviin sanottu. Jos muutaman sadan tonnin maksava auto toimii sillöintällöin hyviin ja sillöintällöin ei siteen tää on aihe vi......ksi.![]()
Mutta edes muutaman tonnin autossa on hieman enempää kuin yksi anturi ja komponentit mitä vaikutavat polttoaine seokseen / sytytykseen . Ja hyvä SAAB asentaja tiedä mitä pitäis tarkistaa. Ja edes muutaman tonnin auto () voi toimia moitetomasti.
![]()
Jolla oikeesti on 200 000 € auto, ei varmasti näitä sivuja lue, lukee varmasti ihan muuta.
Re: Kylmänä nykii
Missä näkyy lasketun 0.45v keskiarvon?
Torquella vilkasin eikä siinä näy, 1. vispaa tuon ~0-1v ja 2.pyörii ~0.45v:ssa tyhjäkäynnillä.
Graaffisena ei näy poikkeamia käppyrässä.
Re: Kylmänä nykii
0.435 tuli näytöön 30 km jälkeen kun pysähdyin ja annoin moottori käydä, eli laiha seos. Ohjearvo on 0.45.
Re: Kylmänä nykii
Tämä Saabien nykimisjuttu on niin yleinen, että varmaan tehdas tiesi sen alusta asti, tehtaan kannatti olla hiljaa, kun isot kulut systeemien muuttamiseksi olisi tiedossa.
Näillä sivuilla ei mitään ratkaisua nykimisiin taida olla.
Korjaamoiden ratkaisu on, ettei vika ilmoituksia ole, joten ei vikaa, tarkastusmaksu 150 €, kiitos.
Korjaamon tuottavin homma, rahaa kilisee ja näpit säilyy puhtaana.
Näillä sivuilla ei mitään ratkaisua nykimisiin taida olla.
Korjaamoiden ratkaisu on, ettei vika ilmoituksia ole, joten ei vikaa, tarkastusmaksu 150 €, kiitos.
Korjaamon tuottavin homma, rahaa kilisee ja näpit säilyy puhtaana.
Re: Kylmänä nykii
Hakemalla: Kylmänä nykii, löytyy vastauksia.
Re: Kylmänä nykii
Sieltä löytyy turhaa tietoa , mutta riittääpä turhaa näpertämistä
Re: Kylmänä nykii
Siis näissä 9-3:ssako? Mun 9-3 1.8t ei nykinyt kilometrien 118-300t välillä kuin kerran viallisen kaasuläpän takia. Sen sijaan 8-venttiilinen OG900i vm 1990 nyki kyllä kylmänä ja kuumana välillä vähän, välillä vähän enemmän.petrosaab kirjoitti: ↑Su Huhti 20, 2025 14:12Tämä Saabien nykimisjuttu on niin yleinen, että varmaan tehdas tiesi sen alusta asti, tehtaan kannatti olla hiljaa, kun isot kulut systeemien muuttamiseksi olisi tiedossa.
Näillä sivuilla ei mitään ratkaisua nykimisiin taida olla.
Korjaamoiden ratkaisu on, ettei vika ilmoituksia ole, joten ei vikaa, tarkastusmaksu 150 €, kiitos.
Korjaamon tuottavin homma, rahaa kilisee ja näpit säilyy puhtaana.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Kylmänä nykii
Niin, pääset asiasta käsitykseen, kun luet alusta asti
Re: Kylmänä nykii
Jos jollakin nykii eikä heti ja helposti löydy vikaa, niin se ei tarkoita, että kaikki ng9-3:t nykii

Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)