Vaimolle 9-3 huutokaupat comista
Re: Vaimolle 9-3 huutokaupat comista
Lämppärinmoottori tai sen suojaus raitisilmasuodattimella on toteutukseltaan vähän kökkö.
Akvaariokotelosta kun vedenpoisto tutti menee tukkoon roskasta tunkee vedet sisälle, puhdista toi tutti säännöllisesti.
Suodattimen päälle kuuluu muovisuoja joka suojaa sadeveden pääsy suoraan suodattimen päälle jota valuu ikkunan ja akvaariokotelon välistä ja siitä vänkärin jalkatilaan.
Ton voi tehdä ite leikkaamalla muovista lipan ja suodattimenkotelosta on tod.näk.lukitukset poikki ja ite laittanu siihen rst tikkilangasta poikkituen suodatinkoteloon joka pitää ja painaa suodatinta pohjaan.
Scandixilla on tota muovia hyllyssä ja osanumeron saa online EPC:stä.
Raitisilmasuodatinkotelon tiivistys vuotaa myös ja sen korjaukseen löytyy videoita.
https://youtu.be/0qGjTHZ84OQ?si=U4FXstb5WkKLaC2I
https://webautocats.com/epc/saab/
https://youtu.be/NcennoeNCQk?si=oeyuWsxL_e04peKZ
Akvaariokotelosta kun vedenpoisto tutti menee tukkoon roskasta tunkee vedet sisälle, puhdista toi tutti säännöllisesti.
Suodattimen päälle kuuluu muovisuoja joka suojaa sadeveden pääsy suoraan suodattimen päälle jota valuu ikkunan ja akvaariokotelon välistä ja siitä vänkärin jalkatilaan.
Ton voi tehdä ite leikkaamalla muovista lipan ja suodattimenkotelosta on tod.näk.lukitukset poikki ja ite laittanu siihen rst tikkilangasta poikkituen suodatinkoteloon joka pitää ja painaa suodatinta pohjaan.
Scandixilla on tota muovia hyllyssä ja osanumeron saa online EPC:stä.
Raitisilmasuodatinkotelon tiivistys vuotaa myös ja sen korjaukseen löytyy videoita.
https://youtu.be/0qGjTHZ84OQ?si=U4FXstb5WkKLaC2I
https://webautocats.com/epc/saab/
https://youtu.be/NcennoeNCQk?si=oeyuWsxL_e04peKZ
Re: Vaimolle 9-3 huutokaupat comista
En tietenkään klikannut. Luin vaan vastaantulevaa informaatiota täällä ja uskoin kirjoitettua tekstiä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Vaimolle 9-3 huutokaupat comista
Monikossa kirjoitti: ↑Pe Kesä 20, 2025 06:47Lämppärinmoottori tai sen suojaus raitisilmasuodattimella on toteutukseltaan vähän kökkö.
Akvaariokotelosta kun vedenpoisto tutti menee tukkoon roskasta tunkee vedet sisälle, puhdista toi tutti säännöllisesti.
Suodattimen päälle kuuluu muovisuoja joka suojaa sadeveden pääsy suoraan suodattimen päälle jota valuu ikkunan ja akvaariokotelon välistä ja siitä vänkärin jalkatilaan.
Ton voi tehdä ite leikkaamalla muovista lipan ja suodattimenkotelosta on tod.näk.lukitukset poikki ja ite laittanu siihen rst tikkilangasta poikkituen suodatinkoteloon joka pitää ja painaa suodatinta pohjaan.
Scandixilla on tota muovia hyllyssä ja osanumeron saa online EPC:stä.
Raitisilmasuodatinkotelon tiivistys vuotaa myös ja sen korjaukseen löytyy videoita.
https://youtu.be/0qGjTHZ84OQ?si=U4FXstb5WkKLaC2I
https://webautocats.com/epc/saab/
https://youtu.be/NcennoeNCQk?si=oeyuWsxL_e04peKZ
No jopa on kyllä erittäin kökösti suunniteltu, täytyypä tuokin katsoa miltä siellä näyttää, katselin nuo videot äsken niin melko varmasti on tiiviste pettänyt ja vuotanut vettä lämppärin moottorille ja nyt se oireilee kitisemällä. Kohta varmaan lakkaa kokonaan toimimasta, täytyy katsoa pystyykö kitinälle tekemään mitään, jos pystyis vaikka uittamaan akselin laakeriin sprayvaseliinia.
