Satkun pakosarjan tiiviste
Satkun pakosarjan tiiviste
Nyt olen vaihtotyössä satkun pakosarjan tiiviste vuotaa, no pakosarjahan ei lähde pois paikoiltaan , kun nuo pinnapultit jäi kanteen kiinni.
Ei mahdu tippuun alas ottaa moottorin ala tukeen kiinni.
Mikä neuvoksi? Miten lähtee parhaiten pinnapultit auki?
Vai leikkaanko tiivisteeseen pulttien reikiin välit , jotta menee paikoilleen?
Entäs missä välissä tiiviste kuuluu olla lämpölevyn ja pakosarjan välissä vai sylinterinkannen ja lämpölevyn välissä, nyt siellä ei ole mitään tiivistettä ollut.
Ei mahdu tippuun alas ottaa moottorin ala tukeen kiinni.
Mikä neuvoksi? Miten lähtee parhaiten pinnapultit auki?
Vai leikkaanko tiivisteeseen pulttien reikiin välit , jotta menee paikoilleen?
Entäs missä välissä tiiviste kuuluu olla lämpölevyn ja pakosarjan välissä vai sylinterinkannen ja lämpölevyn välissä, nyt siellä ei ole mitään tiivistettä ollut.
Eikös moottorin tuki lähde pois tieltä kun tukee moottorin alka ja avaa parit pultit.
Omaani laitoin pakosarjan lämpösuojan molemmille puolille pakoputkiasennustahnalla sivellyt tiivisteet "varmuuden vuoksi". Lämpösuojahan menee kertakiristyksellä lyttyyn eikä sen jälkeen enää tiivistä juuri mitään.
Omaani laitoin pakosarjan lämpösuojan molemmille puolille pakoputkiasennustahnalla sivellyt tiivisteet "varmuuden vuoksi". Lämpösuojahan menee kertakiristyksellä lyttyyn eikä sen jälkeen enää tiivistä juuri mitään.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kannen ja lämpölevyn väliin se tiiviste ja sitten helvetin lujaan kiinni. Ei se muuta tarvi.
Eli järjestys: kansi, tiiviste, lämpölevy ja pakosarja.
Eli järjestys: kansi, tiiviste, lämpölevy ja pakosarja.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tais homma onnistua?
Itse hajotin pakosarjasta pari pinnapulttia 2002 keväällä, kun vaihdoin pakoputken. Hommasin sitten romikselta ehjemmän pakosarjan ja ostin siihen Scanialta pinnapultit että mutterit (vaihdoin pakoputken viime syksynä ja mutterit aukes ilman mitään rasvoja
).
Niitä sitten asentamaan enon halliin ja otin moottorituen kumityynystä mutterin irti, laitoin moottorin alle pukin ja laskin hallinosturilla autoa alemmas jotta moottori nousee
Eli saman mitä säkin Reetu teit mutta vähän vaikeammin. Näppärästi siinä se pakosarja vaihtui 99:iin mutta koko ajan oli pelko persiissä, että muistaa takana olevan noin metrin matka lattiaan. No, tuli sekin "askel" tutuksi ku koko ajan piti hakea ei Coca-Colaa vaan Digimon-limpparia 
Itse hajotin pakosarjasta pari pinnapulttia 2002 keväällä, kun vaihdoin pakoputken. Hommasin sitten romikselta ehjemmän pakosarjan ja ostin siihen Scanialta pinnapultit että mutterit (vaihdoin pakoputken viime syksynä ja mutterit aukes ilman mitään rasvoja

Niitä sitten asentamaan enon halliin ja otin moottorituen kumityynystä mutterin irti, laitoin moottorin alle pukin ja laskin hallinosturilla autoa alemmas jotta moottori nousee


-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Joo kyllä se onnistui lopulta kun otin moottorin korvakkeen irti, ja tunkki sekä koivuhalko tukee konetta , pultit aukesi tosi hyvin , mutta tuo esilämmitin joka on pakosarjan ympärillä on haperoa ja tosi hauras , tuskin saa enää paikoilleen , no nythän pärjää jo ilman sitäkin , täytyy hankkia se sitten ensi talveksi.
Niin siis mihin tulee se alumiinihaitariputki? Saabilta sai niitä uusia jopa 99:iin nelisen vuotta sitten. Hintaa ko. pellillä oli 103,99 markkaa ja tuotenro on 8323214 ja nimikkeenä "kotelo" (jos tämä nyt on oikea osa on, kun nuo nimikkeet on Saabilla välissä ihan ihmeellisiä). Tämä osa on 99:iin, joten epäilen sen sopivuutta 900:een.Reetu kirjoitti:mutta tuo esilämmitin joka on pakosarjan ympärillä on haperoa ja tosi hauras , tuskin saa enää paikoilleen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jep jep. Jos ehjä löytyy niin ota ihmeessä. Nimittäin tuo pelti on tyyris ottaen huomioon siihen tarvittavan rautamääränReetu kirjoitti:Sitäpä juuri tarkoitin , mulle on tulossa purkuun saabeja kattelen olisko niissä hyvää.

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Itse taisin laittaa muttereihin ja pinnapultteihin crc:tä, että menee liukkaammin kiinni. Ja viikon päästä taisin tehdä vielä jälkikiristyksen.
Niin. Itse kallistuisin rosterin tai haponkestävän suuntaan. Nylokit taitaa pikkuhiljaa sulaa sieltä pois vai kestääkö ne kuumaa?
Niin. Itse kallistuisin rosterin tai haponkestävän suuntaan. Nylokit taitaa pikkuhiljaa sulaa sieltä pois vai kestääkö ne kuumaa?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001