9000 -97 ABS-valo syttyy
-
- "Aero"
- Viestit: 458
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
9000 -97 ABS-valo syttyy
:cry
Onko muuta keinoa kuin viedä Tech:n päähän ja maksaa taas maltaita? Teki pari kertaa niin että ajoon lähdettaessä oli poissa muutaman minuutin ja syttyi. Seisottuaan pari tuntia sama homma toistui. Nyt ei enää sammu seisomisen jälkeen. Liekö anturi jostain pyörästä sökö. Autolla ajettu 95000km.
Onko muuta keinoa kuin viedä Tech:n päähän ja maksaa taas maltaita? Teki pari kertaa niin että ajoon lähdettaessä oli poissa muutaman minuutin ja syttyi. Seisottuaan pari tuntia sama homma toistui. Nyt ei enää sammu seisomisen jälkeen. Liekö anturi jostain pyörästä sökö. Autolla ajettu 95000km.
Viimeksi muokannut dieselmies, Ma Huhti 04, 2005 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No ei se koodin luku mitään ylikallista hommaa ole (n. 20€). Anturivialtahan tuo haiskahtaa, yleisimmin pukkaa hajoamaan taka-anturit. Noin uudessa yrittäisin (jos siis on vain fasiliteetteja) kammeta anturit irti ja putsata ne. Vanhemmiten tuppavat jämähtämään niin tiukkaan kiinni, että eivät lähde suosiolla (=ehjänä) irti. Myös taka-antureiden liittimet kannattaa syynätä, löytyvät takapenkin edestä kummaltakin sivustalta, kun purkaa hieman lattiaverhoilua. Liittimet on siellä kynnyskoteloissa muovikannen alla. Jos on anturivika, niin älä ihmeessä osta merkkiliikkeestä anturia, Motonet myy uusia hintaan n. 140€ kpl (merkkiliikkeen hintaa en tiedä, mutta veikkaisin vähintään 200-300€), ja jokunen käytetty anturi löytyy myös foorumin ostetaan/myydään palstalta.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Itse ostin pari kuukautta sitten Tampereella Fusti Oy:stä, maksoi jotain 35-40 euroa. Sinne jäi niitä vielä aika kasa, joten kannattaa kysellä tai katsoa varastosaldoa netistä. http://www.fusti.fi.
Niissä on jotain vuosimallieroja, joten kannattaa kattoa omasta osanumero.
Niissä on jotain vuosimallieroja, joten kannattaa kattoa omasta osanumero.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
-
- "Aero"
- Viestit: 458
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hlight=abs
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hlight=abs
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... hlight=abs
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Aero"
- Viestit: 458
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Tarkistettiin Pevin kanssa ABS-yksikkö joka oli kunnossa. ABS-valo syttyy tyypillisesti muutaman sadan metrin ajon jälkeen, joskus ennemmin joskus vasta kilometrien jälkeen. Mitäs seuraavaksi keksisi?pevi kirjoitti:Minulla on ylimääräinen ABS-yksikkö, joilla voidaan tarkastaa, että se on kunnossa.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
-
- "Aero"
- Viestit: 458
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
Mikäli tuolla asentoanturilla tarkoitetaan EPC:n esittämää poljinanturia 4198420, niin näyttäisi kuvan perusteella olevan alipainetehostajan sisällä osittain. Varmaankin työnnetään paikalleen konehuoneen puolelta ja osa tästä anturista jää näkyviin. Anturin päähän on tarjolla muutamaa erimittaista välikettä(irtopalaa). Anturi on kiinni jonkinlaisella kiristysrenkaalla(en nyt pääse omaani tarkastamaan, että tietäisin kertoa millainen) ja anturin sisäpuolelle tulee O-rengas. Toivottavasti tästä oli jotain apua.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Aero"
- Viestit: 458
- Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
- Paikkakunta: Halikko
ABS päärele on myöskin ehjä. Tutkiskelu jatkuu: nyt huomasin että valo syttyy myös itsekseen tyhjäkäynnillä muutaman minuutin päästä, eli anturit lienee ok. Pumpun rele testaamatta. Polkimen asentotunnistin testaamatta mutta valo syttyy myös ilman polkimen painallusta. Onko ehdotuksia?
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turussa, #1629, 0504821897 wa
En osaa valitettavasti tuon anturin vaihdossa neuvoa kun en itse sitä tehnyt.
Mulla saattoi syttyä valo myös ilman polkimen painallusta eli välillä syttyi kun jarrutti kevyesti ja välillä ihan itsestään joko tyhjäkäynillä tai jossain töyssyssä.
Yksi paikka on vielä se maadoituspiste vasemmassa etulokasuojassa akun vieressä. Yhdessä oli ollut ABS ongelmat siitä kiinni eli huono kontakti maadoituksessa.
Mulla saattoi syttyä valo myös ilman polkimen painallusta eli välillä syttyi kun jarrutti kevyesti ja välillä ihan itsestään joko tyhjäkäynillä tai jossain töyssyssä.
Yksi paikka on vielä se maadoituspiste vasemmassa etulokasuojassa akun vieressä. Yhdessä oli ollut ABS ongelmat siitä kiinni eli huono kontakti maadoituksessa.