Webasto ihmettelyä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5930
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Webasto ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja tturku »

Ja nää äänet kuuluu kyllä ilman auton purkamistakin
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11666
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Webasto ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja jus »

Näitä lukiessa tuli mieleen, että omassa 9-5 -00 tehdaseberissä oli vesikierrätyksen takaiskuventtiilistä karannut kumikuula pumpun imupuolen tukkeeksi. Ei tosin voi tietää mitä jälkiasennuswebastossa on asennettu,
Kuva
Kuva

Saab 400106829, Eberspächer 25400070
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
VekkuliUkkeli
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Elo 19, 2024 19:43

Re: Webasto ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja VekkuliUkkeli »

tturku: Aivan, miksiköhän alkaa pumppaamaan sitten auton käynnistyttyä uudestaan. Purkamisella ajattelin samalla testailla tuon vp:n.

jus: Itsellä taitaa olla webaston omaa pumpputuotantoa vesipumppu. Tälläinen laitos kyseessä:

Kuva

Ei tullut palopesävaihdon yhteydessä tarkastettua onko jotain tukkeita tuolla.
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2452
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Webasto ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja anv »

jus kirjoitti:
Pe Loka 31, 2025 21:06
Näitä lukiessa tuli mieleen, että omassa 9-5 -00 tehdaseberissä oli vesikierrätyksen takaiskuventtiilistä karannut kumikuula pumpun imupuolen tukkeeksi. Ei tosin voi tietää mitä jälkiasennuswebastossa on asennettu,
Kuva
Hah, mulla oli tiskikoneessa takaiskuventtiilistä karannut juuri samanlainen kuula ja vielä samoilla oireilla. Ei päässyt vesi koneesta :lol:
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Webasto ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja duuduu »

HTM:llä laitetaan tosiaan se aika, jolloin haluat lähteä liikkeelle. Se lämmitysajan säätö, vaikka 30min on maksimiaika, jonka se Webasto saa olla käynnissä. Ja comfort on joku asteikko 1-5, jossa 1 on vähiten mukava ja 5 mukavin. Numerolla 5 Webasto lämmittää pisimpään ennen liikkeellelähtöä.
Sopivan kylmällä säällä comfortti vitosella, sen pitäisi siis pöhistä se maksimi 30min, mutta en ihan rehellisesti tiedä, että mitä lämpöjä se tavoittelee milläkin asteikolla, joten voi olla ettei se sitä näin lämpimällä säällä näe tarpeelliseksi kovin pitkään lämmittää. Jos se 5 on vaikka 10°C, niin ei se masiina näe tarpeelliseksi pöhistä 30min, jos ulkona on 8°C lämmintä. Sit jos on -20°C, niin ihan varmasti pöhisee sen maksimiajan.
NG9-3 Aero MY05
VekkuliUkkeli
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Elo 19, 2024 19:43

Re: Webasto ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja VekkuliUkkeli »

duuduu: Erittäin hyvä pointti. Olen ajatellutkin jättää HTM:n testailut sitten kun täälläkin pirkanmaalla alkaisi tulemaan edes pakkasia. Veikkaan, etten saa tuosta vehkeestä kaikkea potentiaalia irti tällä hetkellä yksinkertaisesti siksi, että on vain liian lämmin pihalla ja se sekoittaa ymmärryksen laitteesta.

Ymmärsin vanhoja weba lankoja lukiessain, että webaston päässä yritettiin etsiä ohjelmaa/ tapaa yhdistää webasto saabin väylään, jotta sisäpuhallus toimisi weban kanssa yhteen. Löydettiinkö siihen koskaan toimivaa ratkaisua? Olen nyt pohtinut vaihtoehtoja sisätilan lämmittämiseen, joko antaa webaston lämmittää jäähäri ja sitten auto käyntiin ja antaa lämmetä sisätilan, toisena vaihtoehtona olen miettinyt haaroittaa ylläpitolaturilta sisätilanpistokkeen ja sinne sisätilanpuhallin.
Olen vain miettinyt sitä, kun sitä joskus selviteltiin vaan en täysin ymmärtänyt puheista löytyikö siihen lopullista ratkaisua saati onko se enää voimassa. Että onko vaihtoehtoina myös ajaa jollekkin jälleenmyyjälle, joka kyseisiä ohjeita käyttäen asentaisi myös puhaltimen toimimaan weban kanssa yhteen vai olisiko tämmöinen "pieni" lisäkytkentä kuinka kallis.

Defan pöhötin haaroitussarjoineen maksaisi n. vajaa 170€. Weban oikea toimintamalli kai helpottaisi?, mutta en tiedä onko loppuunsa väliä, kun 99% ajasta tulee ylläpitolaturin takia piuhassakin myös pidettyä. Toki tilanteissa joissa ei tolppaa pysty käyttämään niin olisi myös komiaa istahtaa lämpimään kabiiniin.
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 990
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Webasto ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Niin ja tietenkin se, että kun on pelkkä kaukosäädin, niin yltäähän se signaali sinne autolle saakka avainten yösäilöstä? Ei sinne auton päähän mitään jää muistiin, vaan avain ottaa aamuyöstä yhteyden että paljos lämpö, pitäskö lämmittää? Jos se yhteys tulee vasta siinä vaiheessa kun kävelet lähemmäs autoa, niin siinä vaiheessa se lämmityskin vasta alkaa
NG9-3 Aero MY05
VekkuliUkkeli
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ma Elo 19, 2024 19:43

Re: Webasto ihmettelyä

Viesti Kirjoittaja VekkuliUkkeli »

Muutaman kerran tein siten, että laitoin töihin mennessä HTM:n päälle ja jätin avaimen autoon. Ei oikeastaan mitään muutosta lopputuloksessa.
Vastaa Viestiin