Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 9162
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja aero »

Viime kerrasta ei ole jäljellä lukemia mitä ovat olleet, mutta kyllä siellä muutamassa oli säätövaraa tarjolla.

Edit: 2020 jakopääjumpassa noita siis ei ainakaan kuitin mukaan ole katsottu.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5442
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Mikä tuo puolikkaan ämpärin kokonen möhkäle on tos voimapaketis? Siis tos vetareistaki viä taaemmas?
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
aero
-
Viestit: 9162
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja aero »

Tuttavallisesti kurpitsa eli kansainväkisesti pumpkin. Teknisessä termistössä kytkin.

...kyllä, heti pitkittäisen koneen perässä on poikittainen vaihteisto ja vasta sen takana kytkin. Voima tuodaan akselilla askin läpi kytkimelle, tehdään kytkimessä U-käännös ja viedään voima askille. Saadaan voimalinjan painopiste juuri oikeaan kohtaan, racing heritage paistaa voimakkaana.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5442
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Okei, mutta tuohan siis tarkottaa, että Ferrarilla pavunlaskijat eivät ole kävelleet suunnittelijoiden yli :D

Näyttää kyllä niin häröltä, että pitää kaivaa räjäytyskuva. Joku Saabin ketjuvirityshän näyttää yksinkertaselts ton rinnalla, kunnes kuva paljastaa lopputuloksen. Tai no, kai siä jotain sisäkkäisiä akseleita sitte menee?
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13495
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja AZP »

Pavunlaskijoita ei tarvita, kun tuotantovolyymit lasketaan tuhansissa eikä miljoonissa, ja kun myyntikateprosentti 80 eikä 18 :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
aero
-
Viestit: 9162
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja aero »

Joo, näissä on saanut inssit toteuttaa itteänsä, siksi tää niin kiva laite onkin ja siksi merkki on legendaarinen.

Ja joo, sisäkkäin ne akselit menee. En minäkään rakennetta muista kun en ole vielä joutunut purkamaan, mutta loogista olisi että sisempi akseli on kytkimellä sisääntulo ja ulompi ulosmeno, koska toteutus on merkittävästi helpompi toteuttaa niin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5329
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

JP_Vette kirjoitti:
To Elo 07, 2025 20:30
Näyttää kyllä niin häröltä, että pitää kaivaa räjäytyskuva. Joku Saabin ketjuvirityshän näyttää yksinkertaselts ton rinnalla, kunnes kuva paljastaa lopputuloksen. Tai no, kai siä jotain sisäkkäisiä akseleita sitte menee?
Kaiva sitten samalla myös testarossan voimalinjasta kuvatuksia. Siinähän on kytkin kampiraudan jatkeena, ensiöveto ketjulla ja aski öljypohjassa. Kuulostaako tutulta? :)
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5442
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Intohimoa Italiasta - elämää piristämässä Ferrari 348TB '90

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

No tuli googlattua sekä 348:n että Testarossan laatikoita. Harmi, ettei tuota Testarossaa oo tienny joskus 20 vuotta sitte ottaen huomioon, paljoko porukka on nauranu Saabin ratkasulle. Olis saanu jotain sanottua takasikki, varsinki kun noi Saabin tekeleet on ajalta ennen Testarossaa :lol:
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Vastaa Viestiin