Mulla on noita liiketunnistimellisia ollut, mutta ne ovat järjestään hajonneet ennen aikojaan, noita manuaalisäädettäviä ajastimia on hyllyt täynnä, niin olen niitä hyödyntänyt. Tosin vain tässä yhdessä paikassa, eli puuliiterin kyljessä, joka valaisee autotalliin johtavan tienpätkän.
Rikki se on. Avaimeton käyttö Superbissa meinaan. Raporttia tuli, ettei toimi. Auto sattui nyt kerrankin olemaan kotona ennen minua ja vielä pihassa, niin tsekkasin homman ja näin on. Auto kyllä lukittuu hipaisemalla ovenkahvaa, mutta ei avaudu, kummaltakaan puolelta. Jos painaa ovessa olevaa nappia, niin haluaa uudelleen lukkoon, vaikka on jo. Varasin ensi maanantaille ajan Hediniltä ja kirjoitin otsikoksi ennen kuvausta TAKUUKORJAUS. Meillä on ollut elämänkumppanin käytössä takuunalaisia autoja vuodesta 2012 lähtien, Avensis, Focus, Superb ja nyt toinen, ensimmäinen kerta, kun joutuu takuuta käyttämään. Olisi välttänyt ilman nytkin, sen takia on ollut uusia tai uudenkarheita autoja, ettei tarvitse kuin kerta vuoteen niitä huollossa käyttää.
Kurkkasin samalla öljyt, tai katsoin näytöstä.
Tyrkkäsin litran pullon viimeiset 3 desiä koneeseen, tällä mennään sitten huoltoon saakka, joka tilaillaan maaliskuun lopulle. Pieni lisäys öljyyn ei haitanne, lupasivat aika rapeaa pakkasta tänne eteläänkin.
Mittarissa tämän verran, kun auto on ollut ajossa kohtapuoliin 10 kuukautta.
Kulutusnäytössä seisoi pitkäaikainen 5.7 litraa sataselle, pari desiä enempi kuin Yaris Crossissa. Ei huono. Vaan hyvä. Talvella tasoittuu, kesemmällä Yarppa ottaa sitten vähän etäisyyttä.
Sitten mulla on teille pikku kysymys, johon saa antaa vastauksia. Esitän sen tässä illan mittaan. Katsokaas kun nyt on ihan pikkasen autokuumetta havaittavissa. En äkkiseltään ole tästä autosta kauheasti kommentteja lukenut, toki olen videoita katsonut tuntikausia ja tietoa haalinut valtavan määrän. Yhden tyyppivian löysin, mutta se lienee kaikkiin jo korjattu ainakin kertaalleen. Mutta otetaan siitä erillinen turnee vähän myöhemmin.
Skoda Superb Combi 1.5 TSI eTEC -25, Mazda 2 Hybrid-25, Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid-24, Toyota Yaris Verso 1.3 VVT-i Linea Luna -99, Ex: 10 x og Saab 900 ym. / jäsen #4634