Saab 9-3 vm 1999 bensa.
Nyt tuli ongelma. Moottorinlämmitin oli päällä ja kun otin johdon pistorasiasta, johdon liitin kuuma. Lämmityslaitteen nesteen haju voimakas, jotain oli vuotanut moottorin alle. Jäähdytinnesteen pinta täyttötankissa normaali. Öljynmittatikussa ruskeita laikkuja. Moottori käy mutta aluksi kuului terävä klik muutaman sekunnin välein kunnes katosi. Nyt hirvittää, uskaltaako enää ajaa lainkaan. Mikä voisi olla vikana?
Kannentiiviste vai moottorinlämmittäjän tiivisterengas?
Re: Kannentiiviste vai moottorinlämmittäjän tiivisterengas?
Miten pitkään moottori oli lämmityksessä? Onko autolla ajettu viime aikoina vain lyhyttä pätkää? Ilmeisesti B204 eli öljyntäyttökorkki keskikohdalla venttiilikantta?
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee 3d
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Moottori oli n. 1,5 tuntia lämmityksessä. Viime aikoina autolla ajettu tosi lyhyitä matkoja.
Jäähdytysnestettä lisäsin vähän, oli n. 1,5 cm alle "kylmänä"-merkin alapuolella. Minulla joskus Renussa puski öljyä lattialle, oli huohotinputki tukossa. Saabissa tuskin sitä? Kokeilin ajaa ja annoin nyt käydä, lämpö nousi normaaliksi, sisätilaan ei hajuja tms. Hivenen käynti heijasi. Pitäisikö kurkata venttiilikoppaan? Jonkinlaista ääntä piti.
Jäähdytysnestettä lisäsin vähän, oli n. 1,5 cm alle "kylmänä"-merkin alapuolella. Minulla joskus Renussa puski öljyä lattialle, oli huohotinputki tukossa. Saabissa tuskin sitä? Kokeilin ajaa ja annoin nyt käydä, lämpö nousi normaaliksi, sisätilaan ei hajuja tms. Hivenen käynti heijasi. Pitäisikö kurkata venttiilikoppaan? Jonkinlaista ääntä piti.
Video ei ainakaan mulla toimi puhelimessa. Lyhyet matkat kylmällä säällä ovat polttomoottorin turma, niistä kannattaa opetella pois.
Ja ainakaan B2x5-koneisia ei kannata huvikseen pitkiä aikoja tyhjäkäynnillä käytellä kun öljynpaineet ovat sen verran matalat monesti..
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee 3d
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA