Kumpi huolettomampi ng900t/9000t

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Kumpi huolettomampi ng900t/9000t

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Niin kumpikos noista kulkineista ng900turbo vai 9000turbo on kokemusten mukaan varmempi ja luotettavampi, sekä tottakai hauskempi? Ei mitään aatteen sokaisemia mielipiteitä vaan kylmiä faktoja :lol:
#1890
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Jos pelkän luotettavuuden perusteella valitsisin niin ehdottomasti NG900. Vertailuna samaan aikaan ostetut ng900 turbo talladega ja 9000 Aero.

ng900:ssa ei yhtä ainutta vikaa ja 9000:sta on täytynyt laittaa tietysti kaikki ko mallin perusviat, joita tuntuu olevan palstan mukaan melkein kaikilla tonnareiden omistajilla.

Itse tosin ajan 9000:lla muiden syiden takia eli varusteet, mukavuus, hiljaisuus, tilat yms. Hauskuutta ei kovin paljoa löydy mielestäni kummastakaan mallista...
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

TT kirjoitti:Jos pelkän luotettavuuden perusteella valitsisin niin ehdottomasti NG900. Vertailuna samaan aikaan ostetut ng900 turbo talladega ja 9000 Aero.

ng900:ssa ei yhtä ainutta vikaa ja 9000:sta on täytynyt laittaa tietysti kaikki ko mallin perusviat, joita tuntuu olevan palstan mukaan melkein kaikilla tonnareiden omistajilla.

Itse tosin ajan 9000:lla muiden syiden takia eli varusteet, mukavuus, hiljaisuus, tilat yms. Hauskuutta ei kovin paljoa löydy mielestäni kummastakaan mallista...
Hauskuutta ei kovin paljoa löydy mielestäni kummastakaan mallista...
Häh?! 8O :lol:
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

TT kirjoitti:ng900:ssa ei yhtä ainutta vikaa ja 9000:sta on täytynyt laittaa tietysti kaikki ko mallin perusviat, joita tuntuu olevan palstan mukaan melkein kaikilla tonnareiden omistajilla.
Mahtaakohan tonnarilla olla ajettu paljonki enemmän? Miettisin vaan et onhan se nyt selvä että 2x enemmän ajetussa on tullut varmasti vikoja enemmän, vaikka olisikin vain pikkuvikoja..
Eihän ne aina mene näin, mutta.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Jep,

Tonnarilla on ajettu tosiaan 50tkm enemmän, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa kuitenkaan noin radikaalisti. Autothan on aina yksilöitä eli alkuperäiseen kysymykseen pitäisi tehdä aika laaja tutkimus, ennenkuin mitään faktaa voi heittää pöydälle, mutta kun kommentteja kerran kysyttiin... ;)

Seuraavassa noita tonnarin tyyppivikoja, jotka ovat iskeneet kohdalle (enkä ole palstan perusteella ainoa... ) NG900:ssa ei toisaalta yhtä ainoaa ongelmaa, ehkä se on erikoinen yksilö ;)

-ABS ongelmat / jarrupolkimen asentotunnistimen vaihto
-käynnistysongelmat / bensapumpun vaihto
-tyhjäkäyntionglmat / tyhjäkäyntiventtiilin putsaus
-Kannentiiviste / vaihto
-lämppärin kenno / vaihto
-tuulettimen moottori / liittimien putsaus
-takakallistuksenvaimentimen helat / puslat
-ajovalojen korkeudensäätö toiselta puolelta.
-Valorele / vaihto


Onneksi on esim tämä palsta niin suurin osa noista vioista on löytynyt helpolla eikä hommiin ole tarvinnut käyttää esim kallista maahantuojan huoltoa kertaakaan, mutta jos olisi niin kalliiksi olisi tullut auton pito... On noihin osiin kuitenkin muutama sata euroa palanut.
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Toinen on ooppeli ja toinen saappi ja kumpikaan ei ole viaton. Tykkään tontusta itse mutta ei ng:ään ole huono.
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Taitaa olla täysin makuasia. Toinen iso ja toinen pieni. Ketteryys ja vakaus suoraan verrannollinen.

Seuraa sydäntäsi :)

Vikaa kaikkiin autoihin tulee ennemmin tai myöhemmin.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Itselläni oli sama valinta edessä, joko NG 900T tai 9000 2.3T. NG turboja ei ollut oikeastaan kuin pari sopivassa hintaluokassa, joten kun hyvä ja vakuuttava tonnari osui kohdalle, niin kaupat syntyi. 8) Tietenkin valiintaan vaikutti hiukan myös se, että tonnarista on jo hiukan kokemusta kahdesta edellisestä.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9000cst kirjoitti:Toinen on ooppeli ja toinen saappi ja kumpikaan ei ole viaton. Tykkään tontusta itse mutta ei ng:ään ole huono.
:evil: Kumpikin ovat Saabeja, tai sitten tuohon toteamukseesi täytyy lisätä että Saab on (esi)historiaa ja Opel nykyaikaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:
9000cst kirjoitti:Toinen on ooppeli ja toinen saappi ja kumpikaan ei ole viaton. Tykkään tontusta itse mutta ei ng:ään ole huono.
:evil: Kumpikin ovat Saabeja, tai sitten tuohon toteamukseesi täytyy lisätä että Saab on (esi)historiaa ja Opel nykyaikaa.
Niin, tai sitten NG900 = Opel ja 9000 = Fiat/Lancia :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
JR-95
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 21:05
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JR-95 »

Toyotassa on vähemmän vikoja (anteeksi oli pakko heittää).
Isompi aina parempi.
96 -75
Alfa Romeo 156 2,4d Sw -05
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Toyotahan on ihan ok kulkuneuvo, mutta ei siitä harraste kamppeeksi ole. :)
#1890
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ja T5-koneet taitavat olla aitoja Saabin koneita kait!?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

juhokare kirjoitti:Ja T5-koneet taitavat olla aitoja Saabin koneita kait!?
No juu-juu.. Ihan kuten T7:tkin. 8)
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Turbo Sensonic kirjoitti:Niin, tai sitten NG900 = Opel ja 9000 = Fiat/Lancia :wink:
Toi oli hyvä!Pietään mielesä :D
Vastaa Viestiin