Temacoat rm40 on nyt sudittu vielä pintamaaliksi. Sittempä se sai kuivua yhden päivän, oikeastaan sade keleistä johtuen sai sitten huilata taas pari päivää, seoli nyt joko su-ma kun kotelot vielä kotelosuojasin. ”Ylijäämä” kotelosuojan ruiskin vielä pyöränkoteloihin ja koloihin. Kun ajattelin että empä taida tätä nyt massailla yhtään. Kun jossainkohdin olisi tarkoitus saada hiekkapuhallettua pintaruosteita enemmän niin eipäse massa niissä paikoissa ainakaan hyvää tee.

Taka-akseli sai samaa pintamaalia. Oikeastaan sen kasausta olen tässä aloittanut. Sekä yrittänyt kerätä pultteja. Oikean pituisia ei ihan kilopulteista löydä mutta huomenna käväisen pulttiliikkeestä kyselemässä josko löytyisi suurinpiirtein sinneppäin

Alatukivarren takapulttit sekä iskareiden+vakaajan pultit tarvisi vielä.
No sittenkun tässä on nyt samalla joutoaikaa niin puuttuvia puslia olen vaihdellut nyt kotosalla. Toiseen torque armiin puuttui puslat mutta ne nyt tuli. pikkupuslat eli ne koriin kiinnittyvät oli suhteellisen helpot vaihtaa. Ja ne tässä iltasella vaihtelin.

Irroitus. Sopivan kokoinen m10 pultti läpi ja toiselle puolelle 24mm hylsy (sopii aika mainiosti silmukan ulkokehälle) lisäksi jotain fyllinkiä, lopuksi kiristysmutteri ja ei muutakuin kiristelemään (ulosvetelemään)
Asennus sitten oikeastaan samassa järjestyksessä. Puslan läpi m10pultti ja toiselle puolelle m24 hylsy sitten vain esikiristystä että pusla holleillaan ja liukastetta, itse käytin ihan fairya

Sielläpä olisi nyt paikallaan.
No sittempäs nämä isot akselin puoleiset puslat, otaksun että alkuperäisissä on jonkunsorttinen nylon? Ulkokehä.
Mutta nämä halvat pp swedenin tuottamat mitkä tilasin kun en äkkiseltään parempaa löytänyt ovat jotain alumiinia/valua tms ulkokehältään, aluksi en sitä kammoksunut mutta asennusvaiheessa ihmettelin että einämä nyt voi näin jäykät ole laittaa paikalleen kun tuntuu että ei edes huulille lähde menemään.
Sittempä mittasin silmukan n42mm vanha pusla noin 43-44,2mm(vähän on irroittaessa soikoksi mennyt) Mutta nämä uudet ovat 44,7mm. Tuossahan on ihan järkyttävän tiukka sovitus ottaen huomioon että uusi pusla on ulkokehältään kovaa rautaa verraten että entinen on kovaa mutta joustavaa muovia joten ne menee kohtuudella prässissäkin paikalleen. Kun kaikella järjellä kun ajattelee niin eikait tuo rautainen ulkokehä voi niin paljoa joustaa että menisi väkisin painamalla paikalleen, tai itse en ainakaan ehkä uskaltaisi kokeilla. Ettei vaan särkyis tukivarren silmukka.

En tiedä kaitpa sitä pitää yrittää etsiä alkuperäistä vastaavat muovi kuorella, tai niin en tiedä. Tai jos nämä jossain sorvissa saisi käytettyä niin sittenhän siinä olisi