Tonnarin varusteista jne?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Tonnarin varusteista jne?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Onko kukaan asennuttanut autoonsa apukuskin aibagia, meneekö koko kojelauta jne uusiksi? Entäs onko tietoa paljonko maksaa uusi nahkainen etupenkkien välinen keskikyynärnoja, siis alkuperäinen, ei käytetty/teetetty? Hakusessa on uusi tonnari Saksasta mutta nuo varusteet puuttuvat harmittavan usein.
Viimeksi muokannut ng900aero, To Huhti 07, 2005 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Apparin airbagi ja keskikyynärnoja?

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

ng900aero kirjoitti:Entäs onko tietoa paljonko maksaa uusi nahkainen etupenkkien välinen keskikyynärnoja, siis alkuperäinen, ei käytetty/teetetty?
n.300 euroa, mutta en ole varma saako samaan hintaan nahkaisen päällisen vai pitääkö siitä maksaa jotain tuon kokonaisedullisen hinnan lisäksi :evil:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Saksassa on melkein aina pelkääjän airbagi..

Käytännössä se tulee kokonaan hanskalokeron tilalle sitten alareunaan tulee sulaketarjotin. Ei vaadi kovin suuria muutoksia mihinkään.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: Apparin airbagi ja keskikyynärnoja?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9000CS... kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Entäs onko tietoa paljonko maksaa uusi nahkainen etupenkkien välinen keskikyynärnoja, siis alkuperäinen, ei käytetty/teetetty?
n.300 euroa, mutta en ole varma saako samaan hintaan nahkaisen päällisen vai pitääkö siitä maksaa jotain tuon kokonaisedullisen hinnan lisäksi :evil:
Ok, kiitos tiedosta, hakuehdoista voi siis jättää tuon kyynärnojan pois, pidin kipurajana sille isompaa summaa :)
Toivottavasti niihin saa vielä oikeanvärisiä nahkapäällisiä.

Entäs onko värinä mustaa helppohoitoisempi se kaikista tummin mettalihohto-sininen, se joka on aika lähellä mustaa? Mustassa kun tunnetusti näkyy ihan kaikki jäljet?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Tuosta airbagistä vielä hieman offtopicia.
Kävin joskus katsomassa tonnaria ostomielessä, joka oli ollut kolarissa ja siitä oli turvatyyny poistettu.
Kysyin Saab-huollosta tuollaisen asentamista / saamista varaosana, niin ilmoittivat, että pelkkä tyynyn lisääminen ei riitä. Vaan turvatyynyn vaihdon / asentamisen yhteydessä pitää uusia myös kaikki johtosarjat ja kaapeloinnit jotka liittyvät airbag:iin.
Varaosakaverin mielestä kyseessä tulisi olemaan suhteellisen arvokas työ ja en epäillyt sitä hetkeäkään :lol:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

tonnarissa on apukuskin airbagi niin kaukana naamasta, että mahtaakohan ylttää ollenkaan. 8O Ite en pitäis apparin bagia kovin pitkänä miinuksena.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Keskikyynärnoja maksaa 252 euroa+nahkapäällinen on 100 euroa eli 352 egeä koko roska. :lol: Saanko kysyä ng900aero, että miksi myit vanhan tonnisen, jos kuitenkin nyt ostat toisen melkein samanlaisen vai oliko vanha viallinen?
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

LR kirjoitti:Keskikyynärnoja maksaa 252 euroa+nahkapäällinen on 100 euroa eli 352 egeä koko roska. :lol: Saanko kysyä ng900aero, että miksi myit vanhan tonnisen, jos kuitenkin nyt ostat toisen melkein samanlaisen vai oliko vanha viallinen?
Virheteko :oops: nyt kovat vieroitusoireet, ja ei, vanha ei ollut millään tavoin viallinen, meni tutulle.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Huhti 05, 2005 23:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Aika rohkea teko myydä auto tutulle :) Vähän sama kun houkutella mukaan verkostomarkkinointiin :) :? 8O

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Ok, kyllä tonnarit ovat pahuksen asiallisia autoja! :D Oma CS tonnari on vm 92 ja tuotu 2004 Belgiasta, ruostetta on löytynyt vain yksi pieni piste takakaaren alareunasta! 8) Tsemppiä etsimiseen!

LISÄYS: tänään korjasin ruostekohdan tonnarista, oli onneksi vain pintaruostetta ja lähti helposti Dremelillä! 8) Sinkkimaali pohjalle ja väri pintaan, suurin osa korjausesta jäi listan alle.
Viimeksi muokannut LR, Ke Huhti 06, 2005 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mitenkäs sitten nuo aeron lepakkopenkit, ovatko yhtä ryhdikkäät ja mukavat istua kuin uudenveroisessa kunnossa olevat normaalit sähkösäätöiset jakkarat jotka olivat esim. vm 1994 tonnarissa? Tarjoavatko yhtä hyvän tuen etureisille kuin nuo normaalit, ja kestävätkö kulutusta samalla tavalla? Useissa myyntikuvissa olen nähnyt kuskinpenkin jo kulahtaneen aikalailla, lienee jotain pehmeämpää nahkaa vai onko herkempi noiden koristetaitosten vuoksi?
Ja haittaako tuo lepakon "siipi" käden lepuuttamista kyynärnojalla?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kurko
"Hölösuu"
Viestit: 2013
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2005 18:35

Re: Apparin airbagi ja keskikyynärnoja?

Viesti Kirjoittaja Kurko »

ng900aero kirjoitti:Entäs onko värinä mustaa helppohoitoisempi se kaikista tummin mettalihohto-sininen, se joka on aika lähellä mustaa? Mustassa kun tunnetusti näkyy ihan kaikki jäljet?
Mulla on tuo jubilee keskiyön sininen. Hieno väri :) Vaan aika kinkkinen paikattava kiveniskemät + muut :cry: Ja näkyy siinäkin pesukoneen jäljet. :cry:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No jopas on vaikea löytää samanlaista tai edes lähestulkoon samanlaista tonttua tilalle, koko euroopasta ei löydy yhtään, ovat aina karvalakkiversioita.
Välittäjäkin laitettu jo asialle, ei tulosta. Aerot ovat lähes aina manuaaleja ja CSE:t taas puutteellisesti varusteltuja, yksi automaattiaero oli Saksassa hintaan 8000 euroa mutta ehti juuri mennä nokan alta. Sinänsä aika hassua on että samalla hinnalla saisi puolet vähemmän ajetun 9-5 aeron ulkomailta ;)
Myykäähän nyt joku minulle automaattiaero asevelihintaan :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Lepakkopenkeistä... Kun pääset kerran istumaan niihin, niin et halua istua muissa penkeissä. Aivan mielettömän upeat penkit, varsinkin vähän isompikokoiselle. Mulla oli edellisessä sähkösäätöiset normaalit nahkajakkarat ja kyllä nää aeron on ihan eri luokkaa. Isäpapalla on uusi V***vo s80 sporttinahoilla ja niistä ei kyllä voi puhua edes samalla viikolla...
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mä oon kahdesti istunut lepikkopenkeissä ja silti onnistuu normipenkissä istuminen ihan OK. :roll: Onhan ne ihan päheen nököiset, mutta ne reuna on sen verran luksuspehmeet, että ei ne ihan niin kuppipenkit ole kuin miltä ne näyttää. Mutta sikasiistit kuitenkin! Saabin pitäise tehdä paljon enemmän tollasta radikaalia sporttisuutta. Muutenkin Saabin designit on kun perussuomalainen ego: Höökyä riittää, mutta sillä ei liikaa rehvastella. Olisi pikkasen syytä rehvastella, niin viidenkympin villityksessä olevat varakkaat ostelis tapposporttisia Saabeja, niin niitä riittäisi jatkossakin ei niin varakkaalle nuorisolle. Meinas mennä pikkasen offtopiciin, mutta...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin