Tärinä ja misfiret
Re: Tärinä ja misfiret
Juuri näin. Ajelin omallani välin 120-300tkm ja vaihdoin platinatulpat 120tkm:n ja 240tkm:n kohdalla. Eli myydessä yli 300tkm:n kohdalla käytössä oli vasta kolmas tulppasarja ilman ongelmia.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Tärinä ja misfiret
Vaihdoitko tulpat ihan muuten vaan vai jostain syystä ?
2021 Saab 9-3
2012 Saab 900
2001 Volvo V40
1997 Volvo V40
1995 Volvo 340
2012 Saab 900
2001 Volvo V40
1997 Volvo V40
1995 Volvo 340
Re: Tärinä ja misfiret
Jeps, juuri näin. Noi platinoille on 120tkm vaihtoväli
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Tärinä ja misfiret
Omassa aikoinaan vaihtui kupari tulpat etanoli muutoksen vuoksi. Tuon jälkeen ajoin sillä reilut 100 tkm. Tällä välillä jossain vaiheessa yksi tulppa lähti ajossa irti ja rikkoi sekä kannen kierteet että puolan. Korjasin kierteet korjaussarjalla ja vaihdoin vain tuon yhden tulpan ja puolan. Tämän koommin en enää tulppiin koskenut
Ei oikein viitsinyt, kun ei tiennyt olisiko lisää kierteitä vaurioituneet ja olisiko tuo korjattu kierre pitänyt enää toista kertaa. Hyvin auto silti toimi, niin eipä sen puoleen ollut murhetta. Kyllä Saab ilmoittaa juurikin näillä nykimisillä ja pätkimisillä herkästi puola ja tulppa vikoja. Kaikki puolat tuota yhtä lukuunottamatta olivat alkuperäisiä vaikka autolla oli ajettu noin 315 tkm, kun lähti vaihtoon.

Ei oikein viitsinyt, kun ei tiennyt olisiko lisää kierteitä vaurioituneet ja olisiko tuo korjattu kierre pitänyt enää toista kertaa. Hyvin auto silti toimi, niin eipä sen puoleen ollut murhetta. Kyllä Saab ilmoittaa juurikin näillä nykimisillä ja pätkimisillä herkästi puola ja tulppa vikoja. Kaikki puolat tuota yhtä lukuunottamatta olivat alkuperäisiä vaikka autolla oli ajettu noin 315 tkm, kun lähti vaihtoon.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)