Tuplaysistä kysymyksiä. Kuvat lisätty.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tuossa ko. mallissa kuuluisi olla ilmeisesti se NS. sämpyläratti?

Edellinen omistja on laittanut 900 Turbon ratin vm-83.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

sämpyläratti tuli erään dokumentin mukaan vasta 1977, 1976 oli jo GLE mallissa.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

:mrgreen:
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 14:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

1975 tuli kaikkiin malleihin se uudempi maski, joka oli ensimmäisenä vuonna 1974 esitellyssä Combi Coupessa. Eli Combissa ei ole koskaan ollut sitä vanhempaa maskia.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ja kyllä 2 litran kaasutinmoottoria sai käsittääkseni jo vuodesta 73, vai tuliko vasta 74? 74 taisi olla viimeinen vuosi jolloin sai vielä 1.85 koneellakin, mutta combi coupet oli mielestäni aina 2 litran koneella.

tosiaan jännä että toi kokomuovimaski tuli jo vuonna 74 cc malliin
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Meneepä mielenkiintoiseksi :wink: Itse olen kans käsittänyt että, -74 oli jo 2,o (b) tuplilla. Sekin oli jo sinänsä ylläri että 74-vuonna on jo cc valmistetty. Onko Lucalla tiedossa noita 99 valmistusmääriä?
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tuolla muutama sana: http://www.saabmuseum.com/99/my.html#1974

Muun muassa: "The 1974 model year's sensation was the new Saab 99 Combi Coupé" ja "From February 1975 a twin Zenith-Stromberg carb engine was available pushing out 108hp"
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Suabisti kirjoitti:Meneepä mielenkiintoiseksi :wink: Itse olen kans käsittänyt että, -74 oli jo 2,o (b) tuplilla. Sekin oli jo sinänsä ylläri että 74-vuonna on jo cc valmistetty. Onko Lucalla tiedossa noita 99 valmistusmääriä?
Mun molemmat -74 99:sit on 1.85 koneisia.Tuolloin sai kyllä 2.0 b moottoria.74 vonna tuli myös combicoupe malli.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Tässäpä olis kuvia kyseisestä yksilöstä...

Kuva
Kuva
Kuva
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Suabisti kirjoitti:Tuossa ko. mallissa kuuluisi olla ilmeisesti se NS. sämpyläratti?
Ratin pitäisi olla tuollainen.


Btw, kysyin tuon sivuston ylläpitäjältä tuota valikossa mainittua esitettä. Aika näyttää, vastataanko kysymykseeni...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Kiitokset Jarille kuvista.

Tuo Ratti mikä on siinä esitteessä näyttää aika harvinaiselta.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4043
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Suabisti kirjoitti:Tuo Ratti mikä on siinä esitteessä näyttää aika harvinaiselta.
Minulla pitäisi olla molemmissa autoissani tuollainen, mutta eipä oo...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

ihan pelle!
Viimeksi muokannut multivalve, To Kesä 08, 2006 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

:!:
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 14:02. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Saab museon mukaan 2 litran B-kone tuli ensimmäistä kertaa EMS-malliin 1972.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin