Tonnarin varusteista jne?
Tonnarin varusteista jne?
Onko kukaan asennuttanut autoonsa apukuskin aibagia, meneekö koko kojelauta jne uusiksi? Entäs onko tietoa paljonko maksaa uusi nahkainen etupenkkien välinen keskikyynärnoja, siis alkuperäinen, ei käytetty/teetetty? Hakusessa on uusi tonnari Saksasta mutta nuo varusteet puuttuvat harmittavan usein.
Viimeksi muokannut ng900aero, To Huhti 07, 2005 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Apparin airbagi ja keskikyynärnoja?
n.300 euroa, mutta en ole varma saako samaan hintaan nahkaisen päällisen vai pitääkö siitä maksaa jotain tuon kokonaisedullisen hinnan lisäksing900aero kirjoitti:Entäs onko tietoa paljonko maksaa uusi nahkainen etupenkkien välinen keskikyynärnoja, siis alkuperäinen, ei käytetty/teetetty?

Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Re: Apparin airbagi ja keskikyynärnoja?
Ok, kiitos tiedosta, hakuehdoista voi siis jättää tuon kyynärnojan pois, pidin kipurajana sille isompaa summaa9000CS... kirjoitti:n.300 euroa, mutta en ole varma saako samaan hintaan nahkaisen päällisen vai pitääkö siitä maksaa jotain tuon kokonaisedullisen hinnan lisäksing900aero kirjoitti:Entäs onko tietoa paljonko maksaa uusi nahkainen etupenkkien välinen keskikyynärnoja, siis alkuperäinen, ei käytetty/teetetty?

Toivottavasti niihin saa vielä oikeanvärisiä nahkapäällisiä.
Entäs onko värinä mustaa helppohoitoisempi se kaikista tummin mettalihohto-sininen, se joka on aika lähellä mustaa? Mustassa kun tunnetusti näkyy ihan kaikki jäljet?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuosta airbagistä vielä hieman offtopicia.
Kävin joskus katsomassa tonnaria ostomielessä, joka oli ollut kolarissa ja siitä oli turvatyyny poistettu.
Kysyin Saab-huollosta tuollaisen asentamista / saamista varaosana, niin ilmoittivat, että pelkkä tyynyn lisääminen ei riitä. Vaan turvatyynyn vaihdon / asentamisen yhteydessä pitää uusia myös kaikki johtosarjat ja kaapeloinnit jotka liittyvät airbag:iin.
Varaosakaverin mielestä kyseessä tulisi olemaan suhteellisen arvokas työ ja en epäillyt sitä hetkeäkään
Kävin joskus katsomassa tonnaria ostomielessä, joka oli ollut kolarissa ja siitä oli turvatyyny poistettu.
Kysyin Saab-huollosta tuollaisen asentamista / saamista varaosana, niin ilmoittivat, että pelkkä tyynyn lisääminen ei riitä. Vaan turvatyynyn vaihdon / asentamisen yhteydessä pitää uusia myös kaikki johtosarjat ja kaapeloinnit jotka liittyvät airbag:iin.
Varaosakaverin mielestä kyseessä tulisi olemaan suhteellisen arvokas työ ja en epäillyt sitä hetkeäkään

Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Keskikyynärnoja maksaa 252 euroa+nahkapäällinen on 100 euroa eli 352 egeä koko roska.
Saanko kysyä ng900aero, että miksi myit vanhan tonnisen, jos kuitenkin nyt ostat toisen melkein samanlaisen vai oliko vanha viallinen?

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
VirhetekoLR kirjoitti:Keskikyynärnoja maksaa 252 euroa+nahkapäällinen on 100 euroa eli 352 egeä koko roska.Saanko kysyä ng900aero, että miksi myit vanhan tonnisen, jos kuitenkin nyt ostat toisen melkein samanlaisen vai oliko vanha viallinen?

Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Huhti 05, 2005 23:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ok, kyllä tonnarit ovat pahuksen asiallisia autoja!
Oma CS tonnari on vm 92 ja tuotu 2004 Belgiasta, ruostetta on löytynyt vain yksi pieni piste takakaaren alareunasta!
Tsemppiä etsimiseen!
LISÄYS: tänään korjasin ruostekohdan tonnarista, oli onneksi vain pintaruostetta ja lähti helposti Dremelillä!
Sinkkimaali pohjalle ja väri pintaan, suurin osa korjausesta jäi listan alle.