Vikalista rupeaa olemaan sellainen että se saa jäädä työpaikalle ja pikkuhiljaa remppailen sitä eteenpäin, ei kovin kalliita vikoja mutta vähän ärsyttäviä, kalliimpia nyt se jakopää remontti ja mahdollisesti etujarrutkin.
Onko sulla monikossa tiedossa onko jollain foorumilaisella ajoitustyökaluja b207e moottorille?
Ja jos aeromotorssilta tilaa jakopään osat niin mikähän niistä useista sarjoista on oikea + vesipumppu? Jakopään osista ei tingitä, ne tilataan laadukkaalta valmistajalta.
2005 9-5 2.0T Stage 2+
2007 9-3 SS 2.0t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2007 9-3 SS 2.0t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Vaimolle 9-3 huutokaupat comista
Alkuperäiset tilaan neo brothersilta ja tarvikkeet mistä sattuu hinnaltaan saamaan halvimmalla.
Tarvikkeissa on foorumillakin kuuluisksi tulleet nokkapyörien kiilalla olevat johon ei käytetä saabin nokkalukkoja mielellään ollenkaan eikä näitä satseja saisi saabiin asentaa sinne kuulumattomana jos haluaa jakopään kuulemma kohdalleen, väärin asennettuna vika on asentajassa tai sillä kuka antoi neuvon miten tehdä.
Pari autoa on pyörinyt väärillä osilla ilman ajoitustyökaluja asennettuna jo sen verran kauan, että se joka väittää vääriksi osiksi puhhuu p××××a.
Ilman kiiloja olevia tarvikesarjoja en ole käyttänyt kun olen katsonut, että sama minkä jakopäävalmistajan osia käyttää +300tkm ajetussa hajoo kori ennen seuraavan kerran kun on ajankohtainen vaihtaa ellei auton omistaja halua toisin.
Maksuasia säästääkö pari vuotta rahaa jakopäärempaan vai vaihtaako halvemman heti.
Mulla on nokkalukot jotka ostin netistä tooloutlet, työkalutukku tjms.liike en muista enää. E,L ja oisko R sarjoja.
Kiilattomilla nokkapyörillä olevaan oem tai tarvikesarjaan hommaa lukot, muuten ei tarvii kun tuntuu sulla olevan taitoa tehdä asioita itse ja tiedon etsiminen kiinnostaa.
Ohjeita löytyy videoineen oikein asennukseen tarvikepäällä täältä ellei niitä ole poistatettu ja muutenkin neuvo tarkistaa ketjunkiristimen lukkorenkaan/seikeri millä kukakin kutsuu jousivoima ennen asennusta.
Löysälle jääneenä tehtaalla tai itse uudelleen laitettuna nippuun jousivoima jää puuttumaan ja kiristimestä ampuu sisuksen ulos jonka seurauksena laahain hajoo ja ketju rallattaa.
Tarvikkeissa on foorumillakin kuuluisksi tulleet nokkapyörien kiilalla olevat johon ei käytetä saabin nokkalukkoja mielellään ollenkaan eikä näitä satseja saisi saabiin asentaa sinne kuulumattomana jos haluaa jakopään kuulemma kohdalleen, väärin asennettuna vika on asentajassa tai sillä kuka antoi neuvon miten tehdä.
Pari autoa on pyörinyt väärillä osilla ilman ajoitustyökaluja asennettuna jo sen verran kauan, että se joka väittää vääriksi osiksi puhhuu p××××a.
Ilman kiiloja olevia tarvikesarjoja en ole käyttänyt kun olen katsonut, että sama minkä jakopäävalmistajan osia käyttää +300tkm ajetussa hajoo kori ennen seuraavan kerran kun on ajankohtainen vaihtaa ellei auton omistaja halua toisin.
Maksuasia säästääkö pari vuotta rahaa jakopäärempaan vai vaihtaako halvemman heti.
Mulla on nokkalukot jotka ostin netistä tooloutlet, työkalutukku tjms.liike en muista enää. E,L ja oisko R sarjoja.
