9-5 aero tehot hukassa
9-5 aero tehot hukassa
Ostin eilen b235r koneella olevan aeron. Vanha omistaja selitti jotain maffista. Mutta tehoja löyty jonkun verran kun irroitin pakoputken turbolta. Eli katti paskana? Mutta veikkaan että 100heppaa hukassa vielä kun vetää samlla tavalla kun 150heppanen b204. Eli kysymykseni on että voinko tuon b204 maffilla kokeilla onko vika maffissa ja että onko ehdotuksia muita mistä vika voi johtua?
Edit:
Kokeilin nyt tuota b204 maffia kun laittaa johdon kiinnii niin ei tahdo pysyä käynnissä sama auton omalla maffilla
mistäköhän tämä johtuu?
Edit:
Kokeilin nyt tuota b204 maffia kun laittaa johdon kiinnii niin ei tahdo pysyä käynnissä sama auton omalla maffilla
mistäköhän tämä johtuu?
Viimeksi muokannut Kebabbi, Ma Syys 15, 2025 12:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 9-5 aero tehot hukassa
Onko Saab softattu, open sid käytössä? Siitä pääsisi katsomaan tietoja missä vika mahdollisesti on.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
- Kiertomäntä
- "Ruisku"
- Viestit: 118
- Liittynyt: To Marras 28, 2019 11:08
- Paikkakunta: Rauma
Re: 9-5 aero tehot hukassa
Onko vikakoodeja? Eli näyttääkö vaikka sidin nErr jotain muuta kuin nollaa?
Patavitonen - '02 9-5 SC Aero
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Talviautona: '02 9-5 2.0t
Re: 9-5 aero tehot hukassa
Vikakoodeina onKiertomäntä kirjoitti: ↑Ma Syys 15, 2025 19:28Onko vikakoodeja? Eli näyttääkö vaikka sidin nErr jotain muuta kuin nollaa?
P0100 maf tai vaf piirin toimintahäiriö. Maf anturin piuha ei ole kiinni koska auto ei käy silloin
P1300 katalysaattori vaurio. Putkea raotettu turbon kohalta koska ei vetänyt ollenkaan ennen sitä. Kai tehot tallella on vaikka putki irti?
P1105 ahtoilman absoluuttinen paineanturi, letkuvuoto.
Mistä etsiä?
P0300 satunnainen monisylinterivika havaittu. Sytytyskasetti? Ei kyllä pätki vedossa että en tiedä
Ainut asia mikä tulee itsellä mieleen on iroittaa kokonaan katalysaattori ja katsoa tuleeko vetoja sillä koska raotettuna osuu silti turboon kokoajan eli kuristaako sieltä katti kertakun on täynnä paskaa. Pakoputken pultit vaan niin ruosteessa että en tätä mielellään tee jos muuta keksitään.
Re: 9-5 aero tehot hukassa
Aloita noista, ensimmäisenä varmasti hyvä (vaikka sitten uusi orggis) MAF kiinni ja etsimään se ahtovuoto (jos sellainen on), niin on paljon parempi ja turvallisempi hakea niitä hävinneitä heposia laitumelta takaisin. On jokseenkin riskaabelia hakea vetoja jos imupuoli on tuurin varassa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: 9-5 aero tehot hukassa
P0100 tulee siitä että IMM on irtiKebabbi kirjoitti: ↑Ma Syys 15, 2025 21:58Vikakoodeina on
P0100 maf tai vaf piirin toimintahäiriö. Maf anturin piuha ei ole kiinni koska auto ei käy silloin
P1300 katalysaattori vaurio. Putkea raotettu turbon kohalta koska ei vetänyt ollenkaan ennen sitä. Kai tehot tallella on vaikka putki irti?
P1105 ahtoilman absoluuttinen paineanturi, letkuvuoto.
Mistä etsiä?
P0300 satunnainen monisylinterivika havaittu. Sytytyskasetti? Ei kyllä pätki vedossa että en tiedä
P1300 Sytytyshäiriö useat sylinterit. Katalysaattorille haitallinen (Minulla tuli ahtoputken irrottua kun jäi klemmari kiristämättä)
P1105 Paineantulin arvo 5 kPa alle ilmakehan paineen (vuoto?)
P0300 Sytytyshäiriö useat sylinterit. ^
Jonkinlaista viittausta ahtovuotoon ainakin näin harrastelijan silmin.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: 9-5 aero tehot hukassa
Eli ahtovuoto ja ahtovuoto sai koneen käymään paskasti ja katti meni samalla? Pitääpi käydä vilkaisemassa jos löydän ahtovuotoa kun sade loppuuHEV kirjoitti: ↑Ti Syys 16, 2025 11:35P0100 tulee siitä että IMM on irtiKebabbi kirjoitti: ↑Ma Syys 15, 2025 21:58Vikakoodeina on
P0100 maf tai vaf piirin toimintahäiriö. Maf anturin piuha ei ole kiinni koska auto ei käy silloin
P1300 katalysaattori vaurio. Putkea raotettu turbon kohalta koska ei vetänyt ollenkaan ennen sitä. Kai tehot tallella on vaikka putki irti?
P1105 ahtoilman absoluuttinen paineanturi, letkuvuoto.
Mistä etsiä?
P0300 satunnainen monisylinterivika havaittu. Sytytyskasetti? Ei kyllä pätki vedossa että en tiedä
P1300 Sytytyshäiriö useat sylinterit. Katalysaattorille haitallinen (Minulla tuli ahtoputken irrottua kun jäi klemmari kiristämättä)
P1105 Paineantulin arvo 5 kPa alle ilmakehan paineen (vuoto?)
P0300 Sytytyshäiriö useat sylinterit. ^
Jonkinlaista viittausta ahtovuotoon ainakin näin harrastelijan silmin.
Re: 9-5 aero tehot hukassa
Katti sulaa yleensä siitä syystä, että kuumaan pakoputkeen pääsee polttoainetta. Tämä taas yleensä johtuu sytytyksen vioista joita aiheuttavat mm. Imu- ja ahtovuodot, sytytysjärjestelmän viat ja polttoainepuolen viat. Ompa yksi ecuvikainenkin tullut vastaan..
Yksi erittäin herkästi katin hajottava on kun sytyttskasetti hajoaa ja sitten yritellään starttailla kuumaa moottoria.
Yksi erittäin herkästi katin hajottava on kun sytyttskasetti hajoaa ja sitten yritellään starttailla kuumaa moottoria.
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm