Humppaus tyhjäkäynnillä

Vuonna 2003 esitelty uuden sukupolven 9-3.
Vastaa Viestiin
Avatar
jhir
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Ke Marras 14, 2007 21:18
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Humppaus tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja jhir »

Mikä ihme voi tehdä tällaisen ongelman ????? Auto Saab 9-3SS 1.8t.

Starttaus tyhjäkäynnille. En koske kaasupolkimeen.

https://photos.app.goo.gl/KVhhdWStK2aGZDda9

Ajossa kierroksilla ihan normaali...
Saab 9-3 1.8t SS, Saab 9-5 2.0t, Saab 9-3 2.8 Aero XWD Hirsch,
MB B170 NGT, Suzuki GSX750F, Fordson Power Major
www.tinyurl.com/saabcave
Monikossa
"Viggen"
Viestit: 634
Liittynyt: Pe Maalis 08, 2024 16:21

Re: Humppaus tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja Monikossa »

Ei aukee video eikä noita vieraiden viedeoita pitäs aukookkaan.

Pcv hajotessaan tekee starttiin pituutta ja käyntiin häiriötä kylmänä kylmällä kelillä vähän kuin venttiilivikainen.

https://youtu.be/ro0CN6SdD5s?si=pQCVCgyJDCnXBVq1
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5999
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Humppaus tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Tälle on kyllä varmasti monia vaihtoehtoja. Mutta ensin puhdistaisin kaasuläppäkotelon ja tarkastaisin alipainevuodot.

Myös missfiret voivat aiheuttaa tuota, joten sytytystulppien vaihto ensin ja vanhoista tulpista sitten visuaalinen tarkastus ja analysointi, että onko jossain tai vaikka kaikissa sylintereissä mahdollisia ongelmia.

Sitten jatkotoimenpiteet sen perusteella. Tech2:lla vianmääritys varmasti on paikallaan. Huom. Vianmääritys on eri asia kuin vikakoodinluku.
#4752, Tech2
9-5 Aero -04 19T#7,Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01,9-3SS 1.8t Vector -03,9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95,NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Avatar
shamrock
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Humppaus tyhjäkäynnillä

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Pakari kirjoitti:
To Joulu 18, 2025 11:38
Tälle on kyllä varmasti monia vaihtoehtoja. Mutta ensin puhdistaisin kaasuläppäkotelon ja tarkastaisin alipainevuodot.

Myös missfiret voivat aiheuttaa tuota, joten sytytystulppien vaihto ensin ja vanhoista tulpista sitten visuaalinen tarkastus ja analysointi, että onko jossain tai vaikka kaikissa sylintereissä mahdollisia ongelmia.

Sitten jatkotoimenpiteet sen perusteella. Tech2:lla vianmääritys varmasti on paikallaan. Huom. Vianmääritys on eri asia kuin vikakoodinluku.
Kaasuläppäkotelosta minäkin lähtisin. Automaatioalalla tuota ilmiötä kutsutaan hystereesiksi. Kun joko säätävät arvot on pielessä, tai sitten se itse säätävä laite ei reagoi riittävän nopeasti, niin päädytään tilanteeseen jossa seilataan sen tavoitearvon ympärillä, muttei saada pysymään siinä ikinä. Ja tätä Pakari tarkoittanee vianmäärityksellä ... kaikki arvot ja pyynnit tuon seilaamisen aikana seurantaan, joku siellä ei käy järkeen.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
Vastaa Viestiin