Tässä tarinani:
Sytytys:
Silakassa oli jotain ihmeellistä vikaa. Nakutusledi vilkkui kaikilla muilla paitsi isoimmalla vaihteella. Rupesin miettimään
että mitäs kaikkea sitä tuli vaihdettua kun asentelin roppakaupalla uusia osia? Tulpiksi olin vaihtanut pakasta vedetyt
BCP7EVX:ät, heti kun olin kokoonpanon saanut toimimaan.
Kokeeksi vaihdoin takaisin megaspark sytytys -asennuksessa pahasti bensassa kastuneet BCP7EV:t.
Tyhjäkäynti oli huono ja vain kierroksilla toimi, silloinkin jätti välistä satunnaisesti. Tyhjäkäynnin rikastus auttoi mukavasti asiaan
ja aika tasaisesti rupesi käymään. Sitten kamat kasaan ja innokkaasti tallilta nokka kohti kotia. Renkaiden koskettaessa ensimmäistä kertaa
asfalttia heti lutu pohjaan ja KYLLÄ AHTAA. Sinne katosi nakutukset. Kakkosella lyö suttua ja sitärataa. No sitten ajelin koneen kuumaksi
ja motarilla oikeen kiusasin pataa. Termostaatti näköjään TAAS mennyt paskaksi seisonnassa. Lämmöt vähän yläkanttiin ja kunnolla kun
laski menemään motarilla niin kävi melkein punaisella. Samalla ilmeni ihmeellinen rätinä kun oli paljon kierroksia ja ahtoa. APC ei huomannut
mitään ja kilon paineet alakierroksilla kiidättivät hopeanuolta.
Kotona sitten kannettavasta logien purku ja tutkimaan. "Jahas, noin 13.5:1 .. 14:1 AFR. Lisään siis soppaa ahdoille." Arvot ylös logista
millä kierroksilla ja millä paineilla laihalla. VE-taulun rukkausta ja samalla ennakkoa kireämmälle jonka olin laskenut 10:een ahdoille
testimielessä. Uudet asetukset megaan sisään ja samalla kiristelin pakoputken laipan muttereita kun tuppaavat löystymään.
Eikun taas kone kuumaksi. Nokka kohti hämeenlinnanväylää ja eka vedätys varovasti, NO PROB. Sitten vaan lutua lisää.
Tuppasi perkele vetelemään kun kiihdytyskaistat tässä maaliskuun lopussa vielä vähän heikossa hapessa. Liikenteen vuoksi surruuttelin seuraavasta rampista alas ja takaisinpäin samantien. Rekkojen väliin kunnon kiihdytys kakkosella ja 5200rpm:ässä kolmosta. Hyvin kiekuu ja rätinä kadonnut!
Kotona taas turvallisesti ja logia purkamaan. Osui sopivasti rikkaalle seokset, niin hyvin kuin tavallisella lambdalla nyt pystyy sen tulkitsemaan.
Huomenna sitten ihmettelemään työmatkalla lisää miten kukkuu kapine!

Terveisin
Passi[/img]