9000 -97 ABS-valo syttyy

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

9000 -97 ABS-valo syttyy

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

:cry
Onko muuta keinoa kuin viedä Tech:n päähän ja maksaa taas maltaita? Teki pari kertaa niin että ajoon lähdettaessä oli poissa muutaman minuutin ja syttyi. Seisottuaan pari tuntia sama homma toistui. Nyt ei enää sammu seisomisen jälkeen. Liekö anturi jostain pyörästä sökö. Autolla ajettu 95000km.
Viimeksi muokannut dieselmies, Ma Huhti 04, 2005 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No ei se koodin luku mitään ylikallista hommaa ole (n. 20€). Anturivialtahan tuo haiskahtaa, yleisimmin pukkaa hajoamaan taka-anturit. Noin uudessa yrittäisin (jos siis on vain fasiliteetteja) kammeta anturit irti ja putsata ne. Vanhemmiten tuppavat jämähtämään niin tiukkaan kiinni, että eivät lähde suosiolla (=ehjänä) irti. Myös taka-antureiden liittimet kannattaa syynätä, löytyvät takapenkin edestä kummaltakin sivustalta, kun purkaa hieman lattiaverhoilua. Liittimet on siellä kynnyskoteloissa muovikannen alla. Jos on anturivika, niin älä ihmeessä osta merkkiliikkeestä anturia, Motonet myy uusia hintaan n. 140€ kpl (merkkiliikkeen hintaa en tiedä, mutta veikkaisin vähintään 200-300€), ja jokunen käytetty anturi löytyy myös foorumin ostetaan/myydään palstalta.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Itse ostin pari kuukautta sitten Tampereella Fusti Oy:stä, maksoi jotain 35-40 euroa. Sinne jäi niitä vielä aika kasa, joten kannattaa kysellä tai katsoa varastosaldoa netistä. http://www.fusti.fi.
Niissä on jotain vuosimallieroja, joten kannattaa kattoa omasta osanumero.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Nyt on taka-anturi vaihdettu, eli se jonka TECH neuvoi olevan viallinen. Valo kuitenkin syttyy edelleen muutaman minuutin ajon jälkeen. Mikä P....E nyt voi olla vialla? 8O Pitäisikö järjestelmä jotenkin nollata?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Minulla on ylimääräinen ABS-yksikkö, joilla voidaan tarkastaa, että se on kunnossa.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

pevi kirjoitti:Minulla on ylimääräinen ABS-yksikkö, joilla voidaan tarkastaa, että se on kunnossa.
Tarkistettiin Pevin kanssa ABS-yksikkö joka oli kunnossa. ABS-valo syttyy tyypillisesti muutaman sadan metrin ajon jälkeen, joskus ennemmin joskus vasta kilometrien jälkeen. Mitäs seuraavaksi keksisi?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2948
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Meillä tonttu teki samaa, joskus syttyi kesken ajon, eikä enää lopulta sammunut. Oli ABS boksista (konehuoneessa) rele mykkänä. Uusi rele ja taas toimii.

Mutta tämäkö ei auttanut?
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Kannattaa tarkastaa jarrupolkimen asentoanturi. Sen vaihdolla hävisi ABS ongelmat mun tapauksessa.

Vikaa etsittiin myös ensin antureista ja ABS boxista.
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

[quote="TT"]Kannattaa tarkastaa jarrupolkimen asentoanturi. Sen vaihdolla hävisi ABS ongelmat mun tapauksessa.

Mistä tätä anturia kannattaa lähteä etsimään?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Mikäli tuolla asentoanturilla tarkoitetaan EPC:n esittämää poljinanturia 4198420, niin näyttäisi kuvan perusteella olevan alipainetehostajan sisällä osittain. Varmaankin työnnetään paikalleen konehuoneen puolelta ja osa tästä anturista jää näkyviin. Anturin päähän on tarjolla muutamaa erimittaista välikettä(irtopalaa). Anturi on kiinni jonkinlaisella kiristysrenkaalla(en nyt pääse omaani tarkastamaan, että tietäisin kertoa millainen) ja anturin sisäpuolelle tulee O-rengas. Toivottavasti tästä oli jotain apua.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
dieselmies
"Aero"
Viestit: 458
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

ABS päärele on myöskin ehjä. Tutkiskelu jatkuu: nyt huomasin että valo syttyy myös itsekseen tyhjäkäynnillä muutaman minuutin päästä, eli anturit lienee ok. Pumpun rele testaamatta. Polkimen asentotunnistin testaamatta mutta valo syttyy myös ilman polkimen painallusta. Onko ehdotuksia?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

En osaa valitettavasti tuon anturin vaihdossa neuvoa kun en itse sitä tehnyt.

Mulla saattoi syttyä valo myös ilman polkimen painallusta eli välillä syttyi kun jarrutti kevyesti ja välillä ihan itsestään joko tyhjäkäynillä tai jossain töyssyssä.

Yksi paikka on vielä se maadoituspiste vasemmassa etulokasuojassa akun vieressä. Yhdessä oli ollut ABS ongelmat siitä kiinni eli huono kontakti maadoituksessa.
Vastaa Viestiin