LISÄYS: tänään korjasin ruostekohdan tonnarista, oli onneksi vain pintaruostetta ja lähti helposti Dremelillä!

Viimeksi muokannut LR, Ke Huhti 06, 2005 15:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Mitenkäs sitten nuo aeron lepakkopenkit, ovatko yhtä ryhdikkäät ja mukavat istua kuin uudenveroisessa kunnossa olevat normaalit sähkösäätöiset jakkarat jotka olivat esim. vm 1994 tonnarissa? Tarjoavatko yhtä hyvän tuen etureisille kuin nuo normaalit, ja kestävätkö kulutusta samalla tavalla? Useissa myyntikuvissa olen nähnyt kuskinpenkin jo kulahtaneen aikalailla, lienee jotain pehmeämpää nahkaa vai onko herkempi noiden koristetaitosten vuoksi?
Ja haittaako tuo lepakon "siipi" käden lepuuttamista kyynärnojalla?
Ja haittaako tuo lepakon "siipi" käden lepuuttamista kyynärnojalla?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Apparin airbagi ja keskikyynärnoja?
Mulla on tuo jubilee keskiyön sininen. Hieno väring900aero kirjoitti:Entäs onko värinä mustaa helppohoitoisempi se kaikista tummin mettalihohto-sininen, se joka on aika lähellä mustaa? Mustassa kun tunnetusti näkyy ihan kaikki jäljet?



No jopas on vaikea löytää samanlaista tai edes lähestulkoon samanlaista tonttua tilalle, koko euroopasta ei löydy yhtään, ovat aina karvalakkiversioita.
Välittäjäkin laitettu jo asialle, ei tulosta. Aerot ovat lähes aina manuaaleja ja CSE:t taas puutteellisesti varusteltuja, yksi automaattiaero oli Saksassa hintaan 8000 euroa mutta ehti juuri mennä nokan alta. Sinänsä aika hassua on että samalla hinnalla saisi puolet vähemmän ajetun 9-5 aeron ulkomailta
Myykäähän nyt joku minulle automaattiaero asevelihintaan
Välittäjäkin laitettu jo asialle, ei tulosta. Aerot ovat lähes aina manuaaleja ja CSE:t taas puutteellisesti varusteltuja, yksi automaattiaero oli Saksassa hintaan 8000 euroa mutta ehti juuri mennä nokan alta. Sinänsä aika hassua on että samalla hinnalla saisi puolet vähemmän ajetun 9-5 aeron ulkomailta

Myykäähän nyt joku minulle automaattiaero asevelihintaan

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Lepakkopenkeistä... Kun pääset kerran istumaan niihin, niin et halua istua muissa penkeissä. Aivan mielettömän upeat penkit, varsinkin vähän isompikokoiselle. Mulla oli edellisessä sähkösäätöiset normaalit nahkajakkarat ja kyllä nää aeron on ihan eri luokkaa. Isäpapalla on uusi V***vo s80 sporttinahoilla ja niistä ei kyllä voi puhua edes samalla viikolla...
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Mä oon kahdesti istunut lepikkopenkeissä ja silti onnistuu normipenkissä istuminen ihan OK.
Onhan ne ihan päheen nököiset, mutta ne reuna on sen verran luksuspehmeet, että ei ne ihan niin kuppipenkit ole kuin miltä ne näyttää. Mutta sikasiistit kuitenkin! Saabin pitäise tehdä paljon enemmän tollasta radikaalia sporttisuutta. Muutenkin Saabin designit on kun perussuomalainen ego: Höökyä riittää, mutta sillä ei liikaa rehvastella. Olisi pikkasen syytä rehvastella, niin viidenkympin villityksessä olevat varakkaat ostelis tapposporttisia Saabeja, niin niitä riittäisi jatkossakin ei niin varakkaalle nuorisolle. Meinas mennä pikkasen offtopiciin, mutta...

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11