Kiilattomilla nokkapyörillä olevaan oem tai tarvikesarjaan hommaa lukot, muuten ei tarvii kun tuntuu sulla olevan taitoa tehdä asioita itse ja tiedon etsiminen kiinnostaa.
Ohjeita löytyy videoineen oikein asennukseen tarvikepäällä täältä ellei niitä ole poistatettu ja muutenkin neuvo tarkistaa ketjunkiristimen lukkorenkaan/seikeri millä kukakin kutsuu jousivoima ennen asennusta.
Löysälle jääneenä tehtaalla tai itse uudelleen laitettuna nippuun jousivoima jää puuttumaan ja kiristimestä ampuu sisuksen ulos jonka seurauksena laahain hajoo ja ketju rallattaa.
Re: Vaimolle 9-3 huutokaupat comista
Tietoa ja taitoa löytyy sen verran mitä saabien ylläpitämiseen tarvii, aikaa ei niinkäänMonikossa kirjoitti: ↑La Kesä 21, 2025 07:33Alkuperäiset tilaan neo brothersilta ja tarvikkeet mistä sattuu hinnaltaan saamaan halvimmalla.
Tarvikkeissa on foorumillakin kuuluisksi tulleet nokkapyörien kiilalla olevat johon ei käytetä saabin nokkalukkoja mielellään ollenkaan eikä näitä satseja saisi saabiin asentaa sinne kuulumattomana jos haluaa jakopään kuulemma kohdalleen, väärin asennettuna vika on asentajassa tai sillä kuka antoi neuvon miten tehdä.
Pari autoa on pyörinyt väärillä osilla ilman ajoitustyökaluja asennettuna jo sen verran kauan, että se joka väittää vääriksi osiksi puhhuu p××××a.
Ilman kiiloja olevia tarvikesarjoja en ole käyttänyt kun olen katsonut, että sama minkä jakopäävalmistajan osia käyttää +300tkm ajetussa hajoo kori ennen seuraavan kerran kun on ajankohtainen vaihtaa ellei auton omistaja halua toisin.
Maksuasia säästääkö pari vuotta rahaa jakopäärempaan vai vaihtaako halvemman heti.
Mulla on nokkalukot jotka ostin netistä tooloutlet, työkalutukku tjms.liike en muista enää. E,L ja oisko R sarjoja.
Kiilattomilla nokkapyörillä olevaan oem tai tarvikesarjaan hommaa lukot, muuten ei tarvii kun tuntuu sulla olevan taitoa tehdä asioita itse ja tiedon etsiminen kiinnostaa.
Ohjeita löytyy videoineen oikein asennukseen tarvikepäällä täältä ellei niitä ole poistatettu ja muutenkin neuvo tarkistaa ketjunkiristimen lukkorenkaan/seikeri millä kukakin kutsuu jousivoima ennen asennusta.
Löysälle jääneenä tehtaalla tai itse uudelleen laitettuna nippuun jousivoima jää puuttumaan ja kiristimestä ampuu sisuksen ulos jonka seurauksena laahain hajoo ja ketju rallattaa.

2005 9-5 2.0T Stage 2+
2007 9-3 SS 2.0t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2007 9-3 SS 2.0t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Vaimolle 9-3 huutokaupat comista
Itse ainakin olen joka kerta jakopäärempasda laittanut myös tasapainoakseleiden hilut uusiksi. Ensimmäinen osa joka kolkissa pettää on tasapainoketjun kiristin ja se heti perään rikkoo laahaimen.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Vaimolle 9-3 huutokaupat comista
Ng kolkkiin helpompi tehdä jakopää kuin femmaan ja tilaa enempi.
Kuulemma joissain tarvikesarjoissa on laahaimen voitelureikä valun ainaka menny tukkoon, pienellä poralla auki.
Jos femmaan menee ensikertalaisella kaks päivää tekee kolkkiin päivässä.
Erikoistyökaluja oikeestaan ei tarvii kun moniurahihnan löysyttämiseen, tarvii jatkovartta olikohan matalan 3/8 räikkäistukkaan.
Pesee moottorinpesuaineella tai jarrucleanerilla jakopääalueen rasvasta puhtaaksi ja puhaltaa paineilmalla irtoroskat vielä pois ennen purkua.
Painepesuria ei kiristimen rulliin yms, hajoo lian päästyä laakeriin.
Jos et laske öljyjä pois ja suojaat rätillä öljypohjan aukon jätä astia alle, kapilaarina tyhjentää rätin kautta öljyt lattialle yön aikaan.
Vesipumpun o-renkaat yhdysputkeen hommaa ennakkoon ne ei ole ainakaan niiden pumppujen mukana tullu mitä ite vaihtanut.
Öljypohja viimeisenä alas ja puhdistus sinne joka tapauksessa tippuvien roskien takia.
Kierrelukitetta ohjurien ruuvveihin, ilman löystyy ja tämäkin on makuasia.
Tekee kerralla kunnolla vaikka ylimitoitettuna niin voi myydessä antaa takuun, semmonen joka ei työlleen takuuta anna ei ole kovinkaan luotettava, oma mielipide.
Nokkien lukitussarjoja:
https://www.motonet.fi/tuote/bahco-be51 ... jeEALw_wcB
https://www.virtasenkauppa.fi/moottorin ... ools-50293
https://www.tooloutlet.fi/product/42182 ... urbo--9637
https://gm-tools.eu/3398,engine-timing- ... m-set.html
Tarkistettava moottorikoodi!
On olemassa värin merkattu täydellinensarja sis.B207 E/L/R tjms. muistaakseni keltainen, sininen ja oliko alumiini tai punainen.
Oem osanumerolla tais olla ebay mistä löysin enkä ostanut kun hintaa +200e, mutta näissä ebayn varovaisuutta jos tulee suoraan kiinasta.
Jonkun tunnetun eurooppalaisen jälleenmyyjän kautta ei ongelmaa.
Suoraan kiinasta tulevat ei brändimyyjät ovat kopion kopioita joiden asteet ei pidä kutiaan tai alumiinivalu on haurasta joka murtuu kiristäessä.
Sama koskee jos otat joltain ventovieraalta lukot lainaan mistä ne on ostettu, kiroo jälkeen päin kun ei natsaa lukot moottorikoodin tai ovat muuten valmistettu väärin.
Sitten jos ei jostain syystä rempan jälkeen jako ei ole kohdallaan niin tarkistaa moottorikoodi ja nokkien osanumero koneesta.
Nämä kun on kiertänyt vaikka kenellä ja jokainen omistaja on voinut vaihdattaa koko koneen tai kannen tehtaalta tulleen alkuperäisen tilalle.
Oem kone jos on B207E ja joku heittäny hajonneen kannen tilalle aeron kannen vuoskymmen sitten ja tekee rempan E:lukoilla nin eipä se toimi.
Kuulemma joissain tarvikesarjoissa on laahaimen voitelureikä valun ainaka menny tukkoon, pienellä poralla auki.
Jos femmaan menee ensikertalaisella kaks päivää tekee kolkkiin päivässä.
Erikoistyökaluja oikeestaan ei tarvii kun moniurahihnan löysyttämiseen, tarvii jatkovartta olikohan matalan 3/8 räikkäistukkaan.
Pesee moottorinpesuaineella tai jarrucleanerilla jakopääalueen rasvasta puhtaaksi ja puhaltaa paineilmalla irtoroskat vielä pois ennen purkua.
Painepesuria ei kiristimen rulliin yms, hajoo lian päästyä laakeriin.
Jos et laske öljyjä pois ja suojaat rätillä öljypohjan aukon jätä astia alle, kapilaarina tyhjentää rätin kautta öljyt lattialle yön aikaan.
Vesipumpun o-renkaat yhdysputkeen hommaa ennakkoon ne ei ole ainakaan niiden pumppujen mukana tullu mitä ite vaihtanut.
Öljypohja viimeisenä alas ja puhdistus sinne joka tapauksessa tippuvien roskien takia.
Kierrelukitetta ohjurien ruuvveihin, ilman löystyy ja tämäkin on makuasia.
Tekee kerralla kunnolla vaikka ylimitoitettuna niin voi myydessä antaa takuun, semmonen joka ei työlleen takuuta anna ei ole kovinkaan luotettava, oma mielipide.
Nokkien lukitussarjoja:
https://www.motonet.fi/tuote/bahco-be51 ... jeEALw_wcB
https://www.virtasenkauppa.fi/moottorin ... ools-50293
https://www.tooloutlet.fi/product/42182 ... urbo--9637
https://gm-tools.eu/3398,engine-timing- ... m-set.html
Tarkistettava moottorikoodi!
On olemassa värin merkattu täydellinensarja sis.B207 E/L/R tjms. muistaakseni keltainen, sininen ja oliko alumiini tai punainen.
Oem osanumerolla tais olla ebay mistä löysin enkä ostanut kun hintaa +200e, mutta näissä ebayn varovaisuutta jos tulee suoraan kiinasta.
Jonkun tunnetun eurooppalaisen jälleenmyyjän kautta ei ongelmaa.
Suoraan kiinasta tulevat ei brändimyyjät ovat kopion kopioita joiden asteet ei pidä kutiaan tai alumiinivalu on haurasta joka murtuu kiristäessä.
Sama koskee jos otat joltain ventovieraalta lukot lainaan mistä ne on ostettu, kiroo jälkeen päin kun ei natsaa lukot moottorikoodin tai ovat muuten valmistettu väärin.
Sitten jos ei jostain syystä rempan jälkeen jako ei ole kohdallaan niin tarkistaa moottorikoodi ja nokkien osanumero koneesta.
Nämä kun on kiertänyt vaikka kenellä ja jokainen omistaja on voinut vaihdattaa koko koneen tai kannen tehtaalta tulleen alkuperäisen tilalle.
Oem kone jos on B207E ja joku heittäny hajonneen kannen tilalle aeron kannen vuoskymmen sitten ja tekee rempan E:lukoilla nin eipä se toimi.
Re: Vaimolle 9-3 huutokaupat comista
Joo, se taitaa olla viisainta vaihtaa kaikki hilut kerralla kuin se että sitten kuukauden päästä ihmetellä kun rallattelee taas
2005 9-5 2.0T Stage 2+
2007 9-3 SS 2.0t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2007 9-3 SS 2.0t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Vaimolle 9-3 huutokaupat comista
Akku on uusittu viime lokakuussa, virtalukko toimii normaalisti.Pakari kirjoitti: ↑Ma Kesä 16, 2025 09:00Ensin katsoisin sen, että kun oven avaa niin piippaako auto niin kuin avaimet olisi jäänyt virtalukkoon vaikka avain ei ole virtalukossa. Jos piippaa, niin virtalukko on viallinen ja se purkaa akun.
Mitenkähän tuo on ylipäätään todettu että kuluttaa virtaa. Kolkkihan kuluttaa ennen kuin menee lepotilaan... Akku voi olla myös niin huono, että purkaa itseään sisäisesti tai se ettei kestä tuota "ei lepotilassa aikaa".
Joku kuitti löytyi jossa diagnoosin tulos oli että kuluttaa virtaa aaltomaisesti heijjaa 2A ja 0.2A välillä vuotpvirta. Kuulemma mahdollisesti jokin ohjainlaite viallinen/väylä vika, mutta ei oltu sulakkeita nypitty pois ja varmistuttu asiasta.
2005 9-5 2.0T Stage 2+
2007 9-3 SS 2.0t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2007 9-3 SS 2.0t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Vaimolle 9-3 huutokaupat comista
Monikossa kirjoitti: ↑La Kesä 21, 2025 11:16Ng kolkkiin helpompi tehdä jakopää kuin femmaan ja tilaa enempi.
Kuulemma joissain tarvikesarjoissa on laahaimen voitelureikä valun ainaka menny tukkoon, pienellä poralla auki.
Jos femmaan menee ensikertalaisella kaks päivää tekee kolkkiin päivässä.
Erikoistyökaluja oikeestaan ei tarvii kun moniurahihnan löysyttämiseen, tarvii jatkovartta olikohan matalan 3/8 räikkäistukkaan.
Pesee moottorinpesuaineella tai jarrucleanerilla jakopääalueen rasvasta puhtaaksi ja puhaltaa paineilmalla irtoroskat vielä pois ennen purkua.
Painepesuria ei kiristimen rulliin yms, hajoo lian päästyä laakeriin.
Jos et laske öljyjä pois ja suojaat rätillä öljypohjan aukon jätä astia alle, kapilaarina tyhjentää rätin kautta öljyt lattialle yön aikaan.
Vesipumpun o-renkaat yhdysputkeen hommaa ennakkoon ne ei ole ainakaan niiden pumppujen mukana tullu mitä ite vaihtanut.
Öljypohja viimeisenä alas ja puhdistus sinne joka tapauksessa tippuvien roskien takia.
Kierrelukitetta ohjurien ruuvveihin, ilman löystyy ja tämäkin on makuasia.
Tekee kerralla kunnolla vaikka ylimitoitettuna niin voi myydessä antaa takuun, semmonen joka ei työlleen takuuta anna ei ole kovinkaan luotettava, oma mielipide.
Nokkien lukitussarjoja:
https://www.motonet.fi/tuote/bahco-be51 ... jeEALw_wcB
https://www.virtasenkauppa.fi/moottorin ... ools-50293
https://www.tooloutlet.fi/product/42182 ... urbo--9637
https://gm-tools.eu/3398,engine-timing- ... m-set.html
Tarkistettava moottorikoodi!
On olemassa värin merkattu täydellinensarja sis.B207 E/L/R tjms. muistaakseni keltainen, sininen ja oliko alumiini tai punainen.
Oem osanumerolla tais olla ebay mistä löysin enkä ostanut kun hintaa +200e, mutta näissä ebayn varovaisuutta jos tulee suoraan kiinasta.
Jonkun tunnetun eurooppalaisen jälleenmyyjän kautta ei ongelmaa.
Suoraan kiinasta tulevat ei brändimyyjät ovat kopion kopioita joiden asteet ei pidä kutiaan tai alumiinivalu on haurasta joka murtuu kiristäessä.
Sama koskee jos otat joltain ventovieraalta lukot lainaan mistä ne on ostettu, kiroo jälkeen päin kun ei natsaa lukot moottorikoodin tai ovat muuten valmistettu väärin.
Sitten jos ei jostain syystä rempan jälkeen jako ei ole kohdallaan niin tarkistaa moottorikoodi ja nokkien osanumero koneesta.
Nämä kun on kiertänyt vaikka kenellä ja jokainen omistaja on voinut vaihdattaa koko koneen tai kannen tehtaalta tulleen alkuperäisen tilalle.
Oem kone jos on B207E ja joku heittäny hajonneen kannen tilalle aeron kannen vuoskymmen sitten ja tekee rempan E:lukoilla nin eipä se toimi.
Oma periaate nimenomaan että kerralla kuntoon ja niin hyvin kuin vain pystyy. Sillä periaatteella menty jo monta vuotta työelämässä ja aina toiminut, asiakkaat olleet tyytyväisiä ja ei montaa autoa ole takaisin tullut huolimattomuuden takia.
Tuo virtasen kaupan lukitussatsi näyttää tarpeeksi hyvältä, oma veikkaus että moottori on avaamaton ja ranettamaton, historia suht hyvin nyt tiedossa ja paljon löytyi hanskalokerosta kuitteja remonteista itse ei ole edelliset omistajat tehneet käytännössä mitään.
Pidän myös nuo sun kertomat vinkit mielessä kun remonttia alan tekemään. Maanantaina auto ajetaan työpaikalle ja laitan sen seisontaan.
Tilailen osat tässä pikkuhiljaa mutta vielä mietin tasapainoakseleiden ketjua ja kiristintä, ne varmaan on enemmän kuin kannattavampaa uusia samalla, olikohan näille jotkin omat lukitustyökalut?
2005 9-5 2.0T Stage 2+
2007 9-3 SS 2.0t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2007 9-3 SS 2.0t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Vaimolle 9-3 huutokaupat comista
Noh äsken hakusanalla etsein niin näköjään aika murheenkryyni tuo tp akseleiden kiristin...
2005 9-5 2.0T Stage 2+
2007 9-3 SS 2.0t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2007 9-3 SS 2.0t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
Re: Vaimolle 9-3 huutokaupat comista
Eipä kannata luottaa vanhoihin diagnooseihin, koska tuskin on osattu mitata ja tutkia asiaa oikein. Ei tiedä miten miten ja mistä mitattu. Esim. NG93 jäähdyttää polttimoita ohjaamalla niihin virtaa ajon jälkeen. Sen vuoksi esim. jälkiasennetut ledit vilkkuvat näissä vaikka auto olisi sammutettu ja lukossa..OlliHarju kirjoitti: ↑La Kesä 21, 2025 14:35Akku on uusittu viime lokakuussa, virtalukko toimii normaalisti.Pakari kirjoitti: ↑Ma Kesä 16, 2025 09:00Ensin katsoisin sen, että kun oven avaa niin piippaako auto niin kuin avaimet olisi jäänyt virtalukkoon vaikka avain ei ole virtalukossa. Jos piippaa, niin virtalukko on viallinen ja se purkaa akun.
Mitenkähän tuo on ylipäätään todettu että kuluttaa virtaa. Kolkkihan kuluttaa ennen kuin menee lepotilaan... Akku voi olla myös niin huono, että purkaa itseään sisäisesti tai se ettei kestä tuota "ei lepotilassa aikaa".
Joku kuitti löytyi jossa diagnoosin tulos oli että kuluttaa virtaa aaltomaisesti heijjaa 2A ja 0.2A välillä vuotpvirta. Kuulemma mahdollisesti jokin ohjainlaite viallinen/väylä vika, mutta ei oltu sulakkeita nypitty pois ja varmistuttu asiasta.
Jos akku on päässyt tyhjäksi, niin nämä nykyakut vaurioituvat melko herkästi siitä vaikka olisi uusi akku kyseessä. Alle 12,4V kun laskee napajännite, niin kennoille alkaa muodostua sulfaattia joka sitten heikentää sekä akkua, että myöhemmin oikosulkee akun kun sulfaattikasvu yhdistää kaksi kennoa keskenään. Ja mitä suurempi kylmäkäynnistysvirta akussa on, niin sitä herkempi se on em. Ilmiölle koska kennot ovat lähempänä toisiaan...
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Vaimolle 9-3 huutokaupat comista
Juu ei hätää en luota, tutkin itse ja selvitän mistä vuotaaPakari kirjoitti: ↑La Kesä 21, 2025 16:26Eipä kannata luottaa vanhoihin diagnooseihin, koska tuskin on osattu mitata ja tutkia asiaa oikein. Ei tiedä miten miten ja mistä mitattu. Esim. NG93 jäähdyttää polttimoita ohjaamalla niihin virtaa ajon jälkeen. Sen vuoksi esim. jälkiasennetut ledit vilkkuvat näissä vaikka auto olisi sammutettu ja lukossa..OlliHarju kirjoitti: ↑La Kesä 21, 2025 14:35Akku on uusittu viime lokakuussa, virtalukko toimii normaalisti.Pakari kirjoitti: ↑Ma Kesä 16, 2025 09:00Ensin katsoisin sen, että kun oven avaa niin piippaako auto niin kuin avaimet olisi jäänyt virtalukkoon vaikka avain ei ole virtalukossa. Jos piippaa, niin virtalukko on viallinen ja se purkaa akun.
Mitenkähän tuo on ylipäätään todettu että kuluttaa virtaa. Kolkkihan kuluttaa ennen kuin menee lepotilaan... Akku voi olla myös niin huono, että purkaa itseään sisäisesti tai se ettei kestä tuota "ei lepotilassa aikaa".
Joku kuitti löytyi jossa diagnoosin tulos oli että kuluttaa virtaa aaltomaisesti heijjaa 2A ja 0.2A välillä vuotpvirta. Kuulemma mahdollisesti jokin ohjainlaite viallinen/väylä vika, mutta ei oltu sulakkeita nypitty pois ja varmistuttu asiasta.
Jos akku on päässyt tyhjäksi, niin nämä nykyakut vaurioituvat melko herkästi siitä vaikka olisi uusi akku kyseessä. Alle 12,4V kun laskee napajännite, niin kennoille alkaa muodostua sulfaattia joka sitten heikentää sekä akkua, että myöhemmin oikosulkee akun kun sulfaattikasvu yhdistää kaksi kennoa keskenään. Ja mitä suurempi kylmäkäynnistysvirta akussa on, niin sitä herkempi se on em. Ilmiölle koska kennot ovat lähempänä toisiaan...

2005 9-5 2.0T Stage 2+
2007 9-3 SS 2.0t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t
2007 9-3 SS 2.0t
2000 9-3 2.0i Odottelee parempia aikoja
2002 9-5 2.0t Varaosarakkine
Ex: 2003 9-5 2.3t